Vuosi vaihtuu.

Ja luterilainen kirkko ajaa omalla opillaan jatkuvaa alasajoaan. Ihmisten ajattelutavan kehittyessä niin ei edes seuraava oppi mene perille. Kirkon papit antavat pelastuksen ihmisille kasteella kirkollisveroineen jolloin jumala Pyhä Henki antaa uuden ruumiin taivaan ikuiseen paratiisiin.

Noin sadan vuoden kuluttua ellei jo aikaisemminkin silloinen kristillinen yhteisö normaaleine jäsenmaksuineen ihmettelee suuresti nykyistä luterilaisuutta Luthereineen. Silloin usko Korkeimpaan on, että Jumala ei ole mies tai nainen vaan on tavallaan käsittämätön meille ihmisille. Jumala on rakkaus, joka ilmenee henkenä syntymässämme saadussa lähimmäisen rakkauden mentaliteetissa Me kaikki ihmiset synnymme ihmisarvoltamme tasa-arvoisina jossa arvossa olemme myös lähtiessämme tästä maailmasta. Perisyntiä kuten syntiäkään ei ole kuten sanansaataja Jeesuskin on kertonut. Tietoisuus Korkeimmasta selviää jos selviää tosiaan poistuessamme tältä planeetalta.

Korostan vielä lopuksi, että eräs tärkeimmistä Jumalan tahdosta on meidän ihmisten tasa-arvoisuus hänen edessään, mikä on täysin käsittämätön ajatus kirkon opissa. Vuosikalenteri, joka on luterilaisen kirkon kalenteri kirkon valtakaudelta, joka edelleen tuntuu jatkuvan.

Tosiaan aiheesta saisi vaikka kuinka pitkän sepostuksen mutta riittäköön nyt tämä.

  1. Reino: Miksi et suostu tutkimaan Raamattua? Olen aiemminkin koittanut esittää Raamatun tärkeydestä, ja luottamaan Raamatun sanaan joka on luotettavaa Jumalan sana , joka kestää ihmisten väittämät valheet . (Käännösvirheet).
    Taistelu käännösviheistä on jokapäiväistä, jota vastaan on vaikea taistella. Raamatun Sana paljastaa totuuden. Nykyaikaiset käännökset vain köyhdyttää Sanan sisältöä,

    Etsi elämääsi yhteys seurakuntaan ja yskoviin
    ystäviin, jotta Raamattu tulisi sinulle tutuksi.

    Toivon sinunkin löytävän Raamatun totuuden Rakastavasta Vapahtajasta, joka on luvannut iankaikkisen elämän kaikille jotka ottavat Hänet vastaan , syntien anteeksi saannin kautta.

    Rima on niin alhaalla, että j okainen pystyy sen ylittämään, kun vain vastaa Jeesuksen kutsuun.

    Ota vastaan Jeesuksen kutsu, joka on tärkeä pelastuksen kannalta. Toivon hyvää Uutta Vuotta 2021 ja menestystä elämääsi.

    • Olen ollut silloisen seureakuntani hallituksen jäsenenä muutamia vuosia ja jopa kirkossa jouluaattona lukenut jouluevankeliumin. Olen ottanut vastaan Korkeimman, Jumalan, kutsun , josta Jeesuskin on kertonut. Olen tutustunut tiedemiesten tuloksiin Raamatun rakentajien tarkoitusperistä ja muutenkin.. Myös 20 kirjoitettuun evakeliumiin ja niiden realismista. Jne.

      Sinulle Erkko elämän rikkautta eteenpäin.

    • Ehkä Reino kannattaisi jättää rauhaan: Hänen agendansa ja sen perustelut ovat tulleet kyllä vuosien saatossa kaikille selviksi. Myöskään kommentissasi ei ole mitään sellaista, jota ei olisi jo sanottu. Vaikka oletkin varmasti omissa kovin ehdottomissa näkemyksissäsi hurskas ja vilpitön kristitty, ei kaikesta kannatta provosoitua.

    • Sakari,

      Voi olla, ettet huomioi kantasi viestiä, eli, ei ole hyväksi Reinolle eikä tälle foorumille leimata ihmiset reinoiksi, jotka kirjoittelevat sitä sun tätä ja me ymmärrämme ja jätämme heidät ’rauhaan’. Kyllä Reino pitäisi olla täysin kykenevä tuomaan perustelunsa. Ihmisiä ei saa aliarvioida.

      Tämä lava on Raamattuakin kannattava ja siihen tukeutuva. Se, että olen helluntalainen, ei estä minua tunnistamasta Jumalan Pojan uskoa toisessa ihmisessä. Vain siitä on kysymys. Joskus viesti on epäselvä, eli uskotko Jeesukseen henkilökohtaisena Herranasi. Voidaan viestittää, että on muitakin alkuja Jeesus-tielle kuin Jeesus itse. Tämä on jopa kirkkojen opetuksessa. Mielestäni Jeesuksen todistajana oleminen Apt. 1:8, synnyttää halun kertoa siitä, mitä Itse Sana, joka on kirjallisenakin luettavissa, on. Eli Hän on Jeesus, jota ilman emme voi mitään tehdä.

      En mielestäni provosoidu turhaan ja sen voit lukea kirjoituksistani tällä palstalla viimeisten 12 vuoden aikana.

    • Ei niitä perusteluja ole vuosien saatossa tullut enkä usko, että tuleekaan. Toki olet oikeassa siinä, että tällä blogialustalla on omat ongelmansa. Tänne saa tulla kuka tahansa ajamaan omaa agendaansa vaikka minkälaisilla perusteilla. Kuitenkin on hyvä muistaa, että samoja asioita on turha toistella jatkuvasti. Uskonto on sellainen ihmiselämän alue, missä ihmisillä on vahvoja näkemyksiä eikä monikaan niissä peräänny.

      Sen takia en lähde esimerkiksi sinun maailmankuvaasikaan haastamaan. Eikä se edes minua kiinnosta: minulle on yhdentekevää, miten sinä tulkitset esimerkiksi Apostolien teon jaetta 1:8.

Suni Reino
Suni Reino
Uskon rehelliseen ja realistiseen Jeesuksen sanomaan. Kirjoitin kirjan " Kristinuskon kirja " 2010, josta käsitykseni ovat huomattavasti tarkentuneet perustan ollessa sama. Minusta saatietoa Googlesta haulla " Reino Suni ", josta osoite muuttunut ja yritykseni lopetettu. Koulutukseltani Ekonomi ja minua voi lähestyä e-mailin kymp.net kautta. Elämäni hallinnassani aktiivisen liikuntaharrastuksen myötä mutta yksinelo ei sovi minun mentaliteettiin etenkään kun lapset perheineen asuvat muualla.