Usko – Uskonto

Kirkon oppi perustuu Jeesuksen sanomaan, joka on väärin ymmärretty. Jeesuksen hieman yli vuoden kestäneessä uskon esiintymisessä kertoma isä on meidän kaikkien ihmisten, olentojen, isä, Korkein. Hänen, jos tai kun hän on olemassa,hänen rakkautensa luomakuntaan kohtaan esiintyy meidän kaikkien planeetallamme elävien olentojen syntymässä saadussa lähimmäisen rakkauden hengessä, jonkä ymmärtäminen ja noudattaminen on elämämme rikkaua ja tarkoitus.Korkein ei vaikuta muuten planeetallamme.

Jeesus oli tavallinen ihminen vaikka ominen lapsineen. Hänen sanojaan on väääristelty ja lisätty Raamatun rakentajien tavoitteiden mukaisesti. Yksi esimerkki, Markuksen kirjoittamaan evankeliumiin lisätty ylösnousemus luku.

Meille selviää jos selviää Korkein poislähtömme jälkeen planeetaltamme.

Ps. Kirkon opin mukaan saamme uuden ruumiin taivaan rakkauteen. Puolison kanssa alkaa uusi elämä taivaan rakkaudessa halauksineen jne.

    • Reino. Miksi et vastaa sinulle esitettyyn selvään kysym.ykseen?

      Missä kohtaa Raamatussa noin kirjoitetaan, kuten kirjoitat?

    • Kysymys on kohdistettu kirkon oppiin uskobille.

      Minun elämänkäsitykseni Korkeimmasta ei perustu Raamattuun. Tosin Raamatussakin on realismia esillä, esim . Markuksen kirjoittamassa evankeliumissa.

    • Reinolla on oma ”Reinoismi”, jonka hän on rakentanut. Se ei perustu Raamattuun, kuten hän viestissään kertoo. Reino rakastaa kaikkia ja kaikkea. Siihen eivät kaikki kykene.

      Hyvää syksyä Reino.

  1. Olen murheellinen siitä, mitä tunnet Vapahtajastamme Jeesuksesta meidän Herrastamme.
    En tiedä mistä tietosi ammenna, Raamatusta ei ainakaan ole peräisin. Raamatun sanaa tutkineet, meitä viisaammat tutkijat ovat todenneet Raamatun aidoksi Jumalan Sanaksi, joita on verrattu alkuteksteihin, joitka on löydetty Gumranin kallioluolista. Aikanaan Jumala inspiroi oikeat ihmiset tekemään muistiinpanoja
    eri tapahtumisista, Jeesuksen opetuksista, puheista eri ihmisten kanssa, Apostolien kanssa.
    Joten ne ihmiset jotka Jumala valitsi muistiin kirjoittajiksi, eivät olleet mitään ”köykäisiksi havaittuja” ihmisiä.
    Eivät todellakaan olleet mitään arvottomia mainitsemiasi ”Raamatun rakentajat”.
    Lue Joh.3:16.
    Ota vakavasti Jeesuksen pelastustyö, joka koskee jokaista, joka syntien anteeksisaannin kautta vastaanottaa Jeesuksen sydämen tasolla henkilökohtaiseksi Vapahtajakseen
    Saaden lupauksen mukaisesti iankaikkisen elämän.

    • Kristus on myös murheellinen. Kaikki eivät halua häneltä apua. Näin on kirjoitettu siinä kirjassa (Raamatussa), johon Reinon elämänkäsitys ”Korkeimmasta” ei perustu.

      Reinon todistus on edellä. Jokainen meistä seisoo taikka kaatuu sen varassa, johon olemme turvanneet.

    • Seppo Heinola. Kehotan sinua Seppo tutkimaan asioita, ennenkuin alat väittelemään.
      Asiasta on paljon puhuttu ja kirjoitettu, miten se tieto on mennyt ohi silmiesi.

    • Sorry Erkko, tapani ei ole yleensä saivarrella, mutta Qumran on niin tuttu nimi ja tärkeä käsite varhaisen kristinuskon tutkimisessa, että on syytä tuntea nimen oikea kirjoitusmuoto, siis Qumran.
      Minulla on toki Qumran-aiheista kirjallisuutta hyllymetri ja muuta aineistoa muutama mapillinen ja olen tutkinut paljonkin essealaisuuden ja kristinuskon yhteyksiä.

    • Typo eli virhelyönti, joita teen usein johtuen paljolti olkapäävammastani, on eri asia kuin virheellinen kirjoitusmuoto kun ei oikeata muotoa muista. Q eroaa visuaalisesti olennaisesti G:stä.

Suni Reino
Suni Reino
Uskon rehelliseen ja realistiseen Jeesuksen sanomaan. Kirjoitin kirjan " Kristinuskon kirja " 2010, josta käsitykseni ovat huomattavasti tarkentuneet perustan ollessa sama. Minusta saatietoa Googlesta haulla " Reino Suni ", josta osoite muuttunut ja yritykseni lopetettu. Koulutukseltani Ekonomi ja minua voi lähestyä e-mailin kymp.net kautta. Elämäni hallinnassani aktiivisen liikuntaharrastuksen myötä mutta yksinelo ei sovi minun mentaliteettiin etenkään kun lapset perheineen asuvat muualla.