Totuus kristitystä

“Kyllä moni kristitty käy kärsimättömäksi kohdatessaan vaikeuksia. Kärsimättömyytensä vuoksi hän voi raivostua jopa aivan vähäpätöisten asioiden takia. Kun hän sitten toipuu, hän häpeää itseään.” C. F. W. Walther, Jumalan kyllä & Jumalan ei, lain ja evankeliumin tehtävä, s. 99, Sley-Kirjat, 1994.

Tämäkin on kyllä totta. Tämänkin vuoksi tarvitsemme jatkuvasti Jeesuksen verellään kaikille hankkimaa ja ansaitsemaa armoa ja anteeksiantamusta. Minä ainakin.

Edellinen artikkeli
Seuraava artikkeli
  1. Kristilliseen elämään kuuluu kolme asiaa: usko, rakkaus ja risti.

    Ei Herra käske meitä kantamaan sitä ristiä, jonka hän on itse kantanut, vaan hän sanoo: Kukin kantakoon oman ristinsä. Itse kullekin on risti varattu hänen voimiensa mukaan. Sillä emme jokainen voi kärsiä samaa, koska emme jokainen ole uskon ja hengen puolesta samanlaisia.

    Armon välähdyksiä Lutherin seurassa, s. 31, Uusi Tie, 2004.

  2. Missä olet? 1. Moos. 3:9

    Piilotteletko sinä itseäsi häneltä, joka tahtoisi lähettää sinut tekemään siunattua työtään omalla tavallaan? Kuuntele, kun sanon sinulle: ”Herra tarvitsee sinua.” Kenties hänellä on sinun varallesi vain jokin pieni tehtävä, mutta se on tärkeä. Hän tarvitsee sinua. Älä käännä hänelle selkääsi; älä kieltäydy hänen työstään: älä aloita laatimalla itsellesi lakeja, mitä tahdot tehdä ja mitä et tahdo, vaan huuda sydämesi syvyyksistä asti: ”Tässä olen, lähetä minut.”

    W. Hay Aitken

  3. ”Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, (työn ja kuormien uuvuttamat) niin minä annan teille levon.” Matt. 11: 28.

    Ymmärrättekö, lukijani, tämän kutsun merkityksen? Mitä muuta luulet Herran sillä tahtovan sanoa kuin tämän: te saatte uskoa minuun, te saatte, sellaisina kuin olette, vastaanottaa minut Vapahtajaksenne. (Joh. 1:12, 2. Kor. 6:1) Herra tarjoaa siis itsensä meille samalla kun hän pyytää meitä itselleen; ja nyt on meidän tulemisemme hänen luokseen siinä, että omistamme hänet ja koko hänen ansionsa itsellemme. Pidä sinä vain varasi, rakas lukijani, että yksinkertaisesti uskot syntiesi anteeksiantamuksen Jeesuksen nimessä. (Apt. Teot 16:31) Silloin, siinä samassa olet tullutkin Jeesuksen luo.

    JOHANNES BÄCK, Armoa armosta, tämän päivän teksti, SLEY, 1966. Sulut ovat allekirjoittaneen lisäys.

Mika Rantanen
Mika Rantanen
Teologian maisteri, uimamaisteri ja koulutettu hieroja.