Nainen – kauniinpi sukupuoli

Jaakob rakasti Raakelia; niin hän sanoi: ”Minä palvelen sinua seitsemän vuotta saadakseni Raakelin, nuoremman tyttäresi”. Laaban vastasi: ”Parempi on, että annan hänet sinulle, kuin että antaisin hänet jollekin toiselle; jää luokseni”. Jaakob palveli siis seitsemän vuotta saadakseen Raakelin, ja ne tuntuivat hänestä muutamilta päiviltä; niin hän rakasti häntä. (1. Moos. 29:18‭-‬20 / FB38)

Meistä jokainen tietää kauniinman sukupuolen tarkoittavan naisia vai tarkoittaako?

Miten sinusta naiset eroavat miehistä?

Kelpo vaimon kuka löytää? Sellaisen arvo on helmiä paljon kalliimpi. (Sananl. 31:10 / FB38)

 

  1. ”Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.” 2.Kor.5:20-21

    Kaikenlaista kalaa on jäänyt verkkoon… Jumala lähettiläät ovat monenmoista porukkaa… Vankilaan lähetetään romuluista Jumalan porukkaa… Kirkko kahveilla voi myös istua entisiä murha miehiä…Ja porttoja… Pantterin on mahdotonta muuttaa pilkkujaan… Ihmisiä on moneen lähtöön myös seurakunnissa.

    Olisi hyvä, että emme tuntisi enää toisiamme lihan mukaan, vaan tuntisimme toisemme vain Kristuksessa, sillä olemme kaikki kuolleita synnin tähden, mutta herätettyä Kristuksen tähden. Jumala näkee meidät vain Kristuksen kautta, miksi emme siis mekin katselisi toisiamme samoin?

    Eli Ihan sama millaisiin vaatteisiin lihamme… mutta on kuitenkin hyvä kunnioittaa ja rakastaa toisiamme, jopa niin, että noudatamme hyviä tapoja, emmekä loukkaa niitä, joilla on heikko usko. On myös hyvä asettua toisen asemaan ja samalla pyrkiä hillitsemään omaa turhamaisuutta. Aika on itsekeskeinen ja omahyväinen, ja se myös näkyy ja kuuluu kaikkialla.

    • Ismo, kiitos hyvästä kommentista.

      Kaikki saavat tulla juuri sellaisena kuin on. Nopeasti tutustuu uusiin seurakuntalaisiin.

    • ”Kaikki saavat tulla juuri sellaisena kuin on.” Se on sitten oma asiansa, saavatko he olla jatkossakin sellaisia kuin ovat. Usein vaihtoehtoina on joko mukautua yhteisön tapoihin tai lähteä muualle.

    • ”Toivottavasti saavat aina olla.” Pidäpä seurakunnassasi silmät ja korvat auki. Jos huomaat, etteivät saa olla, puutu asiaan ja puolusta heitä.

    • Charlotta, kiitos hyvistä kommenteista. 

      Ehkä reakoit turhan herkästi johonkin sanamuotoihin, mutta asiaa kirjoitat. Ihan monenlaisia ihmisiä kirkossa on. Taustat ovat monenlaiset. 

      Hyväksymmekö muut? Kuinka suvaitsevia todella olemme?

    • Kiitos Pirjo. Joo joskus päädymme syrjäpolulle, mutta ei se minua haittaa. Tervetuloa jatkossakin blogille.

Juha Heinilä
Juha Heinilä
Olen IT-suunnittelija Vantaan Rajakylästä. Kuulun Pyhän Kolminaisuuden luterilaiseen seurakuntaan, joka on Suomen evankelisluterilaisen lähetyshiippakunnan Vantaan seurakunta. Luen mielelläni vanhoja hyviä luterilaisia kirjoja. Käsittelen blogissa kristityn elämää unohtamatta Raamattua ja Tunnustuskirjoja.