Hyvien blogien aika

 

Mikä on paras tapa vastustaa niitä näköaloja, joissa noustaan Raamatun ja kristinuskon tuhatvuotista sanomaa vastaan?

Onko se rivakka hyökkäys, jossa tällaisille voimille annetaan kunnolla köniin? – Ehkä, jos saa siihen sanat ja voiman…

 

Sitten on toinenkin tie.

Antakaa oma todistuksenne siitä, että Jeesus Kristus elää yhä tänään.

Hänen armon sanomansa on yhä tänään todellinen mahdollisuus muutokseen. Jeesus sanoo yhä tänään:

”Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.” (Ilm.3:20)

 

Kertokaa hyvät ystävät siitä, miten olette saaneet kokea Jeesuksen lahja-armon ateriayhteyttä viime aikoina! Voitte jakaa tämän alla olevassa kommenttikentässä, tai omassa blogissanne. Haastan täyttämään tämän koko Kotimaa24:n hyvillä uutisilla Jeesuksesta Kristuksesta.

 

”Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.” (Jes.55:1)
    • Emmauksen tiellä ensimmäisen kerran toteutui minimissään konkreettisesti se, minkä Jeesus lupasi läsnäolostaan tulevaisuudessa, vy. Matt. 18:

      20 Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.

      Kulkijoita oli kaksi Jeesuksen seuraajaa ja he keskustelivat mitä Jerusalemissa oli viimeisen päivien aikana tapahtunut. Jeesus kulki heidän takanaan ja liittyi seuraan aina majatalolle asti, missä Hän viimein ”paljastui” kun hän otti leivän siunasi ja mursi sen, Luuk.24:

      30 Ja tapahtui, kun hän oli aterialla heidän kanssaan, että hän otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille.
      31 Silloin heidän silmänsä aukenivat, ja he tunsivat hänet. Ja hän katosi heidän näkyvistään.
      32 Ja he sanoivat toisillensa: ”Eikö sydämemme ollut meissä palava, kun hän puhui meille tiellä ja selitti meille kirjoitukset?”

      Jeesus on läsnä kun uskovat muistelevat hänen uhrikuolemaansa ja kun heitä on hänen nimessään koolla vähintään kaksi.

      Emmauksen tapaus ei mielestäni korosta ”pyhää ateriaa”, vaan että Hän on siellä missä Jeesuksen nimessä on koolla vähintään kaksi uskovaa. Jeesus ei ole mitenkään enemmän läsnä leivänmurtokokouksessa, kuin muissakaan tilanteissa missä Hänen Nimessään ollaan kokoonnuttu.

  1. Kiitos tähän astisista todistuksista.

    Minulle tämän vuoden koskettavin todistus tulee eräältä nuorelta ystävältä, joka on elänyt huumehelvetissä. Nyt hän todistaa siitä vapautumisesta. Kerran hänelle tarjottiin taas kadulla aineita. Hän vastasi siihen, ettei enää tarvitse sellaisia. Syynkin hän sai kertoa: Kristuksen tähden!

    Kristuksen tähden, uskon kautta Häneen, me saamme mahdollisuuden muutokseen, jonka kautta astuvat kuvaan mukaan myös ilo, rauha ja aito vapaus. Kristuksen tähden, uskon kautta Häneen Jumala näkee armolapsensa taas puhtaana ja Jumalalle kelpaavana, vaikka elämässä olisi miten paljon syntiä takana.

    Tämä todistus on ollut minulle tämän vuoden koskettavin konkreettinen juttu.

    • Erinomainen todistus.

      Minulle antoisinta on ollut, kun syntinen tulee Jeesuksen luo pelastuakseen synnistä, joista näkyvimmät ja vaikuttavimmat ovat huumeet ja sukupuoliset luonnottomuudet.

      Isä vetää Poikansa Kristuksen uudestisynnytettäväksi uskovaisiksi.

      Uskovien tärkeimpiä merkityksiä on palauttaa luopiot, jotka tietentahtoen ovat hyljänneet pelastuksensa. Heitä on koko kirjo, uskonsa hyljänneitä, sivistyneistä muotojumalisista huumekoukussa eläviin.

Manu Ryösö
Manu Ryösö
Olen pastori, joka haluaa sitoutua Pyhään Raamattuun ja sen perustalle rakentuvaan luterilaiseen tunnustukseen.