Elämän tarkoitus.

Elämän tarkoitus.

Elämän tarkoitus on lähimmäisen rakkauden ynnärtäminen ja sen noudattaminen kukin omien mahdollisuuksien mukaan. Se antaa silloin itsekullekin elämän rikkaude ja rakkauden.

Tämän vahvisti Jeesus omalla sanomallaan. ” Lähimmäisen rakkaus. Siinä on kakki laki ja profeetat. Taivasten valtakunta tiedän sisällänne.” Siis taivasten valtakunta on lähimmäisen rakkaus. Se, mikä se taivasten valtakunta on selviää jos selviää poislähtömme jälkeen tästä maailmastamme. Tästä vielä Jeesuksen sanat. ”Tästä syystä Jumala tuli teidän joukkoonne, kaiken luonnollisen ytimeen palauttaakseen sen juurilleen ”.

Miten tämä on sitten toteutunut ? Luomakunnan olemassaolon aikana miljardien vuosien , miljoonien, aikana ei ole tiedossa, että omat lajikkeet , ilmassa, maanpinnalla, tai vedessä olisivat tappaneet toisiaan. Tänä päivänä koirat, kissat, itikat eivät tapa toisiaan. Me ihmiset tapamme toisiamme.

Olemmeko me ihmiset ainoa lahko joka ei ymmärrä Korkeimman tarkoitusta ?

    • Minusta on vähän ikävää, että herra Sunin annetan tänne kirjoitella. Tämä on kuitenkin julkinen foorumi, ja kaikki tänne suoltamamme tyhmyydet ovat ensin kaikkien luettavana ja sitten ne vielä säästetään. Jos ei itse ymmärrä tätä, pitäisi Ylläpidon lähimmäisen rakkauden nimissä pistää peli poikki ennekuin jutut menevät vielä hulvattomammaksi.

  1. Reino kirjoitti: ”Sen alkuperäinen ilman myöhemmin tehtyä lisäystä päättyy tyhjään hautaan.”

    Reino, pääsi melkein sisälle Jumalan valtakuntaan. Tyhjä hauta. Kerran me kaikki kuolemme ja meidät laitetaan hautaa. Ajan lopulla, kun Jeesus tulee takaisin, hautamme tulee tyhjäksi. Tyhjä hauta, on avain uskoon, jos ymmärtää miksi hauta voi yhtäkkiä olla tyhjä. Ylösnousemus vai harhaoppinen selitys sille miksi hauta on tyhjä?

    • Tyhjä kerto v a i n siitä, ettei tyhjässä ole ketään tai mitään. Miten tai miksi tyhjä on tullut tyhjäksi, siihen ei tyhjyys sinänsä ota kantaa.

    • Aidosta Markuksen evankeliumista voimme lukea syyn. Ja vähän aikaisemmin oli siinä kerrottu ajankohta.

      Nuorukainen sanoi heille: ”Älkää peljästykö; te etsitte Jeesusta, Nasaretilaista, joka oli ristiinnaulittu. Hän on noussut ylös; ei hän ole täällä. Katso, tässä on paikka, johon he hänet panivat. Mutta menkää ja sanokaa hänen opetuslapsillensa ja Pietarille: ’Hän menee teidän edellänne Galileaan; siellä te saatte hänet nähdä, niinkuin hän teille sanoi’.”
      (Mark. 16:6‭-‬7 FB38)

  2. Suni. ”Miten tämä on sitten toteutunut ? Luomakunnan olemassaolon aikana miljardien vuosien , miljoonien, aikana ei ole tiedossa, että omat lajikkeet , ilmassa, maanpinnalla, tai vedessä olisivat tappaneet toisiaan. Tänä päivänä koirat, kissat, itikat eivät tapa toisiaan. Me ihmiset tapamme toisiamme”.
    Raamatussa syntiinlankeemuksen jälkeen olosuhteet luomakunnassa muuttuivat, luomakuntakin joutui ”turmeluken alaisuuteen”, Rm 8:21. Siihen kuuluu, että eläimetkin syövät toisiaan, sekä ihmisiä. Jesaja 11:6-9 kuvaa tulevaa aikaa, jolloin Luomakunta on taas ennelleen asetettu ja muistuttaa menetettyä Paratiisia. Tässä kuvauksessahan ei enää ole toisiaan tai ihmisiä syöviä eläimiä. On taas Shalaom, rauha, hyvinvoinnin tila, jonka Jumala aluksikin loi.

  3. Nähdäkseni elämän tarkoitus on tämän elämän aikana uskoa, että Jeesus on Jumalan Poika ja syntien sovittaja. Sillä uskolla pääsee kuolemansa jälkeen siihen taivaaseen , jossa Jeesus on Herra. Muuta tarkoitusta ei elämällä ole, kun muistaa karkotuksen paratiisista. Jumala haluaa meidät takaisin luokseen ja se onnistuu vain uskomalla Jeesukseen tämän elämän aikana. Kuoleman jälkeen ei enää puolta voi vaihtaa kuten Luukas 16 kertoo.

  4. Tiedemiesten tutkijoiden mukaann olemassaolomme on miljardien vuosien aikaa. Elävän olemassaolo on myös miljardeja, miljoonia, vuosia . Nykyisten käsitysten mukaan ihmiset syntyivät planeetallemme noin 200 000 vuotta sitten.

    Nykyinen kirkon oppi perustuu 2000 vuotta sitten eläneen ihmisen, Jeesukseen, jonka sanomnan vahvistus oli ja on realismisa. Ilman lähimmäisen rakkautta luomakunta ei jatkaisi olemassaoloaan.

    Jeesuksen sanomna on aivan ok. Hänen nostamisensa jumalaksi on sitten aivan muuta. Jos kirkon oppiin on uskomista niin kaikki 60 miljardia ihmistä ennen Jeesusta ja todella suurin osa hänen aikanaan ja jälkeensä eläneestä ja elävästa 40 miljardista ihmisestä on tuomittu ikuiseen helvettiin alkaen juutalaisista kirkkomme luterilaisuuden opin mukaisesti.

Suni Reino
Suni Reino
Uskon rehelliseen ja realistiseen Jeesuksen sanomaan. Kirjoitin kirjan " Kristinuskon kirja " 2010, josta käsitykseni ovat huomattavasti tarkentuneet perustan ollessa sama. Minusta saatietoa Googlesta haulla " Reino Suni ", josta osoite muuttunut ja yritykseni lopetettu. Koulutukseltani Ekonomi ja minua voi lähestyä e-mailin kymp.net kautta. Elämäni hallinnassani aktiivisen liikuntaharrastuksen myötä mutta yksinelo ei sovi minun mentaliteettiin etenkään kun lapset perheineen asuvat muualla.