Bloggaa reippaasti, kommentoi fiksusti

Kotimaa24:n uutisten alla ei jatkossa enää ole mahdollisuutta kommentoida. Lukijablogien alla on. Toivottavasti keskustelu ja kommentointi jatkuvat vilkkaana, mutta sitäkin asiallisempana.

Muista, että bloggaajalla on oikeus poistaa kommentteja, jotka ovat esimerkiksi trollaavia, henkilöön käyviä, räksyttäviä, jankuttamista, pahansuopia,  höpöttäviä, hurskastelevia ja vinoilevia. Itse asiassa bloggaaja voi itse määritellä keskustelun äänilajin bloginsa alla.

Ylläpito on lukijabloggaajien apuna ja poistaa jatkossakin asiattomuuden, jos niitä havaitsee blogikirjoitusten kommenteissa.

Kotimaa24 aloitti 2009 nimenomaan blogipalveluna, silloin myös blogimetsäksi ja sähköiseksi kirkonmäeksi kutsuttuna keskustelun paikkana. Uutisia sivustolla alkoi ilmestyä 2010, mutta silloinkin lukijablogit olivat tärkeä osa kokonaisuutta, kuten ovat edelleenkin.

Blogiprofiileja on luotu osapuilleen 180, joista aktiivisia kirjoittajia on noin 80 – joulukuun aikana eri kirjoittajia on ollut 47.

Uudet bloggaajat ovat tervetulleita. Voit vapaasti perustaa Kotimaa24:n lukijablogin ja alkaa sen avulla muuttaa maailmaa : )

Kotimaa24:n käyttöehdot ja sisältöohjeet löydät täältä

P.S. Jos et halua perustaa omaa blogia, mutta sinulla on näkemys kirkkoa, uskontoa tai elämänkatsomusta liippaavasta asiasta, voit tarjota kirjoitusta vierasblogiin – niitä on kolme:

Yksi kerrallaan, jossa yksittäisiä tekstejä kirjoittajilta, joilla ei ole omaa blogia Kotimaa24:ssä.

Verkkoessee, jossa on pitkiä kirjoituksia teologiasta, historiasta, tulevaisuudesta ja yhteiskunnasta.

Anonyymi-blogi, jossa voi kirjoittaa nimettömästi asiasta, joka on arkaluonteinen tai sillä tavoin hankala, että oman nimen käyttäminen ei ole mahdollista.

Jos haluat kirjoittaa vierasblogeihin, ota yhteyttä toimitukseen: kotimaa24@kotimaa.fi

Edellinen artikkeli
Seuraava artikkeli
  1. Ra ouva Rantanen. ”Emitä hän kirjoitti, on jäänyt itämään niiden ihmisten mieliin, jotka hänen kirjoituksiaan eniten kritisoivat, koska heidän täytyy uudestaan ja uudestaan vuosikausia pohtia hänen henkilöllisyyttään”.

    En tiedä huomaatko itse, mutta nyt sanoit jotain melkein järkevää. Tässä on nimenomaan pohdittu Vihervaaran henkilöllisyyttä, ei hänen sanomisiaan. Minusta hänen sanomisensa eivät jääneet mieleen juuri siksi, että ne olivat niin pinnallisia ja googlella, wikipedialla, neuvoantajien jne avulla nopeasti tehtyjä. Oikea teologinen tieto kypsyy meissä vuosikymmenien ajan ja vasta sitten kun se on ikäänkuin sulanut osaksi ajatteluamme, ymmärrämme jotain. Tämä on aivan eri asia kun että ensin päätämme miten asiat ovat, ja sitten ymppäämme johtopäätöstämme tukemaan erilaista teologista ”täytettä”.

    Neiti Vihervaara ei ymmärtänyt edes eksegetiikan peruslähtökohtia, jotka liittyvät Raamatun tekstin lähestymiseen. Sensijaan että hän olisi antanut tekstin selittää itseään, hän antoi sille mieleisensä merkityksen ja alkoi sitten selittää tekstiä tästä lähtökohdasta käsin. Jokainen eksegetiikkaa opiskellut on saanut tämän perustymmärryksen lähtökohdaksi tutkimuksilleen.

    Eksegetiikan lähtökohta on Raamatun tekstien kunnioittaminen, ei niiden manipuloiminen. Kun lähestymme tekstejä ilman Pyhän Hengen tuomaa ”varovaisuutta” ja ”kunnioitusta” käy helposti niinkuin neiti Vihervaaralle.

  2. Heinola. ”Tähän todella fiksujen ihmisten fiksuun yhteisöön kun kuuluu myös paljon naisia”.

    Juu, naisista tiedän kyllä, mutta ko, pappi jolla nämä pöpöt on, on mies. Naiset saa samat pöpöt.
    Ko pappi on ihan mukava kaveri, ja fiksukin. Eikä tartunnan oireet ole mitenkään näkyvillä, mutta simenet on itämässä ja minä pysyn hänestä loitolla.

  3. ”Neiti Vihervaara ei ymmärtänyt edes eksegetiikan peruslähtökohtia, jotka liittyvät Raamatun tekstin lähestymiseen. Sensijaan että hän olisi antanut tekstin selittää itseään, hän antoi sille mieleisensä merkityksen ja alkoi sitten selittää tekstiä tästä lähtökohdasta käsin. Jokainen eksegetiikkaa opiskellut on saanut tämän perustymmärryksen lähtökohdaksi tutkimuksilleen.”
    ——-

    -Tämä on erittäin totta. Nimimerkki Vihervaara ei ymmärtänyt uuden ja vanhan liiton eroa, ei Mooseksen lain merkitystä ja suhdetta uuteen liittoon, ei pakanakristittyjen eroa vanhan liiton juutalaisiin. Siis ymmärrystä ei ollut mistään, edes minkäänlaisen analyysin pohjaksi. Pelkkää hätäisesti haettua wikitietoa.

  4. Nieminen. ”Toivon, että seurakunta kuitenkin ymmärtää, että homoseksuaalin ihmisen nimittely säälittäväksi neidiksi on alatyylistä kielenkäyttöä”.

    Mehän siis emme tiedä edes oliko nimimerkki Vihervaara itse homo, vai oliko tämä vain rakennettu profiili. Onko sinun vaikea ymmärtää ongelmaa, mistä on kyse. Tässä näyttää olevan Kotimaa 24:n puitteissa tapahtunut tietoinen vedätys ja valehtelu joka on jatkunut vuosia. Olen tässä kieltämättä ihmeissäni kirkon lehden suhteen. Olisin toivonut puhtaampaa peliä.

    Ei Jorma Hentilän suhteen täydy epäillä hänen identiteettiään vaan tiedämme kuka hän on. Nyt tässä Vihervaaran tapauksessa kätketään vanhoja blogitekstejä ja kommentketjuja jne. Tässä on siis ikävä sivumaku. Yhdentekevä puuhastelija tämä nimimerkki ei varmasti ollut, vaan tehokas trollaaja ja lobbari. Venäjällä tällaisia on paljonkin.

  5. > Onko sinun vaikea ymmärtää ongelmaa, mistä on kyse.

    En minä ainakaan tiedä kuka on Antti Hämäläinen ja onko hän rakennettu profiili. En myöskään tiedä, onko hän homo.

    Jonkin agendan lobbaaja Antti ilmeisesti on, ainakin kirjoitettujen kommenttien lukumäärän perusteella. Taitavuutta en lähde arvioimaan, koska en varmaankaan kuulu lobbauksen kohderyhmään.

  6. Nieminen. ”En minä ainakaan tiedä kuka on Antti Hämäläinen ja onko hän rakennettu profiili”.
    Olen runsaan vuoden verran kommentoinut tällä palstalla ja monta kertaa vastannut kysymyksiin henkilöllisyydestäni ja ammatistani. Kyllä se lienee selvitetty. Minua ei ole vaikea googlata koska olen ihan julkinen henkilö. Tässä chattailussa en ole kovin taitava

Ylläpito Kotimaa.fi
Ylläpito Kotimaa.fi
Asiaa lukijabloggauksen pelisäännöistä ja näköaloista. Apua ongelmatilanteisiin. Palaute ja parannusehdotukset: Kotimaa24@kotimaa.fi