Kirkon päivitetty viestintäohjelma kannustaa someen

Kirkkohallitus hyväksyi istunnossaan kirkon päivitetyn viestintäohjelman. Ohjelma perustuu kirkon strategiaan Kohtaamisen kirkko – Suomen evankelis-luterilaisen kirkon toiminnan suunta vuoteen 2020.

Ohjelma korostaa jokaisen kirkon työntekijän ja luottamushenkilön roolia viestijänä ja kannustaa rohkeaan vuorovaikutukseen ympäröivän yhteiskunnan kanssa. Erityisesti ohjelmassa näkyy sosiaalisen median kasvava rooli.

”Seurakuntamme, työntekijämme ja työmuotomme ovat siellä missä ihmisetkin – sosiaalisessa mediassa”, ohjelmassa sanotaan.

Siinä korostetaan hengellisen elämän tukemista median välityksellä ja mahdollisuutta harjoittaa kokemuksellista uskoa myös verkossa.

Kirkon viestijöitä muistutetaan pidättäytymään sosiaalisessa mediassa pahansuopuudesta, ilkeydestä ja huhujen edistämisestä.

Kirkon viestinnän kivijalka on ohjelman mukaan kirkon perussanomassa, josta seuraa muun muassa, että viestintä on totuudellista, kirkon toiminta on avointa ja hallinto läpinäkyvää. Kirkon viestintäväen tulee myös muistaa, että viestintä muuttuu jatkuvasti, ja se on otettava aloitteellisesti huomioon.

Kuva: Minerva Seppälä

Lue myös:

Kirkon uusi viestintäpäällikkö on hulluna saarnoihin – tehnyt kaksi gradua aiheesta

Essee: Pullonkaulojen vuoksi henki ei kulje somessa

Hyvä meemi on tuttu – katso neljä kirkollista netti-ilmiötä

Kuka tviittaa kirkon nimissä?

Edellinen artikkeliNainen löysi netin sukupuupalvelusta kuvan vanhempiensa haudasta – ”Ei mitään laitonta”
Seuraava artikkeliAlma Media aloittaa kuolinilmoitusten julkaisemisen myös netissä

Ei näytettäviä viestejä