Virkistävä voima

”Herra, sinä ilahdutat minua teoillasi, minä riemuitsen sinun kättesi töistä. Kuinka suuret ovatkaan sinun tekosi, Herra, kuinka syvät sinun ajatuksesi!” Näin sanotaan psalmissa 92.

Kun ihminen ilahtuu oikeasti jostakin, unohtaa hän usein myös väsymyksensä. Oikein todistivat vanhat kristityt, jotka sanoivat, että evankeliumi ”friskaa” eli virkistää myös ruumiin. On se merkillinen tuo evankeliumi. Se on Jumalan voima! Ensiksikin se pelastaa, se ilahduttaa ja se virkistää, koska se kertoo Kristuksesta ja kaikesta siitä, mitä hän teki meidän ja koko maailman puolesta. Se vakuuttaa tänäänkin: Synnit saat uskoa Jeesuksen veressä anteeksi ja saat rohkeasti tähyillä kohti Jumalan taivasta!

Hannu Kippo, Kouran pohjalta, s. 147-148, Sley-Media Oy 2015

  1. Seppo: Uskallan epäillä että Luojan tahtoa ihmiselle tarvitse etsiä helmitaulun ja kalkulaattorin avulla, ei siitäkään huolimatta että
    Raamattu sisältää kiistattomia ajanlaskuun ja eri
    tapahtumiin liittyviä aikoja, lukuja sekä samoja numeerisia arvoja. Näihin laskenta ja lukumalleihin liittyy kuitenkin aina tietty annos mystiikkaa, jotain sellaista, joka kiehtoo mieltä ja antaa tutkijalle jotain aavistuksenomaista mahdollisuutta päästä sisälle syviin ja ennestään
    tuntemattomiin salaisuuksiin.

    Kukin voi itse käydä laskemaan ja arvioimaan ihmiskunnan lopun päätepisteitä ja tapahtumia,
    sikäli kun uskoo niitä sellaisista lähteistä löytyvän. Pelkästään sillä , että eri kirjaimia ja sanoja yhdistämällä ja laskemalla n iiden ñumeroarvoja, saadaan aikaan jotain uutta ja mielenkiintoiselta vaikuttavaa, ei voi olla Raamatun ohittavaa auktoriteettia.

    Turvaudu Raamatun Sanaan ja Jeesuksen opetuksiin, jotka vievät perille Kotiin.
    Ihmisviisaus ei vie perille.

    • ”Näihin laskenta ja lukumalleihin liittyy kuitenkin aina tietty annos mystiikkaa.”

      Ko metodeihin ja niiden tuloksiin Ei liity mystiikka mitenkään ’aina’ . Suurin osa esim. astronomisesta informaatiosta ei ole mitenkään mystistä. Piilo- ja peitekirjoitukset eivät nekään ole mitenkään mystisiä eli yliluonnollisia selittämättömiä.
      Jeesus ITSE kehottaa niitä joilla ymmärrys on noita laskuja tekemään.
      Raamatun väkevä ruoka on tarkoitettu niille, jotka kykenevät sen sulattamaan eli ymmärtämään ja omaksumaan tietoa, joka oli ’huoneessa olijoille’, joilla oli tuohon teleiosten huoneeseen myös avain.

Kirjoittaja