Poliittiset julkkikset Kirkkopäivien vetonauloina – missä Jumala?

Kirkkopäivät houkuttelee kansaa poliittisilla julkkiksilla, joilla toivoo ”vetävänsä salit täyteen”. Sama ilmiö on levinnyt moniin kirkollisiin tilaisuuksiinkin, jotta saadaan vuositilastoihin korkeita osallistumislukuja ja näin voidaan olla tyytyväisiä. Myös niissä kirkollisissa ja kirkkoa lähellä olevissa organisaatioissa, joilla on huomattavia omaisuuksia ja rahavaroja, on lukuisia erityisesti vihervasemmistolaisia poliitikkoja hallituspaikoilla.

Onko kirkkomme luopunut Jumalan mahdollisuuksista lahjoittaa uskoa ihmisille? Raamatun mukaan usko syntyy kuulemisesta ja kuulemisen synnyttää Kristuksen sana (Room 10:17), ei julkkisten mielipiteet. Tänään 24.4. on kirkkovuoden teemana ”Ylösnousseen todistajia”. Todistavatko poliittiset julkkikset Kirkkopäivillä ylösnousseesta Jeesuksesta Kristuksesta, vai puhuvatko itsestään ja oman puolueen ideologioista tai ihan vaan ympäripyöreistä ihmisoikeuksista ja tasa-arvosta ja luonnon monimuotoisuudesta tai muista ihmisten keksimistä kauniista asioista?

Suomen kansa tarvitsee vahvaa evankeliumia, Jeesuksen veren evankeliumia, sekä syntien anteeksi julistamista, jotta ihmiset ohjautuvat taivastielle. Jeesus totea, että joka Häntä häpeää, Hän ei tunnista taivaaseen menijäksi. Siksi on erityisen tärkeää, että niinä harvoina kertoina kun piispat tai papit pääsevät julkisuuteen esiintymään ja puhumaan, he rohkeasti puhuvat Jeesuksesta, joka on uskomme peruspilari. Pyhän Hengen toimintaa voisi myös joku pappi uskaltaa selittää, sillä meillä on elävä Jumala, joka elää ja toimii ja jopa vastaa kysymyksiimme ja joskus jopa parantaa ihmisiä voimallaan, kunhan vaan papit ja piispat uskaltavat pyytää! Jaksan nimittäin uskoa, että meillä vielä on piispoja ja pappeja, jotka todellisesti uskovat Jumalan elävän ja vaikuttavan maailman tapahtumiin, vaikka Saatana, sielunvihollinen onkin juuri nyt saanut yliotteen. Johtuuko se meidän epäilevistä ajatuksista ja latteuksia täynnä olevista rukouksistamme? Missä päin Suomea on viimeksi ”seurakunta yhdessä rukoillut, niin että maa vavahtaa”??

Kirkkomme tulee vahvasti julistaa Jumalan rakkautta, Jeesuksen veren tuomaa armoa ja Pyhän Hengen vaikuttavaa osallistumista elämäämme. Luovutaan nykyajan peruspilareista ”minä itse päätän pelastumisestani, minä itse päätän sukupuolestani, minä itse päätän maailman lämpötilasta”.

Pelkään pahoin, että tänä päivänä Saatana riemuitsee iloisesti palavista liekeistä helvetissä, joka on täynnä liian myöhään parkuvia ihmisiä (Luukas 16:24) ja Taivaan ihanuudessa Jumalan kirkkaudessa on aution hiljaista. Siksi tarvitsemme uutta vahvaa herätystä kirkossamme ja jokaisessa seurakunnassa. ”Minä, minä yksin olen Herra, ei ole muuta pelastajaa kuin minä”(Jesaja 43:11).

Kaikella rakkaudella Jumalaa ja toisianne rakastakaa.

Auranen O Erkki
Auranen O Erkki
Olen kaivosinsinööri ja pappikin jo kohta 20 vuotta. Kokemusta on kansainvälisestä kaupasta, sillä olen allekirjoittanut vientiprojektisopimuksia seitsemällä eri kielellä ja toiminut kaupallisena attasheana Pekingin suurlähetystössämme hoitaen metallisteollisuuden vientiä Kiinaan ja Pohjois-Koreaan. Konepajayrittäjänä yritykseni meni konkurssiin 1980 ja olin 27 vuotta ulosotossa varattomana kokien kaikki sen elämän "ihanuudet", mm 22 vuotta konkurssin jälkeen täysi-ikäisten lasteni omaisuuksien (asunto auto, kesämökki) ulosmittaukset sivullisen ulosmittauksena, vaikka lapset olivat 2-9 vuotiaita yrityskonkurssini ajankohtana. Olen kirjottanut viisi kirjaa, mm Kiinakaupan käsikirja, Kirjeitä niille, jotka unohtavat oikean tien, Henkivaltojen Taistelu Suomessa, Tutustu Pyhään Henkeen, Strangling the North Koreans. Radio- ja TV-ohjelmia olen tennyt useita satoja mm Radio Dei, Radio Patmos ja Taivas TV7 kanaville.