Onko nyt vaikeampi uskoa

 

 

Pikkuinen tyttö kulki kotipihalla, käyskenteli jokitörmällä, leikki ja oli töissä mukana. Isä veisasi usein tuvan pöydän päässä. Sain oppia kotona, pyhäkoulussa, koulussa ja kirkossa, että on Jumala, Taivaallinen Isä. On Jeesus, joka antaa anteeksi. Ja että Jumala tekee henkensä kautta työtään. Siinä ei ollut mitään epäilyttävää. Usko ympärillä oli  korutonta ja konstailematonta, eleetöntä, jonka selittämiseen ei paljon sanoja tarvittu.

Nykyään on niin monenlaisia selityksiä, niin lukemattomia tulkintoja, että jos uskoo niiden mukaan, ei usko kohta mihinkään.  Kristus tuli syntisiä varten. Sana kohdistuu silloin kaikille, kun puhutaan syntisille. Ellemme tunne siihen ryhmään ,kuuluvamme, niin tilanteemme on huolestuttava. Syntisiä me kaikki olemme. Syntinen saa olla armahdettavana.

En ymmärrä, miksi kaikki on nykyään niin vaikeaa ja moniselitteistä?Sanoma on annettu vietäväksi eteenpäin. Jeesus on itse sen antanut seurakunnalleen. Myös apostoli Paavali toteaa kirjeessään:”Juutalaiset vaativat ihmetekoja, ja kreikkalaiset etsivät viisautta. Me sen sijaan julistamme ristinnaulittua Kristusta.” Ristiinnaulitussa ja ylösnousseessa Kristuksessa on Jumalan suurin voima ja suurin viisaus.Onko nyt vaikeampi uskoa kuin aikaisemmin? Usko ei ole ihmisen teko, vaan Jumalan ja Jumala antaa uskon. Hänelle kaikki on mahdollista yhä.

 

Onnellinen se silloinen pieni tyttö, joka opetettiin tuntemaan tärkeimmät asiat, sillä ”Jumalan ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen tunteminen ja Jumalan lapseksi pääseminen,on elämämme kallein asia,” opettaa kristinoppi. Raamatussa muistutetaan: ”Pidä sinä kiinni siitä, minkä olet oppinut. Sinähän olet siitä varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut. Olet myös jo lapsesta asti tuntenut pyhät kirjoitukset, jotka voivat antaa sinulle viisautta, niin että pelastut uskomalla Kristukseen Jeesukseen.”

 

 

  1. ” Raamatussa muistutetaan: ”Pidä sinä kiinni siitä, minkä olet oppinut. Sinähän olet siitä varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut. Olet myös jo lapsesta asti tuntenut pyhät kirjoitukset, jotka voivat antaa sinulle viisautta, niin että pelastut uskomalla Kristukseen Jeesukseen.””

    Tässä on ydin missä mennään pieleen eli mistä todella on se jota tälle pienelle tytölle on opetettu???

    Jeesus Sanoo:” Tehkää parannus ja USKOKAA evankeliumi”.

    Siis mistä löytää evankeliumin??

    Jeesus Sanoo:”

    14 Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
    15 En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
    16 He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
    17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
    18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
    19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
    20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
    21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt. (Joh.17)

    Mitä on uskoa opetuslasten sanan kautta Jeesukseen, mistä sen löytää??

    Nyt kun yhdistää evankeliumin ja opetuslasten sanan niin saadaan todella Matteuksen, Markuksen ja Johanneksen EVANELIUMIT, siis niistä ja vain niistä löytyy todellinen tie Jeesuksen luo.

    Palataan vielä pieneen tyttöön ja hänelle opetetttuun, mistä se on peräisin, isiltä, siis se on perittyä opetusta isien kautta ja alkuperä on ns ”uskonpuhdistuksessa” Lutherilta. Hän on sanoittanut kavereidensa kanssa ns tunnustuskirjat joissa on se oppi jota opetetaan myös pienille lapsille sisältäen myös Jumalan lapseksi tulemisen ja mainitun ”kaikki ovat syntisiä” opin.

    Jeesus Sanoo:”hedelmistä puu tunnetaan”. Jokaisen on itse omalla kohdalla todettava tuotanko hyvää hedelmää eli olen kiinni siinä hyvässä puussa josta kasvaa hyvää hedelmää??

    Entä olivatko oppi-isäni myös hyvää hedelmää tuottavia???

    Näenkö todella vai olenko sokea joista Jeesus Sanoo:

    Matt. 13:15
    Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.’

  2. Ennallistamisasetuksen kustannukset /asukas/vuosi (EUR, lähde HS):

    Suomi 168 Ruotsi 61 Ranska 31 Espanja 31 Tanska 30 Irlanti 27 Puola 14 Portugali 14
    Italia 4 Saksa 2

    Me suomalaiset olemme jo tottuneet maksajan rooliin Eu:n pohjattomaan kassaan. Toki ”solidaarisuuden” velvoittamina. Se, että suomalainen joutuu maksamaan ennallistamisesta 84 kertaa enemmän kuin saksalainen lienee luonnollisesti vain oikeudenmukainen seuraus siitä, että Saksa on itse tuhonnut kaikki luonnonmetsänsä. Eu:lle ja heille on mukavinta ostaa hyvää omatuntoa suomalaisten rahoilla ja suomalaisilla metsillä.

    • Sitten voi kysyä ja huomata Turkin ja Unkarin ponnistelut.

      Mutta että Saksa ja Ranska viivyttelemässä avun antamista Euroopassa Ukrainalle.

      Niin, pankithan siellä kovasti katsovat yhteistakaukseen kun lainoja on hyvin annettu.

      Eli, EU.n yhtenäisyys on rikki jo nyt vaikka toista uskotellaan.

    • Kuvaannollisista lainainstrumenteista meinaa vain nimet käydä vähiin kun tarpeeksi vivutaan kääntämällä.

    • Kyllä, uudistuksella voi jopa tienata.

      Kun nykyinen hallitus on kontallaan EU. hun miten Seija Rantanen voisi huomata Kokoomuksen olevan eri mieltä.

      Näin Perussuomalaisten pitäisi antaa periksi kalleimmastaan hallitukseen päästäkseen.

  3. Yllättävä tieto on että : ”Komission alustavan arvion mukaan Suomi on suurimpien maksajien joukossa, koska meillä on paljon sisävesiä, joita uhkaa erityisesti rehevöittävä hajakuormitus ja joiden tila on vaarassa heiketä myös sisävesillä, jos toimenpiteitä ei laaja-alaisesti tehdä. ”

    Oletin että syy olisi metsissä, mutta se onkin järvissä. Niiden suojelu pitäisi olla jokaisen asiana. Niissä kun on maamme suurin rikkaus. Yhä laskemme vain osittain puhdistetut jätevedet poistoputkissa vesistöihin. Jätevesien puhdistus tulee olla valtion, eikä pelkästään kuntien asiana. Silloin on mahdollista järjestää kattava verkosto jossa