Muslimien ja juutalaisten uhot!

Harri Ahdesmäelle:

 

Harri, 

Aivan erinomainen tosiasioihin ja Raamattuun perustuva katsaus, siihen mitä on tapahtunut, eli miten Raamatun ennustukset toteutuvat.

Itse haluaisin painottaa profetioiden tunnusmerkkiä, mikä on julistettavissa kaikille, kun se on tapahtumassa tai tapahtunut. Eli ei tarvi tulkintoja. Mielestäni kosketat totuutta, mutta on käsillä, kosketeltavissa vasta toteutuessaan. Uskossa jo voimme kosketella Siionin vuorta, luottaen, että Jumala selventää sen, kun se toteutuu.  Näin voidaan viitata mm. tähän Sakarjan kirjan 12. lukuun ja nähdä tosiasioina toteutunut, mikä on varoitus tulevasta. Kaikessa tässä on oleellista muistaa ja painottaa Jumalan aikaisemmin Sakarjan kirjan, 4:6 periaate: 

Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot.”

Jumalan siirrot tapahtuvat, eikä tule “autetuksi”, esimerkiksi USA/Trumpin Jerusalemiin suurlähetystön siirrosta. Eli toimistot siirtyvät tai eivät siirry Tel-Avivista Jerusalemiin, mutta niillä oikeilla teoilla vain huijataan Evankeliumin julistusta, politiikan, niin USA:n kuin Israelin, vuoksi.

Eli toteutetaan jokainen kohdallamme Jumalan tahdon toteutumista siellä mihin Herra on itsekunkin siirtänyt. Vain jokaisen uskovan oma vanhurskaus on suoja ja puolustus.

 

 

    • Petteri,

      Uskova on puhdas, syytön, kelpaava eli täydellinen, koska hänellä on lahjavanhurskautus vastaanotettuaan sen. Se ei ole pakkopaita vaan työtoveruutta Jumalan kanssa, joka kaiken tämän täydellisyyden, Hänen omissa silmissään, saa aikaan.

      Vt. Ps. 7:8, muunmuassa, ynnä noin satakunta kohtaa jo pelkästään Vanhassa Testamentissa, mitkä selvittävät Armosta vanhurskautuksen, saatikka sitten Uuden Testamentin puolen sanoma.

      Jos ei ole OMAA VANHURSKAUTUSTA, ei ole vanhurskautettu ei ole vanhurskas, ei ole suojaa, Jumalan suojaa.

      Se on yhtäkuin koko ajan toimiva Armo, joka kuitenkaan jätä meitä toimettomaksi.

    • Lahjavanhurskaus ja omavanhurskaus, sekä koko ajan toimiva Armo, joka ei kuitenkaan jätä toimettomaksi?

      Nyt meni sekavaksi ja vaikeasti ymmärrettäväksi.

    • Psalmi 7 käsittelee maallisten vihamiesten valheellisia syytöksiä ja niistä vapautumista Jumalan oikeudenmukaisuuden avulla. On vaikea nähdä, että 8. jae kesken kaiken tarkoittaisi syntisen vanhurskauttamista.

  1. Samuel ja Kari P.,

    Luitteko edes tuota Ps. 7:8 saatikka oletteko Raamatua ottanut huomioon kun kiistätte, ettei uskova ole Jumalan työtoveri.

    Haluan korjata kirjoitusvirheeni “..omaan vanhurskautustusta..” si piti olla “Jos ei ole omaa vanhurskautusta”. Siis omaa- sanan loppuun oli tullut n-kirjain. Kirjoitusvirheen olisi voinut huomata jo väärästä, muihin sanoihin kuulumattomasta muodosta.

    Korjaan nyt sen tekstiin ja kommentoi sen pohjalta jos tunnet tarvetta. Mielestäni koko vanhurskautus-sana ei ole teille kummallekaan auennut. Palaan asiaan ja Karille olen jo ehdottanut, että voisin kirjoittaa sinulle yksityisesti aikaisemman keskustelun vetoihisi, niinkuin parille muullekin.

    Tämä teidän nostamat hämminkiset kommentit, eivät sovellu tähän blogiin, joka lähinnä on Harri A:n blogiin kommentti, koska, hänen postauksensa lopussa ei ole kommentointimahdollisuutta.

  2. Muslimien ja juutalaisten uhot:

    Mielestäni suurin jarru asioiden eteenpäin menemiseksi on islaminusko, joka kieltää sopimasta asioita, kuten Israelin valtion tunnustamista.

    Minun mielestäni kahden valtion ratkaisu on kuolleena syntynyt ajatus, jossa sopimuksessa kumpikaan osapuoli ei taloudellisesti kestäisi.
    Lopputuloksena mikään ei kuitenkaan muuttuisi, sodat jatkuisivat samaan malliin.

    Asioiden kulkuun voi vain saada muutoksen Herramme ja Vapahtajamme Jeesus Kristus.

    Asiat tulivat tutuiksi minulle ollessani rauhanturvajoukoissa.

    • Rauhanturvaajana minäkin, Etelä-Libanonissa vuoden 2000. Kaikki eteni silloin (Israel vetäytyi alueelta toukokuussa 2000), kuten Bibliassa on kirjoitettu, ja kaikki etenee loppuun asti samoin, kuin on kirjoitettu. Jumalan suusta on lähtenyt peruuttamaton totuus. Ei hän ole niin kuin ihminen, joka valehtelee.

      Jerusalem on kaupunki, jossa ihmiskunnan menneisyys ja tulevaisuus on ratkaistu ja ratkaistaan.

  3. Filistealaiset olivat ”olemassa” vain taistellakseen hebrealaisia vastaan. Heidän olemisensa alku on Israelin tottelemattomuus Jumalan käskylle karkottaa tai paremmnkin karkotuttaa Jumalan avulla kaikki kansat luvatun maan alueelta. Näin ei käynyt etenkään Gazan alueella. Heidät alistettiin, palvelemaan, heihin avioiduttiin, heidän pakanallisia tapojansa seurattiin jopa noudatettiin. Se oli ansa, kivi kengässä, mikä ei poistu kuin Jumalan poistamisella.

Reijo Mänttäri
Reijo Mänttäri
Jo lapsena, aito usko ja sen ilmiöt, saivat minut viihtymään helluntalaisten kokouksissa. Otollisesta tilasta, omakohtaisen uskonlahjan sain vastaanottaa jo 10-vuotiaana. 4 vuotta myöhemmin halusin, että minut kastetaan vedessä, koska Jeesuksellekin se oli vanhurskautuksen täydellistyminen. Nyt lähes "koko maailman" kiertäneinä paluumuuttajina vaimoni kanssa, voimme todeta, että helluntalaisuudessa halutaan noudattaa Alkuperäisiä Ohjeita, vaikka yhtä puutteellisina kuin Alkuseurakunnassa.