Menetysteologia

 

Tarkoittaa sitä että usko jeesukseen, mutta älä nyt kuitenkaan liikaa. Älä vaan puhu ihmeistä, kyllä jeesus niitä tekee, mutta se ei ole päämäärä. Anna tilaa selityksille esim. Lapset, työ, harrastukset, ystävät, parisuhde tai sen puute, Taloushuolet, pelko, voimattomuus, Menneisyys tai parhaimpana ihmispelko. Olet uudestisyntynyt jeesuksessa kristuksessa, mutta pelkäät ihmistä. Pelkäät maailmaa. Pelkäät itseäsi, koska olethan täynnä maallisia, mielellisiä ja lihallisia syntejä. Ihmettelet miksi jeesus ei toimi eikä Pyhä sana aukea. Sinun pitäisi lukea raamattua joka ikinen päivä, näin on neuvottu raamatussa. Ai että joka päivä pitäisi uskoa ja ylistää? -pois se minusta; hekumointia ja menestysteologiaa. Mielummin olen kärsivä ja teen syntiä, koska kukaan ei ole meistä täydellinen. En mä jaksa elää jeesusta, vaikka niin väitän. On Jumalan pilkkaa sanoa,  että jeesus menee kaiken edelle, mutta arki todistaa toisin. Jumala näkee sinun sydämeen. Muille voit esittää, jumalalle et. Sieluni itkee aina kun kuulen, että uskovalla ei riitä aikaa jeesukselle. Miten ei voi riittää aika? Sinä pilkkaaja vaikene. On parempi olla hiljaa ja nöyrtyä kun sanoa lihaksi valheesi. Eikö kieli pysy kurissa?  Kuritatko mieltäsi? Jos jokin asia on ensimmäisellä sijalla elämässäsi eikö se tarkoita sitä, että se edellä mennään ja ajatellaan. Jeesus on numero yksi. Joten aina kun puhun mietin kuinka jeesus puhuisi. aina kun suunnittelen kalenteriani mietin kuinka jeesus sen täyttäisi. Aina kun tuomitsen, mietin kuinka usein jeesus tuomitsi. Aina kun olen katkera, mietin lupausta ikuisesta elämästä. Aina kun minulla on tekosyy, pyydän jeesukselta apua epäuskooni. En enää halua täyttyä vääryydestä. En enää halua uskoa vain koska siitä on tullut tapa. En enää halua itkeä, en surra, en murehtia, en ihmetellä. Jumala kaikkivaltias minä en enää halua pelätä. Minä haluan elää. Minä haluan iloita. Minä haluan nauttia jokaisesta hetkestä tietäen, että sinä jeesus olet vierelläni. Haluan jakaa iloni ja rakkauteni myös muille. En halua pitää sinua kaapissa jeesus Kristus, Jumala, kaikkivaltias, taivaan ja maan luoja, isä, poika ja pyhä henki. Minä haluan elää sinussa ja sinä minussa. Terve usko on yhtä kuin kuollut usko. Katsokaa suomalaista uskoa ja miettikää onko se tervettä? Jumalan sanaa rikotaan räikeästi. Seurakunnan sisällä ei ole armolahjoja. Rukouspiirit huutavat tyhjyyttä. Muistellaan menneitä herätyksiä, ja syytellään toisia. Ollaan väsyneitä uskossa. Ei jakseta. käydään kerran viikossa väkisin seurakunnassa ja loppuaika märehditään kotona. Töissä ei uskalleta Edes mainita jeesusta. Kukaan ei edes tiedä, että sinä olet uskossa. Pitäisikö uskovien lukea esim. Jaakobin kirje ja miettiä kuinka kuuma tulee kiirastulessa? Tai ylipäätänsä lukea raamattua ja merkata paperille kuinka paljon sitä kylpee synnissä? Meidän kuuluisi kylpeä jumalan sanassa ja jeesuksessa!

Aina saa kuulla samat tarinat vainoista ja siitä kuinka apostolit kärsivät ja kuinka he pysyivät lujina jumalalle. Naurattaa, koska samalla tietää kuinka me kiellämme jeesuksen jopa ystävillemme. Varsinkin jos ne on töistä, tai jos ne nyt ei usko. Tai käydään eri paikkakunnalla kirkossa, ettei kukaan vaan näe et mä uskon. Minä uskon minun pienessä sydämessä, kyllä jumala näkee ja tietää ettei minun nyt niin tarvitse elää tätä sanaa. Kuhan uskon, se riittää. Minä uskon kotona, se on turvallista. En ainakaan halua alkaa elää tätä uskoani täysillä julistaen iloa; sehän olisi menestysteologiaa. Jumala on kyllä pyhissä kirjoituksissa luvannut maat ja mannut, jotta seurakunta voisi kehittyä ja kasvaa. Parempi niistä silti on numeroa tehdä, koska ainakaan meidän seurakunnassa ei ole kellään armolahjoja. Muutama meistä puhuu kielillä, mutta selitystä ei löydy. Meidän seurakunnasta löytyy suoraselkäisiä suomalaisia, jota käyvät töissä ja maksavat veronsa. He ovat hillittyjä. He osaavat ja haluavat elää maailmassa. Heistä vain murto-osa on ulos kutsuttu jumalan tykö. Me osataan istua. Me osataan valittaa. Meillä on sairauksia, koska ken väärillä mielin ehtoollisen nauttii kivuista saakoon osansa. Meillä on omaa uskoa, henkilökohtaista uskoa. Sellaista uskoa, mitä ei tarvitse elää toteen ja missä voi valita ne raamatun kohdat, mitkä itselleen sopii. Meiltä puuttuu lähimmäisen rakkaus, se on sanoissa, mutta ei teoissa. Meillä vanhat on ollut nuorena tosiuskovaisia, mutta ei ne enää jaksa, koska onhan semmonen jokapäiväinen säännöllinen jeesus elämä vähän liikaa. Varsinkin jos siinä vielä pyydettäisiin armolahjoja. Meillä on järkeviä uskovia. Nimenomaan me suomalaiset ollaan järkeviä uskossa. Ei me olla juopuneita ja hullaantuneita, vaikka näin pyhä sana kuvaa uskovia. Me ollaan tolkun miehiä sekä naisia ja jumala pelastaa meidät. Jumala on luvannut pelastaa meidät. Jumala on myös tuleva tuomitsemaan ja tämän takia jeesus käski meidän valvoa jatkuvasti, koska juuri sinä saatat kuolla tänään.

Uudistu uskossasi ja pyydä anteeksi jumalalta epäuskoasi. Jeesus kyllä ottaa sinut takaisin. Jumala antaa anteeksi. Paatunut sydän on vaarallinen, koska et itse enää ymmärrä tekeväsi syntiä, silloin saatat elää tilanteessa, mikä johtaa tuonelaan.  Pyhitä jokaisesta päivästä aikaa sekä raamatulle että rukoukselle.  Miksi et kiittäisi joka päivä Herraa; joka on luvannut sinulle ikuisen elämän? Miksi et kiittäisi joka päivä Jumalaa; joka on sinulle kaiken antanut? Miksi et joka päivä kiittäisi jeesusta; joka on sinulle ilon antanut? Miksi et joka päivä kiittäisi pyhää henkeä; joka sinua auttaa kaikessa mihin ryhdyt? Miksi et joka päivä palvo isää, poikaa ja pyhää henkeä? Haluat varmasti, että nimesi on elävien kirjoissa; elä siis sanan mukaisesti! Sen minkä jumala on sinulle antanut hän voi myös pois ottaa. Ole siis kiitollinen siitä mitä sinulla on.

Jeesuksen Kristuksen pyhässä veressä joka kaikkien pelastukseksi golgatalla vuodatettiin, minä pyydän apua.  Jumalan kaikkivaltiaan arvovallan edessä minä nöyristyn ja itken syntejäni. Isä anna minulle minun syntini anteeksi. Jeesus minä rakastan sinua. Jeesus pyydän anteeksi, että olen ollut hakoteillä. Jeesus minä myönnän tehneeni virheitä. Jeesus minä olen syntinen. Jeesus kristus, isä, kaikkivaltias pyhä henki minä olen rikkonut sinua vastaan. Minä pyydän anna tekoni anteeksi. Minä haluan seurata sinun jalanjälkiäsi isä. Minä haluan elää sinussa jeesus; ilman syntiä, ilman vihaa, Ilman katkeruutta, ilman pelkoa, ilman surua, ilman ylpeyttä. Anna minulle voimaa ja viisautta pysyä kaidalla tiellä palvomassa sinua. Jeesus minä haluan rakastaa lähimmäistäni niin kuin sinä rakastit. Jeesus sinä olet usko, toivo ja rakkaus; ja niistä suurin on rakkaus. Herramme Jeesuksen kristuksen nimeen, kunnioitettu ja ylistetty olkoon isä, poika ja pyhä henki. Aamen.

 

ps. lisää kirjoituksia osoitteessa: https://jeesusvallankumous.blogspot.com/

Edellinen artikkeli
Seuraava artikkeli
    • On tää mun oikea nimeni, mutta voin myös sukunimeni lisätä joka on Virtanen. Missä tämän muutoksen voi tehdä ? lisäsin sen jo tohon esittelyyni.

sisko Jenna
sisko Jenna
Jeesuksen Kristuksen seuraaja ja rakastaja. Minun nimeni on Jenna Virtanen.