Kirkon oppi —— Armo ja synti.

Armo käsitys on jatkuvasti käytännöllisesti kaikkien kirjoittajien teksteissä. Ihmiset, jotka noudattavat Korkeimman tahtoa, lähimmäisen rakkautta, elämässään eivät tarvitse mitään armoa elämälleen. He ovat eläneet täysin omien mahdollisuuksien mukaan Korkeimman tahdon mukaisesti. Ihmiset, jotka ovat eläneet pakanauskon, uskomuksen, uskonnon, mukaisesti, jossa ihmiset ovat itse valinneet keskuudessaan eläneestä ihmisestä jumalan ja kertovat ainoastaan hänen jumalaluuteen uskomalla saavat pelastuksen tarvitsevat todella armon elämälleen.

Käytännön esimerkki jokapäiväisestä elämästämme. Kun me noudatamme yhteiskunnan lakeja ja järjestystä emme tarvitse mitään armoa. Jos emme noudata niin armo on ennenkaikkea ehdottoman tärkeätä.

Synti. Maria Magdaleenan evankeliumin, joka saattaa olla kaikkein realistisin kirjoitus Jeesuksen elämästä, mukaan Jeesuksen oppi on seuraava. Pietari sanoi hänelle: ” Kun nyt olet selittänyt meille kaikki asiat, kerro meille on maailman synti ” ? Vapahtaja sanoi : ” Syntiä sellaisenaan ei ole, mutta sinä teet syntiä jos teet jotakin, mikä on haureutta, jota kutsutaan synniksi. Tästä syystä Jumala tuli teidän joukkoonne, kaiken luonnollisen ytimeen, palauttaakseen sen juurilleen ” .

Siis ihminen syntyy synnistä vapaana ja synti on lähimmäisen rakkauden puutosilmiöitä.

Edellinen artikkeli
Seuraava artikkeli
Suni Reino
Suni Reino
Uskon rehelliseen ja realistiseen Jeesuksen sanomaan. Kirjoitin kirjan " Kristinuskon kirja " 2010, josta käsitykseni ovat huomattavasti tarkentuneet perustan ollessa sama. Minusta saatietoa Googlesta haulla " Reino Suni ", josta osoite muuttunut ja yritykseni lopetettu. Koulutukseltani Ekonomi ja minua voi lähestyä e-mailin kymp.net kautta. Elämäni hallinnassani aktiivisen liikuntaharrastuksen myötä mutta yksinelo ei sovi minun mentaliteettiin etenkään kun lapset perheineen asuvat muualla.