Jeesus kutsuu luokseen heikot

Jeesus Kristus sanoi: ”Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.” (Matt. 11:28)

Jeesus kutsuu väsyneitä

Miksi omantunnon tuskat voivat olla hirvittävät?

Miksi ainut lääke omantunnon tuskiin, jota Jumalan laki on nostanut esiin, on evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta?

Miksi Jeesus kutsuu luokseen syntisiä ja väärintekijöitä?

Pitääkö meidän ensiksi väsyttää ja raskauttaa itsemme, ennenkuin kelpaamme Jumalalle?

Millä perusteella tämä kutsu on (tai ei ole) lupaus täydellisestä levosta?

 

Kaikki julkaistut blogini:

Juhan blogit

Blogiarkisto

. . . . .

Seuraavat blogit:

Halpa armo (2.1.2015)

Edellinen artikkeli
Seuraava artikkeli
  1. Pidämme Jumalan Armoa, helppona juttuna. Kuultu ja heti ymmärretty!

    Kuitenkin, kaikki mitä lisäämme Armon päälle on kirottua.

    Jos sanon: Pelastus ja Pyhitys on yksin Armosta, mutta… Niin olen luisunut jo lain ja kirouksen puolelle.

    Tuota kannattaa vähän aikaa miettiä.

    Me olemme astioita, jota Jumala tyhjentää ja riisuu tahtonsa mukaan, mutta myös täyttää tahtonsa mukaan… Hän antaa ja jakaa Lahjojaan. Uskommeko sen?

  2. ismo malinen
    10.12.2014 21:14

    ”Pidämme Jumalan Armoa, helppona juttuna. Kuultu ja heti ymmärretty!
    Kuitenkin, kaikki mitä lisäämme Armon päälle on kirottua.
    Jos sanon: Pelastus ja Pyhitys on yksin Armosta, mutta… Niin olen luisunut jo lain ja kirouksen puolelle.”

    Edellä olevasta herää kysymys olenko ”kirottu” kun julistan parannusta syntien anteeksisaamiseksi Jeesuksen nimessä?

    • Ari, kannattaisi ensiksi saarnata itselle, ja aloittaa seuraamaan Jeesusta. Sinä yrität eksyttää ihmiset pois seurakunnista. Liity seurakuntaan ja näytä esimerkkiä.

  3. Jeesus sanoo: ”Ellette tee parannusta, niin te kaikki hukutte.”

    Kysymys on tässä uskomisesta. Jumala on luonut maailman ja kaikki mitä siinä on, mutta ihminen puuhastelee vain omiaan ja leikkii itse Jumalaa ja kuvittelee itse ohjaavansa koko maailmaa, itse ollen tuomarina ja päälle arvostelee vielä muita kaltaisiaan. Tämän kaltaisen vääryyden näkeminen omassa sydämessään on Pyhä Hengen työtä, kuten Jorma aikaisemmin kirjoitti.

    Johanneksesta Raamattu sanoo:

    ”Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta.

    Ja hän kääntää monta Israelin lapsista Herran, heidän Jumalansa, tykö.
    Ja hän käy hänen edellään Eliaan hengessä ja voimassa, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan.”

    Jeesuksesta taas sanoo:

    ”Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
    ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman.”

    Maria todistaa:
    ”Voimallinen on tehnyt minulle suuria, ja hänen nimensä on pyhä,
    ja hänen laupeutensa pysyy polvesta polveen niille, jotka häntä pelkäävät.
    Hän on osoittanut voimansa käsivarrellaan; hän on hajottanut ne, joilla oli ylpeät ajatukset sydämessään.
    Hän on kukistanut valtiaat valtaistuimilta ja korottanut alhaiset.
    Nälkäiset hän on täyttänyt hyvyyksillä, ja rikkaat hän on lähettänyt tyhjinä pois.
    Hän on ottanut huomaansa palvelijansa Israelin, muistaaksensa laupeuttaan Aabrahamia ja hänen siementänsä kohtaan iankaikkisesti, niinkuin hän on meidän isillemme puhunut.”

    Sakarias todisti Johanneksesta:
    ”Kiitetty olkoon Herra, Israelin Jumala, sillä hän on katsonut kansansa puoleen ja valmistanut sille lunastuksen ja kohottanut meille pelastuksen sarven palvelijansa Daavidin huoneesta -niinkuin hän on puhunut hamasta ikiajoista pyhäin profeettainsa suun kautta- pelastukseksi vihollisistamme ja kaikkien niiden kädestä, jotka meitä vihaavat, tehdäkseen laupeuden meidän isillemme ja muistaakseen pyhän liittonsa, sen valan, jonka hän vannoi Aabrahamille, meidän isällemme; suodakseen meidän, vapahdettuina vihollistemme kädestä, pelkäämättä palvella häntä pyhyydessä ja vanhurskaudessa hänen edessään kaikkina elinpäivinämme.

    Ja sinä, lapsukainen, olet kutsuttava Korkeimman profeetaksi, sillä sinä olet käyvä Herran edellä valmistaaksesi hänen teitään, antaaksesi hänen kansalleen pelastuksen tuntemisen heidän syntiensä anteeksisaamisessa,
    meidän Jumalamme sydämellisen laupeuden tähden, jonka kautta meidän puoleemme katsoo aamun koitto korkeudesta,
    loistaen meille, jotka istumme pimeydessä ja kuoleman varjossa, ja ohjaten meidän jalkamme rauhan tielle.”

    Johannes kastoi aikanaan Jeesuksen ja taivas aukeni jolloin Jumala sanoi: ”Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt”.

    Nyt kysyn mitä tässä on ihmisellä osaa? Jumala lähetti Poikansa pelastamaan ihmistä. Uskotko sen? Jeesus sanoo: ”Ellette tee parannusta, niin te kaikki hukutte.”

    Epäuskosta meidät tulee parantaa.

    Johannes saarnasi parannusta syntien anteeksi saamiseksi: ”Huutavan ääni kuuluu erämaassa: ’Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi’.
    Kaikki laaksot täytettäköön, ja kaikki vuoret ja kukkulat alennettakoon, ja mutkat tulkoot suoriksi ja koleikot tasaisiksi teiksi, ja kaikki liha on näkevä Jumalan autuuden.”

    Tämä syntien anteeksi saaminen on Jeesus Kristus. Jonka Jumala on lahjoittanut ihmiselle. Kaikki on valmista, Katsokaa Jumalan Karitsa, joka pois ottaa maailman synnin.

Juha Heinilä
Juha Heinilä
Olen IT-suunnittelija Vantaan Rajakylästä. Kuulun Pyhän Kolminaisuuden luterilaiseen seurakuntaan, joka on Suomen evankelisluterilaisen lähetyshiippakunnan Vantaan seurakunta. Luen mielelläni vanhoja hyviä luterilaisia kirjoja. Käsittelen blogissa kristityn elämää unohtamatta Raamattua ja Tunnustuskirjoja.