Ihmisarvostus.

Ihmisarvostuksen ymmärtäminen on elämämme rikkaus. Me kaikki ihmiset synnymme tänne maailmaan ihmisarvoltaan tasa-arvoisina. Me myös lähdemme täältä ihmisarvoltaan tasa-arvoisina. Korkein, jumala, on koko ajan mukana kuvioissamme. Poislähtiessämme saamme tietää, jos saamme. ns. pelastuksen merkityksen.

Valitettavasti kirkon oppi ei ymmärrä tätä. Me ihmiset emme päätä toistemme menosta helvettiin tai taivaaseen. Oppi tulee ihmisten ajattetavan kehittymisen myötä muuttumaan täysin jo muutamien kymmenien vuosien kuluttua. Totean tässä vielä, että kirkon opissa kuienkin diakonia sektori ymmärtää Jumalan meille antaman samanlaisen ihmisarvostuksen.

Vielä, valtio ja kirkko ( uskonsuunraukset ) ovat kaksi eri asiaa.

Edellinen artikkeli
Seuraava artikkeli
  1. Kiitos blogista, Reino. Jumala rakastaa jokaista ihmistä, myös niitä jotka meidän mielestä ei ole rakkauden arvoisia.

    Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
    (Joh. 3:16‭-‬17 / FB38)

    • Juha.

      Johanneksen evankeliumi – Lontoon jeesus seminaara 1985.

      Sä voit luonnollisesti olla uskomatta tähän 200 tiedeihmisen käsitykseen.

    • Reino, Johanneksen äiti Salome oli Jeesuksen äidin neitsyt Maria sisko. Apostoli Johannes on näin ollen Jeesuksen Kristuksen serkku. Johannes kirjoitti mitä omilla silmillään näki tai kuuli.

    • Reino, Jumala on luonut kaikki ihmiset. Olemme Jumalan kuvia ja arvokkaita. Ainoastaan synti ja kaikenlainen vääryys meissä ei ole arvokas, koska ne eivät ole Jumalasta. Ylösnousemuksessa hautaan jää synti, koska Jumala ei sitä ole luonut ja puhas ylösnousemusruumis nousee ylös. Taivaissa olemme täydellisiä.

    • Positiiviseen ihmisarvostukseen kuuluu käsite, että syntiä ei sellaisenaan ole kuten Jeesus on vahvistanut.

    • En tiedä semmoisesta vahvistuksesta. Varsinkaan kun itse olen syntinen ihminen ja tunnen sen nahoissani jatkuvasti.

    • Reino, ihmiset mm. varastavat, raiskaavat, ovat väkivaltaisia. Vankilat ovat täynnä. Paljon on meissä vääryyttä ja syntiä.

    • Reino:

      Olen kyllä ymmärtänyt, että Maria Magdaleenan evankeliumi on ”eri kategorian” teksti kuin neljä Raamatun evankeliumia.
      Toisekseen: mitä tarkoittaa ”ei sellaisenaan ole”? Millaisena se (synti) sitten olisi.
      KOlmanneksi: käytännössä kuitenkin nhavaitsemme syntiä olevanb olemassa.

  2. Reino, tuliko Jeesus turhaan tänne, kun me ihmiset emme vieläkään ymmärrä mitä lähimmäisen rakkaus tarkoittaa? Hyvä esimerkki on tuo itänaapuri Venäjä, joka räikeästi rikkoo ihmisyyttä vastaan surmaamalla viattomia ihmisiä.

    Päivälehdet kertovat päivittäin onnettomuuksista ja väkivallasta (synnistä) jota tapahtuu joka puolella.

    Jeesus tuli tänne tuoden pelastussanoman ja kehottaen tekemään parannuksen tekemisistämme synneistämme jotta pelastuisimme kadotukselta.

    Reino tutki Raamattua rukoillen, anoen viisautta ja etsi uskovia ihmisiä jotka tuntevat Raamattua, keskustellaksesi Jeesuksen puheista ja kirjoituksista.

    • Jeesus. ” Jumalan valtakunta onsisäisesti teissä ”. Jumalan henki on mukana jokaisen ihmisen syntymässä saadussa lähimmäisen rakkauden hengessä Ei muuten planeetallamme. Tämän ymmärtäminen on elämämme tarkoitus.

      Ystävällisesti tutustut Raamatun rakentajien, kokoajien, tarkoitusperiin.

Suni Reino
Suni Reino
Uskon rehelliseen ja realistiseen Jeesuksen sanomaan. Kirjoitin kirjan " Kristinuskon kirja " 2010, josta käsitykseni ovat huomattavasti tarkentuneet perustan ollessa sama. Minusta saatietoa Googlesta haulla " Reino Suni ", josta osoite muuttunut ja yritykseni lopetettu. Koulutukseltani Ekonomi ja minua voi lähestyä e-mailin kymp.net kautta. Elämäni hallinnassani aktiivisen liikuntaharrastuksen myötä mutta yksinelo ei sovi minun mentaliteettiin etenkään kun lapset perheineen asuvat muualla.