Homoavioliittojen kannattajille armahdus viimeisellä tuomiolla.

Minusta tuli homoavioliittojen kirkollisen vihkimyksen puolustaja johtuen aivan henkilökohtaisesta kokemuksesta.

Nuoruudessani , juuri ennen armeijaan menoa ja hieman sen jälkeen,, seurustelin tytön kanssa josta pidin paljon mutta tunsin että kaikki ei ollut aivan kohdallaan. Lopulta hän kertoi että kyllä hänkin tykkäsi minusta , mutta ei sillä oikealla tavalla. Syy oli se , että hänellä oli suuri vetovoima tyttöjen puoleen ja että hän itseasiassa rakasti erästä määrättyä tyttöä koko sydänmestään. Tämä oli suuri ongelma hänelle. Hän oli lähtenyt seurustelemaan kanssani siinä toivossa, että seurustelu voisi muuttaa hänen suuntaustaan. Se ei onnistunut.

Kun hänen homoseksuaalinen suuntauksensa tuli esiin, niin siitä seurasi pitkät keskustelut. Kaupanpäälliseksi sain hyvin paljon tietoa homoseksuaalisista alakulttuureista silloisessa Suomessa. Mutta se, mikä tässä erityistapauksessa oli keskeistä ,oli se että hän oli monta kertaa parempi kristitty kun mitä minusta koskaan on tullut. Lopetimme seurustelun hyvinä ystävinä. Lopulta hänestä tuli yksi huomattava perustajajäsen kristillisiin homoseksuaalisiin yhteisöihin ja eli loppulta yhdessä elämänsä rakkauden kanssa.

Kun saa sisäpiirien tietoa ja sitä kautta ymmärrystä jostain kulttuurista ja sen jäsenten psykologiasta, niin on mahdotonta tuomita heitä vaikka koko muu yhteiskunta olisi heitä vastaan.

Olen siis lojalisti ja kannan huolta siitä miten kristityt homoseksuaaliset voivat tuntea kuuluvansa tasa-arvoisina kirkkoon ja elää kirkon siunaamassa aviosuhteessa.

Mielestäni on avoimesti tunnustettava, että Paavali kirjoitti mitä kirjoitti Jumalan hyvästä tahdosta ja että se on ritiriidassa hyvien ihmisten hyvän tahdon kanssa.

Samalla haluan vedota samaan Paavaliin, kun viimeisellä tuomiolla minut pannaan vastuuseen siitä, että olen puolustanut sitä että on hyvä elää ”homoavioliittosynniss2ä, eikä sitä voi Raamatulla puolustella, niin Paavali, jolla oli suuri kokemus syntisyydestä ja niiden anteeksiantamisesta , voisi tässäkin asiassa osoittaa ymmärrystä ja armahtavaa mieltä ja loppujen lopuksi tulla puolustusasianajajaksi.

Tulen vetoamaan siihen että minun hyvä tahtoni, joka voi siis joutua ristiriitaan Jumalan hyvän tahdon kanssa, on inhimillisyyteni johdosta hyvin puutteellinen.

Tulen pyytämään anteeksi sitä, että heterona olen niitä samoja jotka ovat vainonneet kanssaihmisiä heidän erilaisuutensa johdosta kautta vuosisatojen.

Kannatan vielä jopa sitä, että kirkon olisi otettava sama riski olla väärässä mutta inhimillisesti hyvää tarkoittava ja antaisi homoseksuaalisille saman vihkimyksen kun heteroillekin jotta ei olisi A ja B luokan seurakuntalaisia.

Kun herramme sitten toteaa , että teimme tämän tieten tahtoen ja avoimin silmin , niin langetkaamme maahan ja anokaamme armahdusta tästäkin synnistä muitten syntiemme lisäksi. Vedotkaamme 7 x 70 teoriaan .

Mutta ennen tuota tuomioistuinkokemusta meidän on elettävä tässä maailmassa. Kun omatuntomme kapinoi kirjoituksia vastaan ,niin pysykäämme lujina omaatuntoamme vahvistaen.

    • Markku Hirn mihin ”uskosi” perustuu?

      Ajatteleppa nyt esim Lutheria, hän taisteli jopa miekan avulla oman ”oikean uskonsa” puolesta, mitä olet mieltä hänen uskonsa oikeudesta?

      Miksi Jeesus sanoi fariseuksille ja kirjanoppineille että näillä on paatunut sydän?

      Jeesus sanoo:

      1 ”Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
      2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
      3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
      4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: ’Annas, minä otan rikan silmästäsi’, ja katso, malka on omassa silmässäsi?
      5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.
      (Matt.7)

      Siis kuinka otetaan malka omasta silmästä että voi toisia neuvoa?

      Mitä muuten on tuomiseminen, onko se myös sitä että sanoo ettei vähemmistöjä saa sortaa eli tuomistee toisen teot?

    • Ari. Uskoni perustuu aivan päättömään heittäytymiseen sen armon varaan joka meille annetaan tai ei anneta.

    • Mitäpä siis armo tarkoittaa?

      Onko armo ennen tehdyistä synneistä vai vieläpä tulevistakin?

      Miksi Raamatussa sanotaan:

      Hepr. 10:26
      Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,

    • Paavali oli ihminen eikä Jumala ja ei hän Jeesuksen kanssa mailmankaikkeuden joka probleema ole läpikäynyt, Epäiolempä että olisivatko veljet keskustelleet homoista sanaakaan..

    • Mitä armahtaminen tarkoittaa? Armahtaminen koskee ainoastaan syyllisiä. Tunnustaudun syylliseksi ja panen toivoni si9ihen että taivaallinen oikeusistuin ottaa huomioon naiviuteni.

  1. Tällaista pehmeää aivopesua kirkollisessa foorumissa. Jumala on ne lait säätänyt, emme me eikä kirkkomme. Minä en ole koskaan vainonnut tai sortanut tai väheksynyt homoja, vaan teen töitä heidän kanssaan siinä kuin muidenkin syntisten, enkä kysy eivätkä hekään kysy, mihin aukkoon elimeni työnnän. Mutta jos homoseksuaalista aktia ei pidetä syntinä, ei siitä voi katua, ja se johtaa mieron tielle, sanoo itse Isä Jumala kirjassaan nimeltä Raamattu. Vai olenko lukenut sitä väärin?

    • Erkki O Auranen vastaappa nyt seuraavaan kysymykseen kun tunnut tietävän toisten rikan silmissä, niin kuinka olet itse ottanut malkan omasta silmästä että voit toisia neuvoa?

      1 “Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi; 2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan. 3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi? 4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: ‘Annas, minä otan rikan silmästäsi’, ja katso, malka on omassa silmässäsi? 5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä. (Matt.7)

    • Auranen , olet oikeassa . Minut on täydellisesti aivopesty näissä asioissa ja siksi viattomuudessani saarnaan mitä saarnaan.

    • Hyvä on asiaa tulla esille niiltä jotka samansukupuolisen konsensuksen vahvistamista kirkollisena vihkimisenä vastustavat.

      Näin Erkki O Auranen mukavasti avaa asiaa yhteiseksi jakamiseksi samalla kertoen tekevänsä Heidän kanssaan työtä samoin kuin muidenkin syntisten.

      Voiko asiasta kirkkaammin todistaa.

    • Erkki O Auraselta kysyisin seuraavaa: Jos Teille tulisi pyyntö rukoilla samansukupuolisen parisuhteen asiassa nyt kymmenisen vuotta sitten synnytetyllä parisuhderukouksella, mihin on luvattu sanojen katsomista rukouksessa lukijansa mukaan, ja mitä Professori Ruokanenkin pitää riittävänä, kieltäytyisittekö asiassa, vaikko suostuisitte.

      Miten rukouksessa katsoisitte sen substanssin, eli itse asia mitä rukoillaan, ja miten ymmärtäisitte rukouksen statuksen, eli sen minne rukouksen kohdistaisitte.

    • Arille ja Pekalle. Minä rukoilen jokaisen ihmisen puolesta, olipa millainen tahansa ja harjoittipa seksiään miten tahansa. Paras rukous on kehottaa jokaista parannuksen tekoon ja julistaa katuvalle synnit anteeksi, sillä se avaa taivaan portit. Itse en käytä muiden runoilemia rukouksia, muuten kuin Isä Meidän ja Herran siunaus, jotka ovat Jeesuksen ja Jumalan itsensä antamia rukouksia. Muuten sävellän rukouksen sydämestäni pyytäen Pyhän Hengen apua sanoihin.
      Jos joku luulee, että minä tuomitsen, hän on väärässä! Minä julistan evankeliumia Raamatun mukaan, jotta jokainen voisi päästä taivaaseen.

    • Erkki O Auranen mitä tarkoitat parannuksella, onko se Pietarin sanojen mukaisesti seuraava:

      38 Niin Pietari sanoi heille: ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
      39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu.”(Ap.t.2)

    • Rehellinen kirjoitus Markku Hirniltä. Onhan se toisaalta melko hupaisaa, että kirkossa eniten seksuaalisuudesta yleensä, ja homoseksuaalisuudesta erityisesti puhuvat ja kirjoittavat ne, jotka vähiten siitä tietävät.

Kirjoittaja

Hirn Markku
Hirn Markku
Olen nykyisin eläkkeellä oleva 60-luvun diakoni joka muutti aikoinaan Ruotsiin. Siellä minusta tuli kaikkea mahdollista ja lopulta psykoterapeutti.