Abortti ja nainen.

Tässä nyt muutama käsitys tästä aiheesta.

Me kaikki ihmiset olemme syntymästä alkaen tasa-arvoisia ihmisarvoltamme. Me kaikki päätämme itse omasta elämästämme täällä planeetallamme. Jos Korkein, Jumala, on olemassa, niin hän on mukana hengessä saamassamme lähimmäisen rakkauden olemuksessa, mentaliteetissa. Abortti on täysin tytön, naisen, omassa päätäntävallassan aina sinne 11 viikkoon saakka. Siinä on riittävästi aikka elämän käsityksen rakentamiseen. Tarkoituksellisena raskauden ehkäisynä en sitä ymmärrä, hyväksy, koska on olemassa pillerit ja kondomit sitä varten. Miesten tekemästä ” abortista ” en ole kertaakaan elämäni aikana lukenut sanaakaan kirkon taholta. Itsetyydytys, runkkaus, jossa otetaan elämä pois mahdolliselta uudelta ihmiseltä

Toisella vuosisagalla naiset kävivät vaiteliaina jumalanpalveluksissa. Vuosisadan lopussa naisten osanotto jumalapalveluksiin kiellettiin kokonaan. Kaikki naiset, joiden tiedettiin osallistuneen jumalanpalvelukseen tuomittiin porttoina ja noitina. Selibaattilaki mm. 1138. Katolinen kirkko on hieman avannut käsitystään. Maria Magdaleena ilmestyi kirkon pyhimyskalenteriin huhtikuussa 1969 ja hänen juhlapäivänsä on 22 heinäkuuta.

Syy. Kirkon opin mukaan jumala on mies ei nainen. Nyt kaksi miestä pyhä henki kaverinaan. En ihmettelisi vaikka kirkon opin jumala olisi kolme miestä, onhän kirkko luterilainen, ei kristillinen, jumalallinen

Tässä nyt tosiaan muutama käsitys..

    • Eikö silloin Jumala päätä elämän antamisesta ja säädä päivien määrän. Eikö silloin tuo ” Me kaikki päätämme omasta elämästämme.” Ole vähän RistiRiidassa Jumalan päätöksen kanssa?

    • Mistäs se W, Janhonwen tulee esim. elefanteille,jotka selvästi rakastavat kumppaneitaan ja lajitovereitaan?

    • ”Varmaan siitä, kun elefantit kärsivät toisiaan.”

      Niinpä,siis elefantit tuntevat rakkauta lähimmäiseensä ihan ilman tietoa Jumalasta ja Saatanasta. Eikös sama päde siis ihmisiinkin, jotka kärsivät toisiaan?

  1. Isä ja Poika.

    Islamissa Isä on suuri auktoriteetti, hän määrää, häntä palvellaan, isän kunniaa ei saa loukata, isää palvellaan, isällä on suuri valta perheessä, hän voi rangaista vaikka kuolemalla, kuten kunniamurhista olemme lukeneet.

    Kun Isä kuolee, Vanhin poika perii Isän paikan, ja hänestä tulee pää.

    Näin voimme nähdä, että Uskoa Isää ja Poikaa, on islamilaista perhepolitiikkaa.

    Nainen on vain pelto, johon mies kylvää siemenensä.

  2. ”Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.” 1.Joh.2:22

    Kristinusko tunnustaa, että Jeesus on Jumala. Juuri tämä on ”se” ero. Luotan siihen, että Jumala oli Kristuksessa ja on näin tehnyt ja täyttänyt kaiken puolestani mitä vaaditaan elämään ja jumalisuuteen. Hän on itse Vapahtanut minut Armon alle, jossa voi elää ja rakastaa ilman pelkoa. Tämän on siis Jumala tehnyt ilman hintaa.

    Lain alla elävä taas sanoo: Kaikki on kyllä Armosta, mutta…

  3. Mielenkiintoinen sana: Miesten abortti”. Olisikohan suureet ihan kohillaan. Luonto kylvää enemmän kuin mitä itää. Jokatapauksessa molempia soluja menee hukkaan valtaista määrät. Koska naisella on aihioita mahdoton määrä eikä ne kaikki voisi ihan ajan rajoitteista johtuen tuottaa lasta.

    Ryhtyessään puuhiin, kummankin osapuolen pitäisi tiedostaa mahdolliset seuraukaset. Jos tarkkoja ollaan, niin siinä on osuutensa kummallakin ja silloin myös päätös puoleen tai toiseen olisi ainakin osittain yhteinen. Kun ihmiskunta on satsannut ehkäisyn suunnitteluun ja tutkimukseen miljoonia, niin pitäisi olla keino jokaiselle, joka sulkisi pois tuohon tuhoamisee tuevan tarpeen.

Suni Reino
Suni Reino
Uskon rehelliseen ja realistiseen Jeesuksen sanomaan. Kirjoitin kirjan " Kristinuskon kirja " 2010, josta käsitykseni ovat huomattavasti tarkentuneet perustan ollessa sama. Minusta saatietoa Googlesta haulla " Reino Suni ", josta osoite muuttunut ja yritykseni lopetettu. Koulutukseltani Ekonomi ja minua voi lähestyä e-mailin kymp.net kautta. Elämäni hallinnassani aktiivisen liikuntaharrastuksen myötä mutta yksinelo ei sovi minun mentaliteettiin etenkään kun lapset perheineen asuvat muualla.