Vähän lääkkeiden käytöstä yleensä
Jumala ei varmasti ole kieltänyt yleensä lääkkeiden käyttöä. Esim. profeetta Jesaja laittoi viikunakakkua kuolemansairaan kuningas Hiskian paiseen päälle, ja kuningas parani. 2. Kun. 20:7 ja Jesaja 38:21. Niitäkin kristittyjä tai uskonnollisia ihmisiä on, jotka kieltävät.
22 kommenttia
Nämä maitsemani esimerkit kertovat niiden olleen sen ajan lääkkeitä.
Millähän muutamat rokotuksia vastustaa? Onkohan siihenkin jokin uskonnollien syy?
Rukous sairaan puolesta ei koskaan ole turha, mutta se ei tietenkään ole mikään vaihtoehto lääketieteelliselle hoidolle. Jos sairas paranee, se tapahtuu useimmiten lääketieteellisen hoidon vaikutuksesta. Joskus voi tapahtua ns. spontaani paraneminen. Eräs ystäväni oli saanut diagnoosin, jonka mukaan silmän näkökyvyn pelastaminen vaati leikkauksen. Leikkausvuoro tuli muutaman viikon kuluttua dignoosista. Odotusaikana ystäväni puolesta rukoiltiin ystäväpiirin rukouskokouksessa. Leikkauksen esivalmistelun yhteydessä havaittiin silmä täysin terveeksi, joten leikkausta ei tarvittu. Toisaalta on myös niin, että jos Jumalan sallima elinpäivien määrä on lopussa, kuolema tulee lääketieteellisestä hoidosta huolimatta. Aivan harhassa ovat semmoiset “uskonsankarit”, jotka luopuvat lääketieellisestä hoidosta “ihmeen” toivossa.
Eikö tämän Suuren Päällikön suositus crownstreet -tapauksissa puhuttele : Desinfiointiainetta (esim. kloritea) suoraan suoneen ? Vai oliko tämä ns. disinformaatiota ?
Työttömyyden takia häpeään kuolleet aivosolut ovat kysyttyjä valtioiden johdossa. Kun kuulijat haukkovat henkeään, aivoinvalidit luulevat heidän osoittavan susiotaan. Ja meno senkun paranee.
Vielä esim. apostoli Paavali kehottaa Timoteusta käyttämään viiniä vatsan tähden ja usein uudistuvien vaivojen vuoksi. 1. Tim. 5:23. Minulla itsellä on kyllä tietynlaiset lääketieteelliset syynsä, etten voi käyttää siksikään alkoholia oikeastaan lainkaan.
Ilmoita asiaton kommentti