Totuus

Jeesus rukoili: ”Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus”. (Joh. 17:17)
b2ap3_thumbnail_Totuus.jpg

Miksi Jeesus haluaa, että hänen seuraajat olisivat totuudessa?

Koko Raamattu on Jumalan sanaa; miksi Raamattu on ainoa paikka, josta löydämme koko totuuden Jumalasta ja meistä ihmisistä?

Miksi totuus, joka on Jumalan sanassa ei muutu maailman mukana, vaan on pysyvä, eikä meidän mielipiteet vaikuta siihen mitään?

 

Miksi meidän pitää tutkia itseämme Jumalan sanan valossa?

 

Kaikki julkaistut blogini:

Juhan blogit

Blogiarkisto

  1. >>>>välillä annat ymmärtää ettei vastapuoli ole kristitty (”milloin olet tullut uskoon”; ”Jumala hoitakoon sinua”; ihminen ei ota luonnostaan vastaan Jumalan Hengen puhetta).>>>> Panu Saarela

    Nämäkin ovat niitä sinun omia väitteitäsi, ei minun tekstini sanomaa eikä minun väitteitäni!!!!
    Kun ne eivät pidä paikkaansa, mitä ne sitten ovat? Eikö tuokin kaikki ole silloin muuta kuin totuutta?

  2. Hyvät keskustelijat sen koommin yksilöimättä,

    On hyvä, että tunnettakin on pelissä, mutta ehkä aavistuksen kunnioittavampaa asennetta toivoisi keskusteluun paikka paikoin. Häirikköilmoituksia on tullut, joten siinäkin mielessä olisi ehkä syytä puhaltaa pari kertaa ennen kuin julkaisee tekstin. Ehkä nämä valehtelu-jutut voisi ainakin jättää ainakin mainitsematta. Väite voi olla valhe mutta henkilöitä ei pitäisi valheista syytellä. Yksi kommentti poistettu ylläpidon toimesta, jääkööt muut kun kyseessä on kuitenkin ketjukokonaisuus. Hyvää lauantai-iltaa ja levollista pyhäpäivää huomenna! Kunnioittavasti, Ylläpito

  3. Viestittämisen vaikeudesta pientä näkökulmaa:
    Sopivasta käyttäytymisestä ja kommunikaation vaikeudesta ja riidasta ja kommunikaation opettelusta ja avun pyytämisestä ja saamisesta sain hyvän oppitunnin, kun pari kaksikymmpistä nuorta suunnittelivat opinnäytetyönään yli tunnin pituisen koonaisuuden liittyen perheen elämään, lasten ja nuorten kasvukipuihin vanhempien kasvukipujen keskellä. Loistava konaisuus, johon kuului 18 eri koreografiaa. Meidän miesten heprealainen ylistysryhmä sai osakseen koreografian no: 11. : ”Isä astuu oikealle paikalleen”. Aivan mahtava esitys vedettiin läpi kahdelle yleisölle viime sunnuntaina. Tilasin heti kaksi videotallennettakin.
    Opin taas, että sanoin esitetty viestittäminen tarvitsee usein tuekseen ja onnistuakseen värit, musiikan, lauuat, kehon kielen visuaalisuuden, tyttöjen, poikien, naisten ja miesten tunne-elämän rikkaudenkin.
    Meidän miesten heprealaistyyppinen esitys lippukoreografioineen sai kaikkein raikuvimmat suosionosoituset… yleisö rupesi tapauttamaan raivokkaasti jo kesken esityksen…
    Olen entistä vakuuttuneempi siitä, että kun me miehet menemme hyvään edellä, niin pojat ja tytöt ja naiset tulevat aina mukaan…

Juha Heinilä
Juha Heinilä
Olen IT-suunnittelija Vantaan Rajakylästä. Kuulun Pyhän Kolminaisuuden luterilaiseen seurakuntaan, joka on Suomen evankelisluterilaisen lähetyshiippakunnan Vantaan seurakunta. Luen mielelläni vanhoja hyviä luterilaisia kirjoja. Käsittelen blogissa kristityn elämää unohtamatta Raamattua ja Tunnustuskirjoja.