Sote ja numerosymboliikka

IkkunaWP_20140517_008

Hallituskriisi on ohi. Sote saatiin puristettua kasaan. Ja mikä parasta, maaginen numero 18 säilyi kuvioissa. Tosin sen lisäksi saatiin julkiseen keskusteluun numero 15, joka on varsinaisten sote-alueiden määrä. Kumpi on tärkeämpi numero?

Tosin luvut 15 ja 18 eivät ole perinteisesti olleet symboliikassa erityisen merkittäviä – paitsi juuri nyt suomalaisessa politiikassa.

Virsi numero 15 on Tiellä ken vaeltaa. Siinä on jotain sotemaisuutta, parantajan tuloon viittaavaa. Virsi numero 18 alkaa sanoilla Nyt ilovirttä veisaten, ja sen voi liittää poliittiseen voittoon, mikäli Keskusta kaiken jälkeen katsoo sellaisen saaneensa. Viimeisessä säkeistössä sanotaan: Uusi päivä koittaa / ei saavu ilta milloinkaan. Herkkä sielu voi aistia tässäkin poliittisen voitton aromin.

Kääpiöplaneetta 15 on Eunomia ja sen kuvasymboli on sydän ja tähti sen yllä – sopii hyvin sote-alueeseen. Kääpiöplaneetta 18 on Melpomene ja kuvasymboli tikari sydämen yllä – sopii mainiosti maakuntamalliin.

Uusnatsisymboliikassa 18 on toki tärkeä luku, sillä se tulee aakkosten kirjaimista 1 ja 8 eli A ja H = Adolf Hitler.

No, huh, huh! Nyt aukeaa salatieteilijöille ja eritoten numerologeille taivahan talikynttilät. Nyt on aika ryhtyä nettikeskustelujen paranoidisessa hengessä näkemään ”syvempiä” merkityksiä ja piilotarkoituksia. Parhaassa tapauksessa viime päivien vakavan poliittisen väännön taakse kätkeytyy ihan oikea salaliitto, joka vain odottaa tulla paljastetuksi. Kuka ehtii ensimmäisenä?

Suomalaisten on aika ryhtyä lukemaan aikain merkkejä.

Ja niitähän on some täynnä.  😉

Olli Seppälä –

Ylläolevan valokuvan havainnollinen symboliikka on tämä: Kun saa tehtyä vaikean päätöksen, on kuin olisi saanut pestyä ikkunan – maisema ei ehkä muutu, mutta valon määrä lisääntyy.

  1. Miksi ei näinkin, mutta missä on asiassa kokonaisuudessaan kirkon opetus. Olen yrittänyt eri kommenteissa kysyä mikä on lapsen elollistumisikä äitinsä kohdussa. Ei vastausta. Asiallahan on merkitystä nyt, kun terveydenhoitohenkilöstökin kysyy kirkon mielipidettä omantuntonsa vuoksi. Miksi kirkko ei vastaa. Haloo! Onhan uskomatonta, että kirkko opettaa kastettujen vanhempien saavan perisynnin vaivaaman lapsen, jonka sitten kirkko haluaa pelastaa. Miltä? Lapsi syntyy kaikkine Jumalalta saatuine lahjoineen ja kirkko ensimmäisenä opettaa Ihmisen olevan kyvytön mihinkään hyvään elämässään. Kirkonhan tulisi huolehtia Ihmisten ja lasten hengellisestä tiennäytöstä ja opetuksesta. Mihinkä ajatukseen perustuu sitten se, että Ihmisen tulee luopua kaikesta ja rukoilla sitten pala palalta Jumalalta takaisin sitä, mistä Ihminen on kehotettu luopumaan. Olen ymmärtänyt, että Euroopassa lapsenmurhasta rangaistiin kuolemalla vielä 1700-luvun lopulla kaikkialla muualla paitsi Venäjällä. Anteeksi, mutta tässähän oli kysymys sikiön lähdettämisestä. Varhaiskristityt pitivät sikiönlähdetystä murhan lajina. Tertullianus sanoo, että syntymän ehkäiseminen on murhaan syöksemistä. Augustinus erotti sitten toisistaan muodostumattoman ja muodostuneen sikiön. Näin katsottiin, että embryo formatuksen tuhoaminen ei ole tekona murhaa vähäisempi ja siitä on rangaistava kuolemalla. On huomattava, että käsitys elottomasta ja elollisesta sikiöstä sisältyi kirkkolakiin ja Justinianuksen lakiin. Täältä se sitten siirtyi lakikirjoihin. Elävän sikiön tuhonnut nainen tuomittiin kuolemaan. Fulgentiuksen tutkielmasta De Fide vielä lopuksi; On uskottava epäilyksittä, ettei vain järkeään käyttäviä ihmisiä vaan myös lapsia, kuolivatpa he äitinsä kohdussa tai syntymänsä jälkeen, rangaistaan ikuisella rangaistuksella iäisessä elämässä, jollei Heitä kasteta Isän, Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen. Tämä siksi, että vaikka heillä ei ole omaa maanpäällistä syntiä, he kuitenkin kantavat mukanaan jo hedelmöitymisestään ja syntymästään perisynnin tuomiota. Vertaisryhmäinfon mukaan yhdessä kokoontumisessa on mukana pappi. Jos katsotaan asian historiaa niin eikö voisi olla ainakin kahdessa. Mutta miksi kirkko vaikenee selvälle kysymykselle. Omenakin on olemassa jo siemenessä. Mikä on sikiön elollistumisikä. Aikanaan määrityksissä on ollut mielenkiintoinen asia se, että pojan ja tytön aikamäärät ovat erilaiset. Mutta sehän ei kirkkomme käsityksissä ole uutta. Täytyykö kirkon laiskanpullean rivijäsenen olla vielä kauan jännityksessä odottaessaan kirkkomme ymmärrystä tästä asiasta. Asiahan koskee myös jo raskaudenkeskeytykseen päätyneiden hengellistä ohjausta. Jos vastausta ei rupea löytymään, en aio lopettaa kysymistä.

  2. Viime päivien poliittinen melske on ainoastaan eräs, joskin näkyvä merkki lopun ajoista. Lähes samaan aikaan hallituskriisin kanssa kokoontui kirkolliskokous Turussa. Kuka käyttää kirkon ääntä? Sote-teatteri saattoi olla ainoastaan hämäystä, keino haudata Aito avioliitto-aloite kaikessa hiljaisuudessa.

    Herää kysymys – kuka tai ketkä ovat tämän kaiken takana? Vihje: 18+15=33. Mikä filosofinen ja yhteiskuntateoreettinen koulukunta perustettiin 1933?

  3. Voi aloittaa Olli Seppälä vaikkapa pohtien miksi vapaamuurari Reima Pieltilän piirtämässä Kalevan kirkossa on 18 ikkunaa JA 18 ovea…
    Miksi kuuisa therionin luku on jakeessa 18 sen esittämän luvun 666 juuri
    k o l m e n (kirjain G = 3 !) kuutosen summan ollessa juuri 18…

    No heprean sana elämä חי saa lukuarvon18 ja elämälle tärkeän veden molekyylipaino on 18.

  4. Ketomäen tosikkomaisuus on sitä tasoa että hänen kykynsä sepraoida toisen ihmisen tarkoitustasoja lienee about nolla.
    Edellä annetut gematriset vastineet eivät muuten ole mitään väännöksiä vaan faktisia heprean gemtarian ilmentymiä. Ketomäki ei vain tunne asiaa, hän kuuluu niihin ihmisiin,joille Australiaa ei ole jos hän ei ole siellä käynyt…Symboliikan tuntemustakaan ei hänellä näytä olevan kun ei honaa mitä kaikkea kirjain G näissä kuvioissa voisi tarkoittaa.

toimitus Kotimaa
toimitus Kotimaa
Blogissa katsellaan ohitsekiitävää maailmaa yksityiskohtien ja yleistyksien kautta. Erityisesti kirkon ja uskontojen asiat ovat luupin alla. Yhteiskuntaa unohtamatta.