Kristittyjen vaino Intiassa: miten vahvistamme vaarojen keskellä seurakuntaa?

Katso video

Intia on kristitylle yksi vaarallisimmista paikoista maailmassa. Erityisesti tämä koskee maan valtauskonnosta eli hindulaisuudesta kristityksi kääntyneitä sekä seurakuntien johtajia.

Vaino ei rajoitu vain perheeseen ja lähiyhteisöihin, vaan sitä esiintyy myös työelämässä, valtionhallinnossa ja joissakin osavaltioissa myös oikeuslaitoksessa. Maan hindunationalistinen hallinto suhtautuu hyvin syrjivästi kristittyihin.

Myös Intiassa toimii Open Doorsin yhteistyökumppaneita paikallisten kristittyjen ja seurakuntien apuna ja hengellisenä tukena. Heidän työnsä on sekä maantieteellisistä että vainoon liittyvistä syistä äärimmäisen vaarallista kuten Abbyn ja Aaravin kertomuksista käy ilmi.

He luottavat rukouksen voimaan ja ovat kiitollisia saamastaan tuesta. Rukoillaan yhdessä näiden kristittyjen ja Open Doorsin Intian kumppaneiden ja heidän työnsä puolesta. ”Koska olemme yhtä Kristuksessa, meidän on tuettava toisiamme.”

 

Lue lisää kristittyjen tilanteesta Intiassa. 

  1. Ei pitäis tupata jos ei tykätä! Niin äiti minulle opetti jo pienenä. Ei hindutkaan tule tänne joukolla kristittyjä käänyttämään.

    • Suomessa pitäisi ilmeisesti Lalli Köyliönjärveläinen asettaa kansallissankariksi, koska hän uskalsi nousta ”käännyttäjiä” vastaan?
      Käännytetäänhän meitäkin erilaisilla uusillakin opeilla, jotka mm. USA:n ”tietysistä piireistä” tulevat.
      Ehkä meidän pitäisi olla edelleen shamaanien ym. oppien noudattajia – vai ovatko nekin tuontitavaraa?
      Meitä on käännytetty myös valistuksen sanomalle, hyi, kolonialismia…

      Olkaamme johdonmukaisia. Ja pyrkikäämme kuitenkin sanan- ja uskonnonvapauteen (mukaanlukien uskonnonnomuudenvapauteen).

    • Intiassa on yli 24 000 000 Kristittyä. Hindunationalistien mielestä kaikkien Intialaisten tulee olla Hinduja.
      Siksi Kristittyjä vainotaan ankarasti.

    • ”Hindunationalistien mielestä kaikkien Intialaisten tulee olla Hinduja.”

      Ja fund. kristittyjen mielestä kaikkien mailman ihmisten pitäisi olla kristittyjä: Siksi muun uskoisia vainottiin ankarasi aina valistukseen asti,- Suuri kiitos valitusfilosofeille ja -hallitsijoille.

  2. Ei tykätty joka paikassa Paavalista ja Jeesuksen oppilaistakaan (opetuslapsista), jotka aluksi lukkojen takana pelkäsivät. Mutta Jeesuksen ylösnousemuksen tuppasivat vaan silti, vaikka ruoskimiset ja marttyyrikuolema odotti. Ö

Open Doors
Open Doorshttp://opendoors.fi
Open Doors on vuonna 1955 perustettu kansainvälinen avustusjärjestö, joka toimii vainottujen kristittyjen auttamiseksi yli 60 kohdemaassa. Open Doors Finland ry toimii osana maailmanlaajuista Open Doors –järjestöä. Toiminta Suomessa käynnistyi keväällä 2015. Tutustu historiaamme: http://opendoors.fi/historiaa