Kemijoen piispa paljastaa kirkon todellisen johtajan

Kemijoen piispa paljastaa kuka oli korkeimman hallinto-oikeuden äskettäisen päätöksen ja samalla kirkon nykyisen politiikan arkkitehti. Samalla hän tuo esiin arkaluontoista materiaalia Helsingin seurakuntayhtymän johdosta sekä paljastaa mihin Teemu Laajasalon 400 000 euron velat katosivat.

https://www.youtube.com/watch?v=YN8ELk58kqQ&feature=youtu.be

 

Edellinen artikkeli
Seuraava artikkeli
    • Kuka katsoo haluavansa Kai Sadinmaan julkituloa arvioida tarkemmin ehdottaisin suhteellisuusperiaatteen käyttämistä. Näin löytyy tai on löytymättä asian juoni haasteessa.

  1. ”Häntä häiritsee kirkonkin tapa jaotella ihmisiä sisä- ja ulkopuolisiin – esimerkiksi niihin, jotka joutuvat helvettiin ja niihin, jotka taivaaseen.
    Sellainen on pelon uskonto, jolla ei ole minusta mitään tekemistä evankeliumin kanssa.”

    Tässä Sadinmaa puhuu sellaista, mitä kirkko ei tee, se ei jaottele ketään ihmistä helvettiin tai taivaaseen. Kirkon tehtävä on julistaa Jeesuksen opetusta, johon kuuluu taivas ja myös helvetti. Näin ainakin kirkko teki ennen, mutta nyt ovat ajat muuttuneet, en ole kuullut tällaista julistusta, kuin ollessa pikkupoika.

    Kirkko ei tuomitse ketään, vaan kertoo sen tai ainakin pitäisi, kenellä on tuomio valta. Tämä on selkeästi Raamatussa kerrottu.
    https://duunitori.fi/tyoelama/hautausmaapappi-kai-sadinmaa

    • Ennaltamäärämisestä eivät Uskonpuhdistajatkaan Paavalin tavoin luopuneet.

      Tosin Paavalikin osasi olla edellisessä epäjohdonmukainen kuten myöhemmin Zwingli ja Calvin joista toisen pelastumisesta Luther oli kovasti huolissaan. Toisen ajatukset paremmin katsoivat Lutherin mieltä.

      Hyvä ajatus on se että Jumala voi toimia toisinkin minkä kirkon teologia ymmärtääkseni katsoo parhaimmaksi mistä sitten todistetaankin missiossa.

    • Näin kasteen Armolupauksiin turvautuminen ja Jumalan Armoon tarrautuminen ovat kirkon todistuksen keskiössä.

    • Näin Sola Fides, vaikko edellinen Caritate Formata^n kanssa on yhä katsomisen alla Oikeasta Uskosta puhuttaessa.

    • Eipä ole Pekalla tai Samulla muutakaan pelatusta luvattu, kuin jo kasteessa annettuun armoon luottaminen. ”Usko avust’ osalliseks’ saattaa.” Vanhan virren sanoin.

    • Kyllä, kun Ihmisen töihin elämässä tullaan ketään ei voi moittia siitä mitä ei ymmärrä, tai missä kehnon kulttuuritradion takia ei ole tullut kysymysten äärelle kyetäkseen muuhun kun mitä on tullut suoritetuksi.

      Kun Ihminen sairauden, vajavuuden, tai muun vastaavan syyn kautta on kyvytön, on kirkkomme todistus elettävästä elämästä paikallaan aina pelastukseen asti.

      Kuitenkin useimmat meistä eivät ole vajaantuneita muuten kuin heikosta opetuksesta sukupolviemme ketjussa mitä tradion vaikutukseksi kutsutaan.

  2. Toki voi muistaa pelastumiseksemmme Oikean Uskon voivan antaa edelliseen vain Jumala itse.

    Näin tekomme pelastumisemme asiassa olisivat Jumalan tekoja perisyntisessä Ihmisessä.

    Tähän ei tarvinne kirjoittaa Ihmisten samanarvoisesta katsomisesta rakkauden huomaamisen asiassa. Kirkolle asia näyttää lineaarisen katsomisen mahdollisuuden jolloin pikkuasioista ei tarvitse niin välittää.

    Välittääkö Herramme, en tiedä, mutta,..

    • Täällä toisessä blogissa keskusteltiin asian tiineydestä, mutta,

      ”Varmasti näinkin, mutta virkaoikeudellisesti pappien työt ovat kelpoja, ja saavathan parit myös kirkon ja sen alttarin siunauksen samansukupuolisen konsensuksen vahvistamisissa.

      Kun näin ei voisi menetellä tulisi olla avionmääritelmässä koonti katsoa vain miestä ja naista kirkon kirjaimessa niin aviolakia kuin järjestystä koskien.

      Kun sitten mentäisiin virkarikoksiin olisi suhteellisuusperiaatteen mukaan haasteellista katsoa mitä vastaan todella on rikottu kirkon epäselvää ohjeistusta katsoen”.

      Näin, odottaako tämäkin ratkaisemistaan,.

    • Kiitos Janhoselle linkistä ”Tapio Puolimatka: Laittomuuden salainen vaikutus”.

      Kun kerran kurkkasin, niin kommentoin:

      ”Puolimatka on tapansa mukaan pihalla. Hän itse edustaa laittomuutta. Kreikan anomia, laittomuus, tarkoittaa elää kuin lakia ei olisi, asettua lain yläpuolelle, olla itselleen laki. Laittomuus syntyi katolisessa kirkossa. Ja katolisen kirkon laittomuutta edustavan teologian perillisiä on niin Puolimatkan porukat kuin kaikki muutkin sisäpiirilahkot. Ei Puolimatkan edustama kristillisyys voi mistään luopua, kun se ei ole koskaan mitään sellaista omistanut, mistä luopuisi. Apostoli kirjoitti, että kirjain tappaa. Puolimatka antaa tästä näytteen lukemalla pyhiä kirjoituksia katolisen kirkon pullonpohjista tehdyillä silmälaseilla
      .”
      Inkvisition opilliset perilliset käyvät ”teit isäin astumaa”.

      Jotta tulisin varmasti ymmärretyksi, niin Puolimatkan jutuille 🙂

Kirjoittaja