Ilmastomuutos.

On todella tärkeätä kansainvälisesti huomioida neidän ilmaston kehitys tulevana ajankautena. Pariisin sopimus on aivan ok ja USA on varmasti mukana tulevaisuudessa. Valitettavasti kirkko ei opillaan ole mukana tässä kehetyksessä

Kirkon oppi, kaikkivaltias Jumala, kaksi ihmistä, kaksi miestä, isä ja poika, pyhän hengen siivittämänä , antaa kaiken tapahtua,. Kuten kaiken muunkin planeetallammme tapahtuneen. Tähän vielä yksi vahvistua. Kun kirkon jumala Jeesusu lähti taivaan paratiisiin niin hän hylkäsi täysin elämänkumpppaninsa Maria ja läheisinseä. Maria joutui jatkaakseen elämäänsä pakenemaan ja päätyi tutkijoiden mukaan Ranskan Provenceen.

Tältä pohjalta on täysin ymmärrettävää kirkon asenne meidän ihmisten tulevaisuuteen tässä ilmasto muutos asiaasaa.

  1. Luther sanoi aikanaan, että Jumalan tahto on nähtävä Kristuksen Rakkauden kautta, muuten näemme vain tuomion.
    Meillä on luonnostaan se käsitys, että Jumala vaatii meiltä ja on ankara teoissaan. Opettaahan Jumalan lakikin, että Jumala on armollinen hurskaille ja lakia noudattaville, Muille Hän on armoton.

    Ilman Kristusta me voimme siis nähdä vain Lain, joka vaatii. Kristuksessa me näemme kuitenkin toisen Lain, nimittäin uskon lain, joka sanoo toista. Siinä me näemme Jumalan Rakkauden ja Armon, sillä Hän vanhurskauttaa jumalattoman uskon kautta Häneen. Jumalan Rakkaus on julistettu kaikille, mutta kaikki eivät sitä usko, vaan he sanovat: En minä tarvitse Jumalaa, pärjään kyllä omillani.

    Lapsikaste ei ole tässä ongelma vaan epäusko. Jos lapsikaste olisi ongelma, niin minä en olisi uskossa, mutta koska olen, niin se kumoaa tuon väitteesi. Ihminen joka ei tarvitse parantajaa, on kuin sairas, joka salaa sairauttaan, ettei kukaan huomaisi. Näin tehden pysyy pimeydessä ja sanoo olevansa terve. Sokea ei tiedä, mitä on valo, ennenkuin silmänsä avataan, näin teki Jeesus sokealle. Joh.9.

  2. Ismo Malinen:”Jos lapsikaste olisi ongelma, niin minä en olisi uskossa, mutta koska olen, niin se kumoaa tuon väitteesi. Ihminen joka ei tarvitse parantajaa, on kuin sairas, joka salaa sairauttaan, ettei kukaan huomaisi.”

    Tuon väitteesi kumoaa jo pelkästään että tuot esille Lutheria, vainoojaa ym, siis etsit nokkospuskasta mansikoita ja luulet niitä löytäneesi, se on harhaa.

    Luterilaisuudessa ei tarvita Jeesusta parantamaan vaan ”armoa” antamaan lupa elää synnissä.

  3. Ari, taas käännät meidän Herramme Armon irstaudeksi. Jos et usko Lutheria, niin Paavali sanoo samaa:

    ”Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: ”Minä uskon, sentähden minä puhun”, niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme, tietäen, että hän, joka herätti Herran Jeesuksen, on herättävä meidätkin Jeesuksen kanssa ja asettava esiin yhdessä teidän kanssanne.

    Sillä kaikki tapahtuu teidän tähtenne, että aina enenevä armo yhä useampien kautta saisi aikaan yhä runsaampaa kiitosta Jumalan kunniaksi.
    Sentähden me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu.
    Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti, meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia. 2.Kor.4

    Tuossa Armo on se joka lisääntyy ja saa aikaan parannuksen, joka saa aikaan ulkoisen ihmisen menehtymisen ja sisäisen kasvamisen.
    Huomaa Ari, tuossa on liike, joka on alkanut ja jatkuu. Joku menehtyy ja heikkenee ja joku taas päiväpäivältä uudistuu. Sinusta saa sen kuvan, että olet jo kaiken saanut ja nyt arvostelet niitä, jotka ovat vielä matkalla.

    Onko sinun helppo heitellä kiviä raihnaisen ja rikkinäisen ruukun päälle? Helposti kumoat Lutherin ja tuntuu, ettei kukaan muu ymmärrä Raamattua, kuin sinä. No eipä siinä mitään, ehkäpä saat vielä joskus ymmärtää mistä Paavali tuossa Korinttolaisille puhuu.

  4. Ismo Malinen, oletko lukenut seuraavan ev.lut.kirkon OMILLA sivuilla olevan:

    http://evl.fi/EVLUutiset.nsf/Documents/F0711E53DD9579D0C225776900736CBC?OpenDocument&lang=FI

    Mitä ajattelet siitä, onko se huonoa hedelmää?

    Entä kuinka suhteutat sen JEESUKSEN SANOIHIN:

    15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
    16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?(Matt.7)

  5. Kyllä olen tuon lukenut, tuttu dokumentti. Tuhat vuotta vanhaa Roomalaista lakia noudatettii, jossa uudelleen kastaminen kiellettiin ja sitä tukivat mm. Luther. Vainot kohdistuivat lain rikkojia vastaa, yhteiskunnan koneiston kautta. Luther ja kumpp. antoivat lausuntoja uudelleen kastajien toimivan omapäisesti ja ilman Raamatun siunausta. Ei olisi pitänyt tukea yhteiskuntaa, joka tuomitsi kuoliaaksi näitä uudelleen kastajia. Vertailun vuoksi voidaan tuoda tuonaikainen laki, joka teloitti, esim. syrjähypyn tehneet surutta. Aviovuode oli silloin Pyhä ja saastuttamaton ja sen rikkomisesta menetti päänsä. (tämä ei vähennä tuota uudelleen kastajiin kohdistuvan vainon vääryyttä.)

    Nykyisin monet mennoniitat hyväksyvät käsittääkseni myös lapsikasteen. http://fi.wikipedia.org/wiki/Mennoniitat

    ”Anna meille meidän syntimme anteeksi, niin kuin mekin anteeksiannamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.”

Suni Reino
Suni Reino
Uskon rehelliseen ja realistiseen Jeesuksen sanomaan. Kirjoitin kirjan " Kristinuskon kirja " 2010, josta käsitykseni ovat huomattavasti tarkentuneet perustan ollessa sama. Minusta saatietoa Googlesta haulla " Reino Suni ", josta osoite muuttunut ja yritykseni lopetettu. Koulutukseltani Ekonomi ja minua voi lähestyä e-mailin kymp.net kautta. Elämäni hallinnassani aktiivisen liikuntaharrastuksen myötä mutta yksinelo ei sovi minun mentaliteettiin etenkään kun lapset perheineen asuvat muualla.