Bloggaa reippaasti, kommentoi fiksusti

Kotimaa24:n uutisten alla ei jatkossa enää ole mahdollisuutta kommentoida. Lukijablogien alla on. Toivottavasti keskustelu ja kommentointi jatkuvat vilkkaana, mutta sitäkin asiallisempana.

Muista, että bloggaajalla on oikeus poistaa kommentteja, jotka ovat esimerkiksi trollaavia, henkilöön käyviä, räksyttäviä, jankuttamista, pahansuopia,  höpöttäviä, hurskastelevia ja vinoilevia. Itse asiassa bloggaaja voi itse määritellä keskustelun äänilajin bloginsa alla.

Ylläpito on lukijabloggaajien apuna ja poistaa jatkossakin asiattomuuden, jos niitä havaitsee blogikirjoitusten kommenteissa.

Kotimaa24 aloitti 2009 nimenomaan blogipalveluna, silloin myös blogimetsäksi ja sähköiseksi kirkonmäeksi kutsuttuna keskustelun paikkana. Uutisia sivustolla alkoi ilmestyä 2010, mutta silloinkin lukijablogit olivat tärkeä osa kokonaisuutta, kuten ovat edelleenkin.

Blogiprofiileja on luotu osapuilleen 180, joista aktiivisia kirjoittajia on noin 80 – joulukuun aikana eri kirjoittajia on ollut 47.

Uudet bloggaajat ovat tervetulleita. Voit vapaasti perustaa Kotimaa24:n lukijablogin ja alkaa sen avulla muuttaa maailmaa : )

Kotimaa24:n käyttöehdot ja sisältöohjeet löydät täältä

P.S. Jos et halua perustaa omaa blogia, mutta sinulla on näkemys kirkkoa, uskontoa tai elämänkatsomusta liippaavasta asiasta, voit tarjota kirjoitusta vierasblogiin – niitä on kolme:

Yksi kerrallaan, jossa yksittäisiä tekstejä kirjoittajilta, joilla ei ole omaa blogia Kotimaa24:ssä.

Verkkoessee, jossa on pitkiä kirjoituksia teologiasta, historiasta, tulevaisuudesta ja yhteiskunnasta.

Anonyymi-blogi, jossa voi kirjoittaa nimettömästi asiasta, joka on arkaluonteinen tai sillä tavoin hankala, että oman nimen käyttäminen ei ole mahdollista.

Jos haluat kirjoittaa vierasblogeihin, ota yhteyttä toimitukseen: kotimaa24@kotimaa.fi

Edellinen artikkeli
Seuraava artikkeli
  1. Antti H, tunnustan että Jusun lähdön syy oli oma tulkintani. Pahoittelen. Se kuitenkin tapajtuo välittömästi sen jälkeen kun ylläpito oli poistanut Judun viimeisimmän blogin, joka oli lainattu toisen kirjoittamasta telstisyä ilman mainintaa asiasta.

    Jusu oli kaikin puolin hyvä kirjoittaja ja hyvä tyyppi. Mutta monia asioita olisi voinut käsitellä spekulaaton tasolla eikä suorina väitteinä. Ja kieltämättä oli outoa mikdi kirkkpo kuulumattomalla ateistilla on niin kova tarve selittää Raamattua hyvin oudollakin logiikalla..

  2. ”Apostolit painottivat tätä elämää, eikä jotain hyveitä. Kreikan filosofit opettivat hyveistä.” Eivätkö hyveet ja paheet ole tätä elämää? Ero apostolien ja filosofien välillä lienee lähinnä se, että hyvät teot ovat edellisten opetuksen mukaan Hengen vaikutusta, kun jälkimmäiset ymmärsivät ne ihmisen ominaisuuksiksi, joita voi itsessään kehittää.

  3. Pentti. ”Ero apostolien ja filosofien välillä lienee lähinnä se, että hyvät teot ovat edellisten opetuksen mukaan Hengen vaikutusta, kun jälkimmäiset ymmärsivät ne ihmisen ominaisuuksiksi, joita voi itsessään kehittää”.
    Aivan. Tässä tietysti samalla pitää ymmärtää, että on olemassa paljon Pyhän Hengen täyttämiä huonokäytöksisiä ihmisiä ja samalla paljon hyväkäytöksisiä uskomattomia ihmisiä.

    Minua aina kiinnostaa pelastus ja iankaikkisuus, ja ikääntyvänä ihmisenä tavallaan jo kaipaan taivasta, jossa kaikki olemme terveitä ja ystävällisiä. Kaikki Kristuksessa olevat ovat Hänessä iankaikkisesti, ja vasta taivaassa olemme täydellisen kilttejä toisillemme.

  4. Pahoittelut aiemmista kirjoitusvirjeistä. Kirjoitan junassa..
    Hyvät tavat kaunistavat ja voidaan mainita kenen hyvänsä kirjoittajan kunniaksi. Minusta on kuitenkin turha antaa erityisoikeutta nimimerkillä kirjoittamisren, etenkin jos syy jää lopulta niin epäselväksi ja adiaan liittyi tietoista vedättämistä ja sen sallimista.

    Turha siitä on valitella, ja keskustelijana jusu oli asiallinen, ystävällinen ja humorintajuinen, jolle on aina tilausta.

  5. SAri. ”Antti H, tunnustan että Jusun lähdön syy oli oma tulkintani. Pahoittelen. Se kuitenkin tapajtuo välittömästi sen jälkeen kun ylläpito oli poistanut Judun viimeisimmän blogin, joka oli lainattu toisen kirjoittamasta telstisyä ilman mainintaa asiasta.”
    Ok, tämä antaa ymmärrystä asiaan. Muutenhan olemme kaikki joidenkin vaikuttamia, eikä se sinänsä ole mikään paha asia. Raamatun opettan tehtävä on kylvää sellaisia ajatuksia jotka alkavat itää toisen sydämessä niin, että ne johtavat jatkotutkimuksiin aiheesta. Tällaiset meihin kylvetyt ajatukset ja meidän kylvämämme ajatukset voivat hyvin olla ”lainaa” joltakin, ja myös tse annamme ne ”lainaksi” . Tärkeintä kuitenkin on, että niissä on totuudellinen elämä, jota Jumala voi käyttää muiden sydämissä työskennellessään.

    Herra Vihervaaran jutuissa ei tällaista elämää ollut, vaikka ne olisivat olleet kuinka taidokkaita ja johdonmuksia jne. Hänen ”teologiansa” oli täysin henegtötä, ja ei minun kriteerieni mukaan edes ollut todellista teologiaa, siis oppia Jumalasta.

    Kristinusko ei ole mitään filosofointia, eikä Jumala ole filosofinen. Kristillinen totuus on Kristuksessa, ja vain elämä Kristuksessa avaa meille Hänessä olevan totuuden. Uskosta osaton on tässä mielessä myös totuudesta osaton.

Ylläpito Kotimaa.fi
Ylläpito Kotimaa.fi
Asiaa lukijabloggauksen pelisäännöistä ja näköaloista. Apua ongelmatilanteisiin. Palaute ja parannusehdotukset: Kotimaa24@kotimaa.fi