Vaatevallankumous patistelee vaateteollisuutta vastuullisuuteen

Perjantaina, 24. huhtikuuta, vietetään järjestyksessään toista Vaatevallankumous-päivää. Kyseessä on kansainvälinen kampanja, Fashion Revolution, jonka tavoitteena on herätellä vaateteollisuutta vastuullisuuteen ja läpinäkyvyyteen, huolehtimaan siitä, että vaatteita valmistavien ompelijoiden työolot ovat turvalliset ja heille maksetaan elämiseen riittävää palkkaa.

– Bangladeshilaisen Rana Plaza -rakennuksen romahtamisesta ja yli tuhannen ihmisen kuolemasta on nyt kulunut kaksi vuotta. Vaatealalla on tänä aikana otettu pieniä edistysaskeleita, mutta suuri laiva kääntyy tuskallisen hitaasti. Kampanjointia tarvitaan vuosien ajan, emmekä saa antaa vaateteollisuuden unohtaa, että me emme halua uusia katastrofeja vaan vastuullista vaatetuotantoa, sanoo Suomen Vaatevallankumouksen vetäjä Heidi Korva.

Ihmiset osallistuvat Vaatevallankumoukseen pukemalla päiväksi vaatteen päälleen nurinpäin, ottamalla kuvan ja lähettämällä sen sosiaalisessa mediassa vaatteen merkille #whomademyclothes-kysymyksen kera. Tavoitteena on osoittaa vaateteollisuudelle, että kuluttajat haluavat tietää missä ja minkälaisissa oloissa vaatteita tuotetaan.

Edellinen artikkeliTampereen seurakunnat päättävät tuesta nuorten työllistämiselle
Seuraava artikkeliOikeus määräsi New Yorkin hyväksymään islaminvastaiset mainokset

Ei näytettäviä viestejä