Somen sisällöntuottajat ja yritykset tekivät yhteisen eettisen ohjeistuksen

Sosiaalisen median sisällöntuottajat eli bloggaajat, tubettajat ja instagrammaajat sekä heidän kanssaan toimivat yritykset ovat koonneet yhteisen eettisen koodiston helpottamaan kaupallista sisältöyhteistyötä.

PING Ethics -koodiston tavoite on luoda yhteiset pelisäännöt koko sisältömarkkinoinnin alalle ja auttaa käyttäjiään avoimeen, luottamukselliseen ja tulokselliseen yhteistyöhön, jossa on huomioitu sekä sisällöntuottajan että yrityksen näkökulma yleisöjä unohtamatta.

Koodisto kokoaa yhteen toimialaa säätelevät lait ja ohjeistukset, jotka ovat erityisesti monelle yksityishenkilöinä toimivalle sisällöntuottajalle liian vieraita. Koodisto tarjoaa esimerkkejä sisältöyhteistyön oikeanlaiseen merkitsemiseen blogeissa, Instagram-tilillä tai YouTube-kanavalla.

– Ohjeistuksella pyrimme herättämään keskustelua alan pelisäännöistä ja muistuttamaan luottamuksen vaalimisen tärkeydestä kaikessa yhteistyössä, kertoo Aku Varamäki, yksi PING Helsinki -tapahtuman perustajista.

Edellinen artikkeliPaavi selvittää diakonin viran avaamista naisille
Seuraava artikkeliKuluttajalla oikeus seurakuntalehteen mainoskiellosta huolimatta

Ei näytettäviä viestejä