Puoluejohtajan kasvot evankeliointikampanjassa hämmentävät

Kristillisdemokraattien puoluejohtaja Sari Essayah on vahvasti esillä Satakunnassa parhaillaan menossa olevan Mahdollisuus muutokseen -mediamission kampanjamateriaaleissa.

Se hämmentää osaa seurakuntalaisista. Essayahin näkyvyyden pelätään muistuttavan vaalimainontaa niille, jotka eivät tutustu kampanja-aineistoihin syvällisesti. Mainospaikat ovat esimerkiksi Karviassa osin samoja kuin viime vaaleissa. 

Yksi banderolli on Karvian kirkon pihapiirissä kunnan kotiseutumuseon seinässä, jossa vaalimainontaa tai muutakaan mainontaa ei normaalisti nähdä.

– Ei Essayahin puoluejohtajarooli haittaa minua henkilökohtaisesti. Usein missioissa käytetään julkisuuden henkilöitä. Hän on tässä kristittynä yksityishenkilönä ja meistä monet muistavat hänet hyvin positiivisesti myös urheilun kautta, sanoo Karvian kirkkoherra Seppo Myyryläinen.

Karviassa keskusta ja kristillisdemokraatit ovat harjoittaneet vaaliliitossa yhteistä keskustavetoista kuntapolitiikkaa vuoteen 2013 asti suoran enemmistön avulla. Vuoden 2011 eduskuntavaaleissa puolueet olivat Satakunnan vaalipiirissä vaaliliitossa. Kumpikin puolue sai yhden kansanedustajapaikan.

Yhteiskristillistä kampanjaa johtaa pastorityöryhmässä lehtori Satu Salo Nakkilan evankelisluterilaisesta seurakunnasta. Hän kertoo, että kampanja-aineistot on valmisteltu IRR-TV:ssä jo kuukausia ennen tietoa Essayahin ehdokkuudesta tai valinnasta Kristillisdemokraattien puheenjohtajaksi.

Yhteiskristillisiä Mahdollisuus Muutokseen -mediamissioita on toteutettu tähän mennessä pääkaupunkiseudulla 2011, Varsinais-Suomessa 2013 sekä Kanta- ja Päijät-Hämeessä 2014.

Kuva: Juha Suni

Lue myös

Sari Essayah on ekumeeninen helluntailainen

Uskonto kuuluu nyt poliitikon julkikuvaan

Edellinen artikkeliLuterilainen seurakunta Saksassa kastaa vuosittain satoja muslimeja
Seuraava artikkeliLisäsikö piispan virka-asunto kirkosta eroamisia?

Ei näytettäviä viestejä