Kirkon kampanjassa sytytetään kynttilöitä somessa

Kirkko kannustaa pyhäinpäivän kampanjassaan suomalaisia sytyttämään kynttilän edesmenneelle läheiselle ja jakamaan muiston sosiaalisessa mediassa aihetunnisteilla #pyhäinpäivä ja #sytytänkynttilän.

Kampanjaan kuuluvilla lyhyillä Youtube-videoilla tunnetut suomalaiset sytyttävät kynttilöitä omille läheisilleen. Ensimmäisellä videolla kynttilän isovanhemmilleen sytyttää tubettaja Tume. Myöhemmin tällä viikolla kynttilän sytyttävät myös Elizabeth Rehn ja Petri Laaksonen.

Pyhäinpäivän iltana kello 17–21 kampanjan kotisivuilla näytetään livekuvaa kynttilöiden syttymisestä Helsingin Hietaniemen hautausmaalla.

– Halusimme nostaa pyhäinpäivän profiilia ja sen suomalaista perinnettä eli kynttilöiden sytyttämistä haudoille, kertoo kirkkohallituksen viestintäsuunnittelija Hanna Piira

Ajatus kampanjasta syntyi kirkon vahvuusryhmästä, jota on kutsuttu myös kirkon brändiryhmäksi. Ryhmässä on mukana erilaisia kirkollisia toimijoita.

– Pyhäinpäivä on aivan suotta jäänyt muiden pyhien varjoon. Se on yhä yksi suosituimmista kirkossakäyntipyhistä, Hanna Piira muistuttaa.

Kuva: Olli Seppälä

Edellinen artikkeliHeinimäki: ”Vuoden kristillinen kirja -palkinto muutettava Juhani Rekola -palkinnoksi”
Seuraava artikkeliKirkkoherra ei halua nähdä yt:ssä vain ikäviä puolia

Ei näytettäviä viestejä