Kirkon aloittama kampanja etsii nyt anteeksiannon emojia kansainväliseen valikoimaan

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon aloitteesta syntynyt #forgivemoji-kampanja etsii kolmen kuukauden ajan ideoita anteeksiantamisen emojiksi eli kuvasymboliksi. Anteeksiantamisen ja rauhan merkitystä esiin nostavasta kampanjasta ja sen yhteistyökumppaneista kerrotaan Kirkon viestinnän tiedotteessa.

Emojiehdotuksia anteeksiantamisen symboliksi voi lähettää kampanjan verkkosivujen kautta. Parhaat ideat pääsevät mukaan äänestykseen, jossa kuka tahansa voi käydä kannattamassa omia suosikkejaan. Marraskuussa kampanjan työryhmä tekee päätöksen parhaasta ideasta ja ehdottaa sitä lisättäväksi kansainväliseen emojivalikoimaan.

Kampanjassa on mukana myös järjestöjä, joiden kohteisiin kampanja kerää varoja emojin etsinnän ohessa.

”Idea tähän kampanjaan tuli rauhan teemavuotemme aikana. Toivomme, että kampanja innostaa erilaisia ihmisiä mukaan keskusteluun. Olemme iloisia siitä, että jo useampi yhteistyökumppani on innostunut kampanjasta”, viestintäjohtaja Tuomo Pesonen Kirkkohallituksesta kertoo tiedotteessa.

Kampanjassa ovat mukana Konfliktinratkaisujärjestö CMI, Suomen Lähetysseura, Kirkon Ulkomaanavun rauhanverkosto, Helsingin Diakonissalaitos, Helsingin seurakuntayhtymä, Sovinnon kansanliike ja viestintätoimisto Kaiku Helsinki.

Kuva: Kuvakaappaus kampanjan verkkosivuilta

Lue myös:

Löysitkö nämä symbolit omiin viesteihisi? – Emojien joukossa on uskonnollista kuvastoa

Emoji-merkeille perustuva Raamattu sapettaa niin ateisteja kuin konservatiivikristittyjäkin

Paavi-emoji ajelee taksilla ja syö subia

***


Seuraa Kotimaata Facebookissa ja Twitterissä.


Jos et ole vielä Kotimaan tilaaja, voit tilata lehden täältä.

Edellinen artikkeliKalevi Tammisen muistoseminaarissa puhutaan uskonnollisesta kehityksestä ja kasvatuksesta
Seuraava artikkeliKierre jatkuu – Tornion kirkkoherranvaalista jälleen valitus

Ei näytettäviä viestejä