Avoimesti Arkkipiispalle
Olen Teille lähettänyt alla olevan kirjeen e-mailina 5.8.2018. Te ette ole mitään vastannut,eikä koko Suomen kristikunta ole reagoinut tekemäänne kardinaalivirheeseen. Julkaisen kirjeeni blokissani. Jospa Jumala armahtaisi joitakin lukijoita pois gnostilaisuuden harhapoluilta.
Arkkipiispa Tapio Luoma Forssa 5.8.2018
Majesteettirikos
Kristillisen uskon laki:
Hengellisen vallan eli kristillisen uskon valtakunnassa ovat tuomittavia Majesteettirikoksina kaikki sanat,teot jotka hylkäävät tai mitätöivät Raamatun Herran ja Kuninkaan Jeesuksen Kristuksen.
”Mt. 5:37 vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei.' Mitä siihen lisätään, se on pahasta.
Ilm: 22:18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
Ilm:22:19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.”
Olen Teille kirjoittanut jo kolme kertaa aikaisemmin. Aina samasta asiasta eli Herran Pyhän Ehtoollisen vietosta.Tällä kertaa on kuitenkin kysymys aivan perustavanlaatuisesta asiasta HPE:n vietossa. Olette ilmoittanut julkisesti ”Maata näkyvissä” tapahtuman ”reunaehdoista”. Olette muuttanut Herran Jeesuksen, Kuninkaamme ja Majesteettimme, ehtoollisen asetussanoja.
Tämä on Majesteettirikos ja aikanaan saatte tästä tuomionne mikäli ette saa ”katumuksen ja parannuksen armoa”!
Luther:”Raamattu on Jumalan sana ja sen arvosteleminen on majesteettirikos. Kirkon on tarvittaessa asetettava yksikin Jumalan sana koko maailman ja kaikkien lahkojen mielipidettä vastaan ja pidettävä sanasta kiinni, sillä yksikin Jumalan sana on enemmän kuin taivas ja maa.”
Raamattu on Jumalan sanallinen ilmoitus ihmiskunnalle. Se on kokonaan jumalallinen ja kokonaan inhimillinen kuten Jeesus Kristus, ihmiseksi tullut Jumala, Pyhän Raamatun Kuningas ja Herra.
Kristikunnalle tämän pitäisi merkitä sitä että Raamatun ilmoittama kolmiyhteinen Jumalamme on meille hallitsijain Hallitsija,Kuningas ja nimenomaan Majesteetti.
Jeesuksen majesteettiutta vastaan on ihminen hyökännyt aina Jeesuksen syntymästä saakka.(Herodes) Kapinointi Jumalan valtakunnan Hallitsijaa vastaan alkoi virallisesti maassamme v. 1986. Kirkolliskokouksessa hylättiin Raamatun sana Jumalan sanana apostolisen viran muuttamisella. Näin on kirkkomme gnostilaisen harhan johdosta syyllistynyt Kristuksen viran pilkkaamiseen. Kirkkomme prelaatit tahtovat johtaa kristikuntamme harhapoluille kohti iankaikkista kadotusta.
Kerran me kaikki polvistumme tämän Majesteetin edessä jonka arvovaltaa olette loukannut ja pilkannut. ”Hän,joka näitä todistaa,sanoo:”Totisesti,tulen pian. Aamen,niin,tule,Herra Jeesus.”
Ilm.22:20
Jukka Teininen Forssa
36 kommenttia
Hyvin kysymykseen soisi saavan vastauksen.
Vuoden 1986 ponsi on kai vielä kirjoitettuna olemassa. Onko SLEY.n kohtelu samanarvollista Rauhanyhdistyksen kanssa. Piispa Salmihan toivoi samanlaista hengellisyyttä löytyvän toisistakin seurakunnista vaikkei Hänen synninpäästöänsä menneissä kesäseuroissa hyväksytty.
Toinen asia on Ehtoollisen pihtaaminen. Käytän sanaa vaikkei se asian vakavuuteen hyvin sovikkaan Kirkkolaki, kirkon johto, Piispat, kirkkoherrat, sivuuttavat Paavalin, ja viimeksi Lutherin ymmärryksen Ehtoollisen asiasta kristittyjen yhteyden hoitamisessa ja vaalimisessa ikäänkuin tila pyhittäisi sakramentin. Jostain syystä vaiva ei koske kastetta.. Yhteys sanaakaan ei asiayhteydestä riippuen aina haluta huomata oikein, eli mikä on ensimmäinen asia, ja mitä muuta voi halutessaan huomata sitten.
Kaikki eivät toiveestaan huolimatta kykene osallistumaan seurakunnan yhteiseen kokoontumiseen Herran Aterialle. Näin kotonakin voi ja saa murtaa leipää, kastaa palan veteen, ja rukouksessa ylentää Sydämensä Kristuksen Uhrin ja samalla Jumalan puoleen. Toivoisin kovasti palautetta.
En tiedä mitä MP viimeisellä postauksella tarkoittaa, mutta itse tulkitsen niin, ettei jälkiosakaan ole voimassa, jos siltä on viety edellytykset. Kristillinen rakkaus olisi pystynyt järjestämään asian, jos sitä olisi ollut. Kun ajattelemme, etti koservatiivin diskriminointi koske yksi häntä itseeään, jokaisella on myös ystäväpiiti, jotka ovat juoteut samassa hengessä. En tiedä osuiko tässä terävä puukko taitamattoman lapsen käteen, mutta haavoja on tehty viljalti. Kun on taisteltu naisten puolesta, mielestäni naisten olisi aika antaa arvosana onko kaikki ollut sen arvoista mitä on tapahtunut.
MP! Ponsi olisi sitten pitänyt kirjoittaa eri järjestyksessä.
MP! Jos sitä rotokollaa luetaan tavallasi, se on ehdoton antautumisvaatimus niin, että perinteisten pitäisi kävellä omantuntonsa yli. Voisitko kuvitella ottavasi vastuun sellaisesta määräyksestä?
Jos ykseyttä vaalitaan sanelemalla ehdot toiselle osapuolelle, niin siinä ei ole mitään kristillistä, se on politiikkaa diktatuurissa.
Omatunto on siis vieras asia kokonaan. Se ei lähde syrjimällä pois.
Pitäisi lukea myös Room 14, jossa Paavali opettaa suhtautumista toiseen, joka ei voi olla yhtä rempseä asioissa. Tällä ei taida olla siunausta, koska asiat eivät etene. Kiitos ja siunausta.
Jukka Teininen kirjoittaa blogitekstissä: ”Olette muuttanut Herran Jeesuksen, Kuninkaamme ja Majesteettimme, ehtoollisen asetussanoja.”
Arvostan Jukka Teinisen oikeutta pitää kiinni virkakannastaan. Varoittaisin kuitenkin häntä levittelemästä bogissaan suoranaisia valheita.
Kirkkokäsikirjan mukaa ehtoollisen asetussanat kuuluu: ”Herramme Jeesus Kristus, sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, siunasi (+), mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini, joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää se minun muistokseni.
Samoin hän otti maljan, kiitti (+) ja sanoi: Ottakaa ja juokaa tästä, te kaikki. Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka vuodatetaan teidän puolestanne syntien anteeksiantamiseksi. Niin usein kuin te siitä juotte, tehkää se minun muistokseni.”
Arkkipiispamme ei ole näitä sanoja mitenkään muuttanut ja ne lausutaan samalla tavoin sekä seurakuntien pääjumalanpalveluksissa että Sleyn piirissä järjestetyissä messuissa.
”Kapinointi Jumalan valtakunnan Hallitsijaa vastaan alkoi virallisesti maassamme v. 1986. Kirkolliskokouksessa hylättiin Raamatun sana Jumalan sanana apostolisen viran muuttamisella.” Kirkolliskokouksessa ei hylätty sen kummemmin Raamattua kuin Lutheriakaan. Apostoliseen virkaankaan ei tehty muutoksia. Pikemminkin palattiin apostolien ajan työnäkyyn: ”Annan teille suositukseni sisarestamme Foibesta, joka on Kenkrean seurakunnan palvelija. Ottakaa hänet vastaan Herran palvelijana niin kuin pyhille sopii ja auttakaa häntä kaikessa, missä hän tarvitsee teitä. Onhan hän itsekin ollut tukena monille, myös minulle. Tervehtikää Priscaa ja Aquilaa, työtovereitani Kristuksen Jeesuksen palveluksessa. He ovat panneet henkensä alttiiksi minun takiani, ja heitä kiittävät minun lisäkseni myös kaikki pakanuudesta kääntyneiden seurakunnat. Sanokaa terveisiä myös heidän talossaan kokoontuvalle seurakunnalle. Terveisiä ystävälleni Epainetokselle, joka on Aasian työn ensi hedelmä Kristukselle. Terveisiä Marialle, joka on nähnyt paljon vaivaa teidän hyväksenne. Terveisiä Andronikokselle ja Junialle, heimolaisilleni ja vankilatovereilleni, jotka ovat arvossa pidettyjä apostolien joukossa ja ovat olleet Kristuksen omia jo ennen minua. Terveisiä Ampliatukselle, rakkaalle uskonveljelleni. Terveisiä Urbanukselle, työtoverillemme Kristuksen palveluksessa, ja ystävälleni Stakykselle. Terveisiä Apellekselle, joka on koeteltu Kristuksen palvelija. Terveisiä Aristobuloksen perheväelle. Terveisiä heimolaiselleni Herodionille. Terveisiä Narkissoksen talonväkeen kuuluville, jotka ovat Herran omia. Terveisiä Tryfainalle ja Tryfosalle, jotka tekevät ahkerasti Herran työtä. Terveisiä Persikselle, rakkaalle sisarelle, joka on nähnyt paljon vaivaa Herran työssä. Terveisiä Rufukselle, jonka Herra on valinnut, ja hänen äidilleen, joka on kuin äiti minullekin. Terveisiä Asynkritokselle, Flegonille, Hermekselle, Patrobakselle, Hermakselle ja heidän kanssaan oleville veljille. Terveisiä Filologokselle ja Julialle, Nereukselle ja hänen sisarelleen sekä Olympakselle ja kaikille muillekin pyhille.” Laskujeni mukaan tässä ’pappeinkokouksessa’ noin kolmasosa oli naisia.
Ilmoita asiaton kommentti