Sansalla on kaksi miljardia potentiaalista kuulijaa

Medialähetys Sanansaattajien (Sansa) tavoite viedä evankeliumi kahden miljardin ihmisen ulottuville on toteutunut.

Lähetysjärjestön mukaan 2,1 miljardilla ihmisellä on television, radion tai kännykän kautta mahdollisuus seurata Sansan tukemaa ja sen yhteistyökumppaneiden toteuttamaa kristillistä sisältöä. Lukuun on laskettu ne vähintään 15-vuotiaat, jotka puhuvat äidinkielenään tai toisena kielenään sitä kieltä, jolla Sansa kustantaa kristillistä ohjelmaa heidän alueellaan.

– Jokaisena päivänä yleisö ei kuitenkaan ylitä kahta miljardia, Sansan mediatutkija Eila Murphy muistuttaa tiedotteessa.

Kotimaa24:lle Murphy arvioi, että Sansan sisältöjä seuraa kuukausittain noin 250 miljoonaa ihmistä. Luku on arvio, sillä kaikkialta Sansalla ei ole statistiikkaa.

– Kiina vie tästä noin 100 miljoonaa. Meillä on Kiinassa mobiili-applikaatioita ja internet-työtä, joka kiinnostaa nuoria, Murphy kertoo.

Sansa tuottaa mediasisältöjä 36:lla eri kielellä. Kiinan lisäksi se tekee työtä muun muassa Intiassa, Syyriassa, Israelissa, Venäjällä, Kroatiassa, Etiopiassa, Eritreassa ja Länsi-Afrikassa. Evankeliumin vieminen kahden miljardin ihmisen ulottuville oli Sansan strateginen tavoite vuosille 2010–2015.

Edellinen artikkeliLapsiasiavaltuutettu: Maahanmuuttajalasten ongelmat sivuutetaan
Seuraava artikkeliKirkko, ehtoollinen ja virka ovat luterilais-katolisen dialogin ytimessä

Ei näytettäviä viestejä