Jumala on luomisjärjestyksessä luonut miehen osan ja naisen osan olla erilaisia . Toisia täydentäviä ja samalla aikaa yksi liha ja kuitenkin riippumaton toisesta persoonana ja samalla riippuvainen toisesta . Tämä kuva piirtyy myös kolmiyhteisestä Jumalasta ja voimme sen jollakin tasolla ymmärtää, että kaikki 3 on erillisiä ja samaan aikaan yksi .
Astia kuvaus naisesta liittyy tietysti myös savenvalajan kuvauksiin ja eri käyttöä varten tarkoitetut astiat on erilailla tehtyjä . Raamattu piirtää kuvan miehestä perheenpäänä ja rakastavana aviopuolisona joka hoitaa perheensä hyvin . Onko siis mies se vahvempi ja kovempi astia ?
Tietyllä tavalla miehen tulisi olla astiana heikompi , jos miettii miehen suhdetta Jumalaan .
Kun syntinen mies tulee Jumalan edessä usein alamittaisena , kun välillä näkee oman syntisyytensä ja itsekkyyden myös koskien perheen päänä olemista ja aviopuolisona. Ehkä useimmilla se suurin synti on laiminlyönnit näissä asioissa .
Kuitenkin Jumala kutsui Aadamia syntiinlankeemuksen jälkeen vaikka oli siinä Eeva jopa se ensimmäinen joka lankesi ja tietysti siinä oli nähtävissä miehen vastuu , mutta kysymys oli myös nöyrtymisestä Jumalan edessä .
Ei tietysti ole johtopäätöksenä että miehet ovat nöyrempiä , mutta onko niin että Jumala tahtoo perheen päälle näyttää heikkouden ? Tietyllä tavalla Kristus oli heikko kun meni ristille , kun tahtoi olla kuuliainen Isälle ja rakkaudesta ihmisiä kohtaan . Heikoissa on kuitenkin kuitenkin Jumalan voima , myös mies tarvitsee Jumalan voimaa ja se tie taitaa kulkea heikkouden tietä pitkin .