Mediamyynti

Toimimme arvojemme mukaan vastuullisesti. Toiminnassamme korostuvat turvallisuus, luotettavuus ja avoimuus.

Mediaympäristömme avulla tavoitat kerralla enemmän!

 

Hyödyntämällä mediaympäristömme voit kerralla tavoittaa yli 731 000 taloutta.
Räätälöimme aina tarpeisiisi sopivan paketin paikalliseen tai valtakunnalliseen näkyvyyteen.Autamme asiakkaitamme tarjoamalla mediamyynnin palveluna, joka kattaa myös ilmoitusvalmistuksen.

 

MEDIATIEDOT

Painos

Julkaisija

Levikki

Ilmestyy

Askel

Lukijamäärä
printti + digi

65 000

Sacrum-Kotimaa Oy

Valtakunnalliset tilaajat

11 krt/vuosi

Kotimaa

Lukijamäärä
printti + digi

93 000

Sacrum-Kotimaa Oy

Valtakunnalliset tilaajat

48 krt/vuosi

Henki & elämä

60 000

Jyväskylän seurakunta

Jyväskylän kotitaloudet sekä jakelutelineet

11 krt/vuosi

Kirkko ja kaupunki

Levikki

340 000

Helsingin seurakuntayhtymä

Ev.lut srk jäsenet pks seutu sekä jakelutelineet

20 krt/vuosi

Kirkkojakaupunki.fi

50 000 / vko

Helsingin seurakuntayhtymä

Kirkkotie

51 300

Joensuun ev. lut. srk

Joensuun seurakunnat sekä Kontiolahden srk

11 krt/vuosi

Kirkonseutu

86 000

Asikkalan, Heinolan, Hollolan ja Tainionvirran seurakunnat sekä Lahden seurakuntayhtymä

Asikkala, Hartola, Heinola, Hollola,
Kuhmoinen, Kärkölä, Lahti, Padasjoki ja Sysmä

14 krt/vuosi

Porin Kirkkosanomat

39 400

Porin ev.lut seurakuntayhtymä

Porin kotitaloudet

10 krt/vuosi

Pääsky

30 000

Rovaniemen seurakunta

Rovaniemen kotitaloudet

6 krt/vuosi

Silta

93 000

Tampereen ev.lut. seurakuntayhtymä

Tampereen kotitaloudet sekä jakelutelineet

11 krt/vuosi

Henki

Lukijoita

10 500

Kustantaja

Herättäjä yhdistys ry

Valtakunnalliset tilaajat

6 krt/vuosi

Kotiseurakuntani

21 900

Kajaanin seurakunnan kirkkoneuvosto

Kajaanilaiset kotitaloudet, joissa ei ole mainoskieltoa.

10 krt/vuosi

Pieni on Suurin

2 200

Lasten ja nuorten keskus ry

Valtakunnalliset tilaajat + 1 kpl/seurakunta

6 krt/vuosi

Villi

2 000

Kirkon kasvatus ja perheasiat ja
Lasten ja nuorten keskus ry

Seurakuntien varhais-, nuoriso- ja nuorisotyön työntekijät

6 krt/vuosi

 

Mediamme vahvuudet

 

 

Kotimaa on Suomen johtava kirkollisen alan vaikuttaja, jonka avulla tavoitat kirkon päättäjät ja luottamushenkilöt maanlaajuisesti.

Seurakunnissa ja kirkon organisaatiossa on töissä yli 20 000 ammattilaista – pappeja on vain noin 10%.
• Hallinnon, kiinteistöjen ja viestinnän ammattilaisia, jotka tekevät päätöksiä seurakuntien hankinnoista, esimerkiksi:
• Korjaukset ja rakentaminen
• Energia, turvallisuus, siivous
• IT ja viestintä
• Seurakunnat ovat maan suurimpia kiinteistöjen omistajia.

Kotimaa-lehden lukijoista Kotimaa-lehden lukijoista 31 % ilmoitti kiinnostuksen kohteekseen hyväntekeväisyyden.

 

Askel-lehti on korkeatasoinen aikakausilehti, joka valottaa syvällisesti elämää laidasta laitaan.

Lehti arvostaa hyvää arkea ja kohtuullisuutta. Sisustus ja muotivinkkien sijaan lehdessä pääroolissa ovat erilaiset ihmiset ja elämänkokemukset.

Askel-lehden lukijoiden kiinnostuksen kohteita ovat:
• Hyvinvointi ja terveys
• Kulttuuri
• Kirjallisuus
• Kotimaan matkailu

Askel-lehden lukijoista 38 % ilmoitti kiinnostuksen kohteekseen hyväntekeväisyyden.

 

Kirkko ja kaupunki tavoittaa 335 000 kotitaloutta pääkaupunkiseudulla: Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Kauniaisissa. Lehti jaetaan osoitteellisena, joten se tavoittaa myös mainoskieltotaloudet.

Kirkko ja kaupunkia tehdään erityisesti niille, joilla ei ole kovin kiinteää sidettä seurakuntaan, siis tavallisille kaupunkilaisille. Arvostettu ja hyvin tunnettu lehti avataan ja luetaan ja siitä keskustellaan. Kirkko ja kaupungista tuleekin usein palautetta, että se on yllättävän hyvä kirkon lehdeksi.

Kirkko ja kaupungin verkkomedia tavoittaa viikoittain 50 000 eri kävijää, joista 73 % tulee pääkaupunkiseudun ulkopuolelta (Rampanel, 2022). Verkossa Kirkko ja kaupunki onkin hyvin tavoittava valtakunnallinen media, jonka sivustolla on vuosittain 2,4 miljoonaa käyntiä.

 

Kirkonseutu on Lahden seudun tunnetuimpia medianimikkeitä ja laajimmalle leviävä, journalistisin periaattein toimitettu julkaisu Päijät-Hämeessä. 

Jopa 60 prosenttia lahtelaisesta aikuisväestöstä lukee Kirkonseutu-lehteä (Norstat Finland Oy 2021):66 prosenttia kaikista naisista ja 53 prosenttia miehistä. Lukeminen painottuu 45 vuotta täyttäneisiin ja on korkeimmillaan yli 65-vuotiaissa.

Luetuimpia sisältöjä ovat:
• pitkät henkilöhaastattelut
• Kirkonkirjat-palsta (kastetut, vihityt ja kuolleet)
• seurakuntien uutiset ja tapahtumavinkit
• terveyteen ja hyvinvointiin liittyvät aiheet

Verkkosivuilla julkaistaan lisäksi mm. videoita ja podcasteja sekä taitettu lehti digitaalisessa muodossa.

Kirkonseutu on vuodesta 2021 lähtien painettu hiilineutraalisti.

 

Pääsky-seurakuntalehti kertoo Rovaniemen seurakunnan tarinoita lähellä sinua sekä mukana matkallasi.

Lehteen, radioon ja e-uutiskirjeeseen toimitetaan hengellistä sisältöä eli hartauskirjoituksia ja haastatteluja sekä uutisia ja ajankohtaisia tietoja tapahtumista.

Pääskyn lukijoiden kiinnostuksen kohteita ovat:
• Elämän käännekohdat kehdosta hautaan
• Ihmisten hyvinvointi
• Arki ja juhlat
• Paikallisuus

Kirkkoon ja seurakuntaan kuulumisen suurimpia syitä on syrjäytymisen ehkäiseminen ja sen poistaminen.

 

Pieni on Suurin -lehdellä on vankka asema seurakuntien varhaiskasvattajien ammattilehtenä.

Aikakausmedian lukijatutkimukseen vastanneista 87 % kertoi Pieni on Suurin -lehden olevan melko tai erittäin tärkeä alan tietolähde.

Lehdestä ammentavat työhönsä niin varhaiskasvatuksen esimiehet, ohjaajat kuin vapaaehtoistoimijat. Nämä työntekijät vastaavat mm. hankinnoista seurakuntien lasten ja perheiden toimintaan. Lasten ja nuorten keskuksen julkaisuna jokainen seurakunta saa lehdestä oman kappaleensa.

Lukijoiden kiinnostuksen kohteita ovat:
• Lasten ja perheiden hyvinvointi
• Lapsen hengellisyys ja osallisuus seurakunnassa
• Varhaiskasvatuksen tutkimustieto ja asiantuntijuus
• ”Näin meillä” – seurakuntien varhaiskasvatuksen hyvät käytänteet ja ideat eri puolilta Suomea

Lehti julkaisee yhteiskunnan varhaiskasvatukselle ja yhteistyön tueksi katsomuskasvatuksen teemanumerot kahdesti vuodessa.

 

Henki-lehden palstoilla etsitään kristillistä näkökulmaa niin arkiseen elämäämme kuin populaarikulttuuriin ja ajankohtaisiin tapahtumiin. Yhdessä lukijan kanssa ihmetellään armollisen Jumalan luomaa maailmaa.

Yli 130-vuotias Henki-lehti (aiemmin Hengellinen Kuukauslehti) ponnistaa herännäisyyden maaperästä. Kustantajansa Herättäjä-Yhdistyksen arvojen mukaisesti se pitää esillä toivon, rakkauden ja armollisuuden näköaloja.

Luetuimpia sisältöjä ovat:
• pitkät henkilöhaastattelut
• kirkkoon ja kirkon toimintaan liittyvät artikkelit
• Virteni- ja Minun paikkani -palstat

Verkkosivuilla julkaistaan myös lisämateriaalia, mm. videoita ja podcasteja. Lehden voi tilata painettuna, digitaalisena näköislehtenä ja äänilehtenä.

 

Silta on tamperelainen, ihmisläheinen seurakuntalehti, jota luetaan ulkomaita myöten. Lehden päätavoitteita ovat elämästä, ihmisten arjesta, ilmiöistä, paikallisista asioista ja seurakuntien tapahtumista kertominen, keskustelun herättäminen sekä kirkon arvomaailman ilmentäminen.

Silta julkaisee puhuttelevia ja kiinnostavia juttuja, joiden avulla lukijat voivat rakentaa kristillistä identiteettiään.

Silta osallistuu yhteiskunnalliseen keskusteluun ja tuo esiin sille tärkeitä arvoja. Niitä ovat muun muassa ekologisuus, ihmisarvo, auttaminen, syrjäytymisen ehkäiseminen ja yhdenvertaisuus.

Noin 40 prosenttia tamperelaisista tuntee Silta-lehden ja on lukenut sitä. Lehden tunnettuus ja lukeminen kasvavat merkittävästi keski-ikäisten, yli 55-vuotiaiden vastaajien keskuudessa. (Norstat Finland Oy 2021)

Kiinnostavimpia juttuaiheita Sillassa ovat paikalliset aiheet ja ilmiöt, hyvinvointi ja terveys, yhteiskunnalliset aiheet sekä ihmissuhteet.

 

Vuodesta 1956 alkaen ilmestyneen Porin Kirkkosanomien painosmäärä on tällä hetkellä 39 392 kpl.  

Toimitustyön keskeisiä johtotähtiä ovat journalististen periaatteiden lisäksi:
• hengellisyys
• paikallisuus
• ihmisläheisyys

Tämä tarkoittaa sitä, että pyrimme avaamaan Porin seurakuntien toiminnan arkea ihmisten kautta uutisten, henkilöhaastatteluiden ja laadukkaan visuaalisuuden avulla. Lehden tapahtumailmoittelu kattaa kaikkien viiden seurakunnan lisäksi paikallisia kirkon yhteydessä toimivia kristillisiä järjestöjä.

Lehti on myös nähtävissä netissä osoitteessa https://www.kirkkoporissa.fi/tutki-uskoa/porin-kirkkosanomat. Vanhojen vuosikertojen digitalisointi on nyt loppusuoralla ja syyskuussa 2022 kaikki vuosikerrat ovat lukijoiden nähtävillä sähköisesti.

Digitalisointiprojektin toivotaan lähentävän yleisön suhdetta Porin kirkolliseen elämään ja sen historiaan sekä auttavan esimerkiksi mahdollisia tutkimustyön tekijöitä heidän hankkeissaan.

 

Kirkkotie-lehti kuvaa ihmisiä, asioita ja ilmiöitä

Kirkkotie jaetaan yli 50 000 kotiin pääosin Joensuussa ja Kontiolahdella. Seurakuntalehti kertoo tarinoita, nostaa esiin ajatuksia herättäviä teemoja ja kuvaa seurakuntien elämää paikallisesta näkökulmasta hengellisyyttä unohtamatta. Lehti tutustuttaa lukijan seurakuntien monipuoliseen toimintaan, tarttuu ajankohtaisiin uutisiin ja auttaa löytämään tukea, seuraa ja mielekästä tekemistä.

Kirkkotie julkaistaan myös näköislehtenä verkkosivuilla sekä äänilehtenä yhteistyössä Pohjois-Karjalan Näkövammaiset ry:n kanssa.

 

Villi on kirkon nuorisotyön lehti, joka ilmestyy kuudesti vuodessa. Lehti käsittelee nuorisotyössä kohdattavia ilmiöitä, tuo esiin hyviä käytäntöjä, tarjoaa virikkeitä työhön ja nostaa nuorten ääntä esille. Lehti toimitetaan seurakuntien varhaisnuoriso- ja nuorisotyössä toimiville työntekijöille sekä julkaisijoiden yhteistyökumppaneille. Kirkon nuoriso­työn­ohjaajat vastaavat yleensä myös työalalla tarpeellisista materiaali- ja palvelusten hankinnoista.

Nuorten seurakuntatoiminta on seurakunnan nuorten näköistä: nuorteniltoja, musiikkia, urheilua, retkiä, leirejä, excuja ja paljon muuta. Evankelis-luterilaisessa kirkossa nuorisotyön rahoitus on pysynyt lähes ennallaan, kun tarkastellaan koko kirkon tilannetta. Kirkko käyttää kokonaisuudessaan lapsi- ja nuorisotyöhön rahaa vuosittain noin 330 miljoonaa euroa.*

Villin 2019 lukijatutkimuksen päätulos on, että Villiä pidetään hyödyllisenä lehtenä nuorisotyön arjessa. Lehteä pidetään ajankohtaisena ja lukijat käyttävät sitä erityisesti pysyäkseen ajan tasalla ja oman työn kehittämiseen.

Villiä julkaisevat Kirkkohallitus ja Lasten ja nuorten keskus.

 

 

OTA YHTEYTTÄ

Mediamyynti

Juha Kurvinen
Myyntipäällikkö
040 665 59 83
juha.kurvinen@kotimaa.fi

Pirjo Teva
Myyntipäällikkö
040 680 4057
pirjo.teva@kotimaa.fi

 

Mediakortit

Ilmestymisaikataulut mediakorteissa

Haluatko tarjouksen tai lisätietoja?

    Asiakaspalautteita

    ”Minulla on asiakkaita niin paljon, etten uskalla toistaiseksi ilmoitella. Eli tehokasta oli mainonta teidän lehdessä, koska en ole muualla ilmoitellut.”
    Jalkahoitaja, Kirkko ja kaupunki

    ”Mainonta on heti ilmestyttyään poikinut yhteydenottoja ja kiinnostusta. Se on lisännyt myös suoraan hakijamäärää ja asukkaita myöhemminkin. Kohderyhmämme ikääntyvä helsinkiläinen lukee Kirkko ja kaupunkia.”
    Helsinkiläinen senioritalo, Kirkko ja kaupunki

    ”Ilmoitus on tuonut meille uusia rippikouluryhmiä! Tämä mainos toimii!!”
    Kokous-, kurssi- ja leiritilat teemalehden ilmoittaja, Kotimaa

    ”Olemme saaneet aina nopeaa ja täsmällistä palvelua Kotimaan mediamyynnistä. Asiantuntevaa ja joustavaa toimintaa arvostan kiireen keskellä, kun tietää, että asioistamme pidetään huolta.”
    Ohjelmatoimisto, ilmoittelua useissa lehdissä

    ”Ammattitaitoa, joustavuutta, yhteisymmärrystä – ja kaiken lisäksi aina niin mukavaa asiointia ja yhteistyötä. Yhteistyömme on jatkunut pitkään, viime vuosituhannelta, ja Pirjon kanssa jatketaan edelleen!”
    Matkatoimisto ja matkanjärjestäjä