Mediamyynti

Toimimme arvojemme mukaan vastuullisesti. Toiminnassamme korostuvat turvallisuus, luotettavuus ja avoimuus.

 

Mediaympäristömme avulla tavoitat kerralla enemmän!

 

Hyödyntämällä mediaympäristömme voit kerralla tavoittaa yli 820 000 taloutta.
Räätälöimme aina tarpeisiisi sopivan paketin paikalliseen tai valtakunnalliseen näkyvyyteen. Autamme asiakkaitamme tarjoamalla mediamyynnin palveluna, joka kattaa myös ilmoitusvalmistuksen.
 

 

MEDIATIEDOT

Painos

Julkaisija

Levikki

Ilmestyy

Kotimaa.fi

86 000 / kk

Puolet kävijöistä vierailee sivustolla yli 9 krt/kk

Sacrum-Kotimaa Oy

Askel

Lukijamäärä
printti + digi

65 000

Sacrum-Kotimaa Oy

Valtakunnalliset tilaajat

11 krt/vuosi

Kotimaa

Lukijamäärä
printti + digi

95 000

Sacrum-Kotimaa Oy

Valtakunnalliset tilaajat

45 krt/vuosi

Henki & elämä

60 000

Jyväskylän seurakunta

Jyväskylän kotitaloudet sekä jakelutelineet

11 krt/vuosi

Kirkko ja kaupunki

Levikki

340 000

Helsingin seurakuntayhtymä

Ev.lut srk jäsenet pks seutu sekä jakelutelineet

20 krt/vuosi

Kirkkojakaupunki.fi

50 000 / vko

Helsingin seurakuntayhtymä

Kirkkotie

51 300

Joensuun ev. lut. srk

Joensuun seurakunnat sekä Kontiolahden srk

11 krt/vuosi

Kirkonseutu

77 400

Asikkalan, Heinolan, Hollolan ja Tainionvirran seurakunnat sekä Lahden seurakuntayhtymä

Asikkala, Hartola, Heinola, Hollola,
Kuhmoinen, Kärkölä, Lahti, Padasjoki ja Sysmä

14 krt/vuosi

Porin Kirkkosanomat

39 400

Porin ev.lut seurakuntayhtymä

Porin kotitaloudet

10 krt/vuosi

Pääsky

30 000

Rovaniemen seurakunta

Rovaniemen kotitaloudet

6 krt/vuosi

Silta

93 000

Tampereen ev.lut. seurakuntayhtymä

Tampereen kotitaloudet sekä jakelutelineet

11 krt/vuosi

Henki

Lukijoita

10 500

Kustantaja

Herättäjä yhdistys ry

Valtakunnalliset tilaajat

6 krt/vuosi

Kotiseurakuntani

21 900

Kajaanin seurakunnan kirkkoneuvosto

Kajaanilaiset kotitaloudet, joissa ei ole mainoskieltoa.

10 krt/vuosi

Pieni on Suurin

2 200

Lasten ja nuorten keskus ry

Valtakunnalliset tilaajat + 1 kpl/seurakunta

6 krt/vuosi

Villi

2 000

Kirkon kasvatus ja perheasiat ja
Lasten ja nuorten keskus ry

Seurakuntien varhais-, nuoriso- ja nuorisotyön työntekijät

6 krt/vuosi

Rauhan Tervehdys

98 000

Rauhan Tervehdys r.y.

Kotitaloudet Oulu, Hailuoto, Liminka, Lumijoki, Muhos ja Tyrnävä

40 krt/vuosi

 

OTA YHTEYTTÄ

Mediamyynti

Juha Kurvinen
Myyntipäällikkö
040 665 59 83
juha.kurvinen@kotimaa.fi

Pirjo Teva
Myyntipäällikkö
040 680 4057
pirjo.teva@kotimaa.fi

 

Kaikki mediakortit

Ilmestymisaikataulut mediakorteissa

Ilmestymis- ja varauskalenteri 2023

Haluatko tarjouksen tai lisätietoja?

    Mediamme vahvuudet

     

     

    Kotimaa on Suomen johtava kirkollisen alan vaikuttaja, jonka avulla tavoitat kirkon päättäjät ja luottamushenkilöt maanlaajuisesti.

    Seurakunnissa ja kirkon organisaatiossa on töissä yli 20 000 ammattilaista – pappeja on vain noin 10%.
    • Hallinnon, kiinteistöjen ja viestinnän ammattilaisia, jotka tekevät päätöksiä seurakuntien hankinnoista, esimerkiksi:
    • Korjaukset ja rakentaminen
    • Energia, turvallisuus, siivous
    • IT ja viestintä
    • Seurakunnat ovat maan suurimpia kiinteistöjen omistajia.

    Kotimaa-lehden lukijoista Kotimaa-lehden lukijoista 31 % ilmoitti kiinnostuksen kohteekseen hyväntekeväisyyden.

    Mediakortti

     

    Askel-lehti on korkeatasoinen aikakausilehti, joka valottaa syvällisesti elämää laidasta laitaan.

    Lehti arvostaa hyvää arkea ja kohtuullisuutta. Sisustus ja muotivinkkien sijaan lehdessä pääroolissa ovat erilaiset ihmiset ja elämänkokemukset.

    Askel-lehden lukijoiden kiinnostuksen kohteita ovat:
    • Hyvinvointi ja terveys
    • Kulttuuri
    • Kirjallisuus
    • Kotimaan matkailu

    Askel-lehden lukijoista 38 % ilmoitti kiinnostuksen kohteekseen hyväntekeväisyyden.

    Mediakortti

     

    Kirkko ja kaupunki tavoittaa 335 000 kotitaloutta pääkaupunkiseudulla: Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Kauniaisissa. Lehti jaetaan osoitteellisena, joten se tavoittaa myös mainoskieltotaloudet.

    Kirkko ja kaupunkia tehdään erityisesti niille, joilla ei ole kovin kiinteää sidettä seurakuntaan, siis tavallisille kaupunkilaisille. Arvostettu ja hyvin tunnettu lehti avataan ja luetaan ja siitä keskustellaan. Kirkko ja kaupungista tuleekin usein palautetta, että se on yllättävän hyvä kirkon lehdeksi.

    Kirkko ja kaupungin verkkomedia tavoittaa viikoittain 50 000 eri kävijää, joista 73 % tulee pääkaupunkiseudun ulkopuolelta (Rampanel, 2022). Verkossa Kirkko ja kaupunki onkin hyvin tavoittava valtakunnallinen media, jonka sivustolla on vuosittain 2,4 miljoonaa käyntiä.

    Mediakortti

     

    Kirkko ja kaupungin verkkomedia tavoittaa viikoittain yli 50 000 eri kävijää, joista jopa 85 prosenttia käyttää sivustoa mobiililaitteella. Verkossa Kirkko ja kaupunki on hyvin tavoittava valtakunnallinen media, jonka sivustolla on vuosittain 2,8 miljoonaa käyntiä.

    Kirkkojakaupunki.fi tavoittaa tasaisesti eri-ikäisiä suomalaisia 16-vuotiaista eläkeläisiin. 55 prosenttia kävijöistä on miehiä, 45 prosenttia naisia. Kolmannes kävijöistä ei kuulu mihinkään uskonnolliseen yhteisöön, 58 prosenttia on evankelis-luterilaisen kirkon jäseniä.

    Mediakortti

     

    Kirkonseutu on Lahden seudun tunnetuimpia medianimikkeitä ja laajimmalle leviävä, journalistisin periaattein toimitettu julkaisu Päijät-Hämeessä. 

    Jopa 60 prosenttia lahtelaisesta aikuisväestöstä lukee Kirkonseutu-lehteä (Norstat Finland Oy 2021):66 prosenttia kaikista naisista ja 53 prosenttia miehistä. Lukeminen painottuu 45 vuotta täyttäneisiin ja on korkeimmillaan yli 65-vuotiaissa.

    Luetuimpia sisältöjä ovat:
    • pitkät henkilöhaastattelut
    • Kirkonkirjat-palsta (kastetut, vihityt ja kuolleet)
    • seurakuntien uutiset ja tapahtumavinkit
    • terveyteen ja hyvinvointiin liittyvät aiheet

    Verkkosivuilla julkaistaan lisäksi mm. videoita ja podcasteja sekä taitettu lehti digitaalisessa muodossa.

    Kirkonseutu on vuodesta 2021 lähtien painettu hiilineutraalisti.

    Mediakortti

     

    Pääsky-seurakuntalehti kertoo Rovaniemen seurakunnan tarinoita lähellä sinua sekä mukana matkallasi.

    Lehteen, radioon ja e-uutiskirjeeseen toimitetaan hengellistä sisältöä eli hartauskirjoituksia ja haastatteluja sekä uutisia ja ajankohtaisia tietoja tapahtumista.

    Pääskyn lukijoiden kiinnostuksen kohteita ovat:
    • Elämän käännekohdat kehdosta hautaan
    • Ihmisten hyvinvointi
    • Arki ja juhlat
    • Paikallisuus

    Kirkkoon ja seurakuntaan kuulumisen suurimpia syitä on syrjäytymisen ehkäiseminen ja sen poistaminen.

    Mediakortti

     

    Pieni on Suurin -lehdellä on vankka asema seurakuntien varhaiskasvattajien ammattilehtenä.

    Aikakausmedian lukijatutkimukseen vastanneista 87 % kertoi Pieni on Suurin -lehden olevan melko tai erittäin tärkeä alan tietolähde.

    Lehdestä ammentavat työhönsä niin varhaiskasvatuksen esimiehet, ohjaajat kuin vapaaehtoistoimijat. Nämä työntekijät vastaavat mm. hankinnoista seurakuntien lasten ja perheiden toimintaan. Lasten ja nuorten keskuksen julkaisuna jokainen seurakunta saa lehdestä oman kappaleensa.

    Lukijoiden kiinnostuksen kohteita ovat:
    • Lasten ja perheiden hyvinvointi
    • Lapsen hengellisyys ja osallisuus seurakunnassa
    • Varhaiskasvatuksen tutkimustieto ja asiantuntijuus
    • ”Näin meillä” – seurakuntien varhaiskasvatuksen hyvät käytänteet ja ideat eri puolilta Suomea

    Lehti julkaisee yhteiskunnan varhaiskasvatukselle ja yhteistyön tueksi katsomuskasvatuksen teemanumerot kahdesti vuodessa.

    Mediakortti

     

    Henki-lehden palstoilla etsitään kristillistä näkökulmaa niin arkiseen elämäämme kuin populaarikulttuuriin ja ajankohtaisiin tapahtumiin. Yhdessä lukijan kanssa ihmetellään armollisen Jumalan luomaa maailmaa.

    Yli 130-vuotias Henki-lehti (aiemmin Hengellinen Kuukauslehti) ponnistaa herännäisyyden maaperästä. Kustantajansa Herättäjä-Yhdistyksen arvojen mukaisesti se pitää esillä toivon, rakkauden ja armollisuuden näköaloja.

    Luetuimpia sisältöjä ovat:
    • pitkät henkilöhaastattelut
    • kirkkoon ja kirkon toimintaan liittyvät artikkelit
    • Virteni- ja Minun paikkani -palstat

    Verkkosivuilla julkaistaan myös lisämateriaalia, mm. videoita ja podcasteja. Lehden voi tilata painettuna, digitaalisena näköislehtenä ja äänilehtenä.

    Mediakortti

     

    Silta on tamperelainen, ihmisläheinen seurakuntalehti, jota luetaan ulkomaita myöten. Lehden päätavoitteita ovat elämästä, ihmisten arjesta, ilmiöistä, paikallisista asioista ja seurakuntien tapahtumista kertominen, keskustelun herättäminen sekä kirkon arvomaailman ilmentäminen.

    Silta julkaisee puhuttelevia ja kiinnostavia juttuja, joiden avulla lukijat voivat rakentaa kristillistä identiteettiään.

    Silta osallistuu yhteiskunnalliseen keskusteluun ja tuo esiin sille tärkeitä arvoja. Niitä ovat muun muassa ekologisuus, ihmisarvo, auttaminen, syrjäytymisen ehkäiseminen ja yhdenvertaisuus.

    Noin 40 prosenttia tamperelaisista tuntee Silta-lehden ja on lukenut sitä. Lehden tunnettuus ja lukeminen kasvavat merkittävästi keski-ikäisten, yli 55-vuotiaiden vastaajien keskuudessa. (Norstat Finland Oy 2021)

    Kiinnostavimpia juttuaiheita Sillassa ovat paikalliset aiheet ja ilmiöt, hyvinvointi ja terveys, yhteiskunnalliset aiheet sekä ihmissuhteet.

    Mediakortti

     

    Vuodesta 1956 alkaen ilmestyneen Porin Kirkkosanomien painosmäärä on tällä hetkellä 39 392 kpl.  

    Toimitustyön keskeisiä johtotähtiä ovat journalististen periaatteiden lisäksi:
    • hengellisyys
    • paikallisuus
    • ihmisläheisyys

    Tämä tarkoittaa sitä, että pyrimme avaamaan Porin seurakuntien toiminnan arkea ihmisten kautta uutisten, henkilöhaastatteluiden ja laadukkaan visuaalisuuden avulla. Lehden tapahtumailmoittelu kattaa kaikkien viiden seurakunnan lisäksi paikallisia kirkon yhteydessä toimivia kristillisiä järjestöjä.

    Lehti on myös nähtävissä netissä osoitteessa https://www.kirkkoporissa.fi/tutki-uskoa/porin-kirkkosanomat. Vanhojen vuosikertojen digitalisointi on nyt loppusuoralla ja syyskuussa 2022 kaikki vuosikerrat ovat lukijoiden nähtävillä sähköisesti.

    Digitalisointiprojektin toivotaan lähentävän yleisön suhdetta Porin kirkolliseen elämään ja sen historiaan sekä auttavan esimerkiksi mahdollisia tutkimustyön tekijöitä heidän hankkeissaan.

    Mediakortti

     

    Kirkkotie-lehti kuvaa ihmisiä, asioita ja ilmiöitä

    Kirkkotie jaetaan yli 50 000 kotiin pääosin Joensuussa ja Kontiolahdella. Seurakuntalehti kertoo tarinoita, nostaa esiin ajatuksia herättäviä teemoja ja kuvaa seurakuntien elämää paikallisesta näkökulmasta hengellisyyttä unohtamatta. Lehti tutustuttaa lukijan seurakuntien monipuoliseen toimintaan, tarttuu ajankohtaisiin uutisiin ja auttaa löytämään tukea, seuraa ja mielekästä tekemistä.

    Kirkkotie julkaistaan myös näköislehtenä verkkosivuilla sekä äänilehtenä yhteistyössä Pohjois-Karjalan Näkövammaiset ry:n kanssa.

    Mediakortti

     

    Villi on kirkon nuorisotyön lehti, joka ilmestyy kuudesti vuodessa. Lehti käsittelee nuorisotyössä kohdattavia ilmiöitä, tuo esiin hyviä käytäntöjä, tarjoaa virikkeitä työhön ja nostaa nuorten ääntä esille. Lehti toimitetaan seurakuntien varhaisnuoriso- ja nuorisotyössä toimiville työntekijöille sekä julkaisijoiden yhteistyökumppaneille. Kirkon nuoriso­työn­ohjaajat vastaavat yleensä myös työalalla tarpeellisista materiaali- ja palvelusten hankinnoista.

    Nuorten seurakuntatoiminta on seurakunnan nuorten näköistä: nuorteniltoja, musiikkia, urheilua, retkiä, leirejä, excuja ja paljon muuta. Evankelis-luterilaisessa kirkossa nuorisotyön rahoitus on pysynyt lähes ennallaan, kun tarkastellaan koko kirkon tilannetta. Kirkko käyttää kokonaisuudessaan lapsi- ja nuorisotyöhön rahaa vuosittain noin 330 miljoonaa euroa.*

    Villin 2019 lukijatutkimuksen päätulos on, että Villiä pidetään hyödyllisenä lehtenä nuorisotyön arjessa. Lehteä pidetään ajankohtaisena ja lukijat käyttävät sitä erityisesti pysyäkseen ajan tasalla ja oman työn kehittämiseen.

    Villiä julkaisevat Kirkkohallitus ja Lasten ja nuorten keskus.

    Mediakortti

     

    Vuodesta 1958 alkaen ilmestyneen Kajaanin Kotiseurakuntani-lehden painosmäärä on 21 900 kpl. Kotiseurakuntani-lehti julkaisee paikallisia juttuja, joiden avulla lukijoita rohkaistaan elämään kristittyinä. Lehti on myös nähtävissä netissä osoitteessa kajaaninseurakunta.fi/tutki-uskoa-1/seurakuntalehti.

    Tunnettuus- ja mielikuvatutkimuksen (Kirkkopalvelut 2019) mukaan noin 80 prosenttia kajaanilaisista on lukenut tai selaillut Kotiseurakuntani-lehteä. Vastaajista 70 prosenttia ainakin selailee jokaisen numeron.

    Seurakuntalehdessä eniten kiinnostusta herättävät paikalliset asiat, ihmissuhteet sekä hyvinvointi ja terveys. Viestinnässämme pidämme esillä myös haavoittuvassa asemassa olevia, kristillistä kasvua (kaste, kummius), kestävää kehitystä ja luomakunnasta huolehtimista.

    Mediakortti

     

    Jouluradio on pääkaupunkiseudun seurakuntien yhteisen mediatoimituksen eli Kirkko ja kaupunki -median tuottama valtakunnallinen musiikkimedia, joka kuuluu myös FM- ja kaapeliverkoissa ympäri Suomea.

    Marraskuun alusta loppiaiseen asti soiva Jouluradio on erittäin suosittu, tunnettu ja rakastettu musiikkimedia suomalaisten keskuudessa. Jouluradio.fi tarjoaa kuuntelijoilleen 10 erityyppistä nettikanavaa.  Kauden aikana sivusto kerää toista miljoonaa käyntiä.

    Kuuntelijat kertovat, että Jouluradio tuo heille musiikin kautta joulun tunnelmaa, rauhaa ja iloa.  Jouluradio.fi tavoittaa erityisesti 18–34-vuotiaita joulumusiikista pitäviä miehiä ja naisia.

     

    Henki & elämä on Jyväskylän seurakunnan lehti, jossa käsitellään monipuolisesti hengellisiä, kirkollisia ja yhteiskunnallisia aiheita unohtamatta kiinnostavia henkilöhaastatteluja, arjen ilmiöitä ja paikallisuutta. Lehti on suunnattu erityisesti tavallisille jyväskyläläisille – niillekin, joilla ei ole vahvaa sidettä seurakuntaan.

    Henki ja elämä ilmestyy 11 kertaa vuodessa. Lehti jaetaan ilmaiseksi kaikkiin jyväskyläläisiin kotitalouksiin, joissa ei ole mainoskieltoa. Lehden juttuja pääsee lukemaan myös useamman seurakunnan yhteisellä Lehteri-verkkojulkaisualustalla.

    Lehden painosmäärä on noin 60 000 kappaletta. Lehden päätoimittaja on seurakunnan viestintäpäällikkö Jonna Arola.

    Mediakortti

     

    Rauhan Tervehdys on perinteikäs mutta samalla ikinuori Oulun seudulla ilmestyvä ev.lut. seurakuntien lehti. Levikkialueemme kattaa Oulun lisäksi Hailuodon, Limingan, Muhoksen ja Tyrnävän seurakuntien kotitaloudet.

    Olemme ainoa lähes joka viikko ilmestyvä seurakuntalehti. Vuonna 2023 numeroita ilmestyy 40, vain kesällä hiljennämme ilmestymistahtia. Paperilehden lisäksi teemme sisältöjä myös verkkoon. 12 tilaajaseurakuntamme tapahtumien lisäksi seuraamme myös valtakunnallisia kirkollisia ilmiöitä. Meitä kiinnostavat ihmiset, kokemukset, näkemykset ja eri-ikäisten elämäntilanteet. Panostamme erityisesti yleisösuhteeseen, ja virittelemme keskustelua niin paperilehdessä kuin verkossa.

    Mediakortti

    Asiakaspalautteita

    ”Minulla on asiakkaita niin paljon, etten uskalla toistaiseksi ilmoitella. Eli tehokasta oli mainonta teidän lehdessä, koska en ole muualla ilmoitellut.”
    Jalkahoitaja, Kirkko ja kaupunki

    ”Mainonta on heti ilmestyttyään poikinut yhteydenottoja ja kiinnostusta. Se on lisännyt myös suoraan hakijamäärää ja asukkaita myöhemminkin. Kohderyhmämme ikääntyvä helsinkiläinen lukee Kirkko ja kaupunkia.”
    Helsinkiläinen senioritalo, Kirkko ja kaupunki

    ”Ilmoitus on tuonut meille uusia rippikouluryhmiä! Tämä mainos toimii!!”
    Kokous-, kurssi- ja leiritilat teemalehden ilmoittaja, Kotimaa

    ”Olemme saaneet aina nopeaa ja täsmällistä palvelua Kotimaan mediamyynnistä. Asiantuntevaa ja joustavaa toimintaa arvostan kiireen keskellä, kun tietää, että asioistamme pidetään huolta.”
    Ohjelmatoimisto, ilmoittelua useissa lehdissä

    ”Ammattitaitoa, joustavuutta, yhteisymmärrystä – ja kaiken lisäksi aina niin mukavaa asiointia ja yhteistyötä. Yhteistyömme on jatkunut pitkään, viime vuosituhannelta, ja Pirjon kanssa jatketaan edelleen!”
    Matkatoimisto ja matkanjärjestäjä

    ”Mainos täydensi hyvin lipunmyyntikampanjaamme ja tavoitti meille potentiaalista kohdeyleisöä. Yhteistyö ja kommunikointi oli koko kampanjan ajan sujuvaa ja nopeaa.”
    Pääkaupunkiseutulainen kuoro, Kirkko ja kaupunki