A

 

 

 

.

21 kommenttia

  • Ari Pasanen sanoo:

    Tapio Tuomaala teet olettamuksen ””Jakeesta voi ymmärtää, että lapset ovat sisällä Jumalan valtakunnassa””, kuinka tämä suhteutuu siihen että jokaisen tulee syntyä uudestaan Jumalan hengestä?

    Ilmoita asiaton kommentti
    • Tapio Tuomaala sanoo:

      Lainaamassani keskustelussa, jonka Luukas on merkinnyt muistiin, sanotaan ennen lainaamaani jaetta:

      18:16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: ”Sallikaa lasten tulla minun luokseni älkääkä estäkö heitä, sillä tällaisten on Jumalan valtakunta. 18:17 Varmasti sanon teille, joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niin kuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle.”

      Ei Jeesus asettanut ehtoja, koska miten lapset voisivat muuttaaa itsensä joksikin muuksi kuin mitä ovat lapsina?

      Jeesus sanoi Nikodeemukselle, aikuiselle: ”Varmasti, varmasti sanon sinulle, jos joku ei synny ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.”

      Toiseksi, jakeissa on kielellinen ero, lasten päästä ja aikuisten nähdä.

      Kuka näkee Jumalan valtakunnan tässä ja nyt? Joiden silmät eivät ole avattu, voivat nähdä vain Vt:n ja Ilmestyskirjan kuvaaman Babylonian, jonka on väistyttävä Jumalan valtakunnan tullessa näkyväksi kaikille silmille.

      Ilmoita asiaton kommentti
    • Ari Pasanen sanoo:

      Tapio Tuomaala mistä olet ”lainannut” nuo jakeet?

      En löydä ainakaan suomalaisista Raamatuista noita?

      Siis oletko itse kääntänyt ne?

      Ilmoita asiaton kommentti
  • Ari Pasanen sanoo:

    Tapio Tuomaala nyt sitten ketkä lapset ovat sisällä Jumalan valtakunnassa?

    Jehovan todistajien, luterilaisten, muslimien, juutalaisten, ateistien vaiko kaikki, vai ne joiden vanhemmat ”tuovat” lapset Jeesuksen tykö?

    Ilmoita asiaton kommentti
    • Tapio Tuomaala sanoo:

      Vertasin Aadamia ja Eevaa sekä lapsia. Aadam ja Eeva eivät tienneet hyvästä ja pahasta. He tekivät erilasia asioita ja sanoivat varmaan kaikenlaista, mutta heidän teoillaan eikä sanoillaan ollut merkityseroja suhteessa hyvään ja pahaan. He olivat siis lapsia, alastomia ja tietämättömiä alastomuudestaan, kuten lapset ovat. Milloin lasten tietoisuus alastomuudesta, hyvästä ja pahasta, herää ja he alkavat peittää alastomuuttaan?

      Johtopäätösten osalta kasvamisessa lapsesta aikuiseksi on samantekevää, luetaanko luomiskertomus evoluutiota kuvaavana allegoriana vai kirjaimellisesti.

      Ilmoita asiaton kommentti
    • Ari Pasanen sanoo:

      Tapio Tuomaala:””Vertasin Aadamia ja Eevaa sekä lapsia. Aadam ja Eeva eivät tienneet hyvästä ja pahasta.””

      Hetkinen, eivätkö Aadam ja Eeva tienneet hyvästä ja pahasta, siis siitä mikä oli Jumalan tahto, kyllä tiesivät.

      Ennen syntiinlankeemuksesta johtunutta karkotusta paratiisista he kuulivat Jumalan äänen, siis tässä on ero eli ihminen ei luonnostaan kuule Jumalaa eikä näin ymmärrä Häntä.

      Ilmoita asiaton kommentti
    • Tapio Tuomaala sanoo:

      Pasanen: ”Hetkinen, eivätkö Aadam ja Eeva tienneet hyvästä ja pahasta, siis siitä mikä oli Jumalan tahto, kyllä tiesivät.”

      Pasanen toistaa käärmeen sanoja.

      Jumala sanoi: ”mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman.”

      Sen sijaan käärme kertoi hyvästä ja pahasta, mitä Eeva ei ymmärtänyt. Ehkä hän käsitti, että sama tieto kuin on Jumalalla, auttaa vapautumaan kuolemasta iäiseen elämään.

      ”Niin käärme sanoi vaimolle: ”Ette suinkaan kuole; vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan.”

      Aadamin kaatumisen jälkeen:

      ”Ja Herra Jumala teki Aadamille ja hänen vaimollensa puvut nahasta ja puki ne heidän yllensä. Ja Herra Jumala sanoi: ”Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!” Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu. Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.”

      Miksi Aadam söi? Minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa, sillä Aadam on malli tulevasta, Ihmisen Pojasta, tosi ihmisestä.

      Entä lause ”ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä”? Perinteiden selitys on se. että kun Jumala on kolminaisuus, niin hän ikään kuin keskustelee itsensä kanssa. Päätelmää Raamatun tekstit eivät miltään osin tue.

      Ilmoita asiaton kommentti
    • Tapio Tuomaala sanoo:

      Pasanen: ”ihminen ei luonnostaan kuule Jumalaa eikä näin ymmärrä Häntä.”

      ”Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä – sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.”

      Samaan kuin mistä apostoli kirjoitti. viitataan jo Mooseksen kirjassa.

      5.Moos.33:3 ”Hän rakastaa kansoja; kaikki niiden pyhät ovat sinun kädessäsi. He asettuvat sinun jalkojesi juureen, ottavat oppia sinun sanoistasi.”

      Perinteisesti kristillisyydessä nähdään, että Jumala on puhunut vain juutalaisille ja sitten kristityille, jolloin kaikki muut kansat on suljettu ulkopuolelle. Se on samanlaista oman navan tulkintaa kuin uskovaisten sisäpiiri pelastusopit, jotka haisevat heidän napojensa härskiintyneelle hielle. Pesisivät itsensä, mutta sen sijaan ylpeilevät ja hyppivät muiden silmille vesikasteineen ja uudesti syntymisineen ja oikeaoppisine seurakuntineen.

      Kiitos Pasaselle kysymyksistä.

      Ilmoita asiaton kommentti
  • Rauli Toivonen sanoo:

    Aika usein kohtaa ajatuksen siitä, että kun ihminen kuolee riittävän varhaisessa iässä, se varmistaa taivaaseen pääsyn. Usein juuri tuota ”lasten kaltaisuutta” käytetään tästä osoituksena.

    Luukkaan 18. luvun katkelma, johon tässäkin keskustelussa on viitattu, kuuluu KR92 käännöksen mukaan seuraavasti: ”Jeesus kutsui lapset luokseen ja sanoi: ”Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta. Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse.”(6,7)

    Tässä kannattaa kiinnittää huomiota siihen, ettei Jeesus suinkaan sano lasten menevän automaattisesti Jumalan valtakuntaan. Hän opettaa, että taivaaseen menijöiden täytyy ottaa lapsista oppia, olla ” lasten kaltainen”. Ja missä asiassa?

    Tuosta Luukkaan kohdasta se käy kyllä ilmi, mutta vielä selkeämmin asia on ilmaistu Matteuksen evankeliumissa. Ja nyt tekstiyhteys kertoo, mistä ”lasten kaltaisuudessa” on kyse:

    ”Kohta sen jälkeen opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja kysyivät: ’Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?’ Silloin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen. ja sanoi: ’Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan.’”(Mat18:1-3)

    Mikäli Jeesus olisi luvannut taivaspaikan kaikille lapsille, hän olisi opettanut ristiriitaisesti. Sanoihan Jumalan valtakunnan kuningas Nikodemokselle: ”Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.”(Joh3:5)

    Vai voiko joku nähdä näiden sanojen toteutuvan pienissä lapsissa? Onko hätäkaste ratkaisu ongelmaan? Entä jos sitä ei ole ehditty tai osattu suorittaa?

    Jumala on täydellisen oikeudenmukainen. Ei ole Al-Holin leirilapsen oma vika, jos hän kuolee kastamattomana ja ilman mitään opetusta Jeesuksesta Kristuksesta. Mutta tämä ongelma ei taida kuulua tämän otsikon alle?

    Ilmoita asiaton kommentti
    • Tapio Tuomaala sanoo:

      Rauli: ”Tuosta Luukkaan kohdasta se käy kyllä ilmi, mutta vielä selkeämmin asia on ilmaistu Matteuksen evankeliumissa. Ja nyt tekstiyhteys kertoo, mistä ”lasten kaltaisuudessa” on kyse: ”Kohta sen jälkeen opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja kysyivät: ’Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?’ Silloin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen. ja sanoi: ’Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan.’”(Mat18:1-3)”

      Rauhan julistus 18:1-4 ”Sinä päivänä opetuslapset tulivat Jeesuksen luokse ja sanoivat: ”Kuka on suurempi taivasten valtakunnassa?” Ja kutsuttuaan luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen ja sanoi: ”Varmasti sanon teille, jos ette käänny ja ole kuin lapset, ette pääse taivasten valtakuntaan. Joka siis alentaa itsensä tämän lapsen kaltaiseksi, hän on suurempi taivasten valtakunnassa. ”

      Kysyn Nikodeemusta mukaillen: ”Miten ihminen voi alentaa itsensä lapsen kaltaiseksi? Pitääkö hänen mennä takaisin äidin kohtuun?”

      Rauli käsittää taivasten valtakunnan samoin kuin juutalaiset.

      ”Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta tulee, vastasi hän heille ja sanoi: ”Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: ’Katso, täällä se on’, tai: ’Tuolla’, sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne.”

      Kirkko kääntää jakeen lopun ”Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä”.

      Ei, vaan Jumalan valtakunta on rinnan Babylonian, ts. maailman, kanssa, tässä ja nyt. Ellei sitä näe, niin jokin ihmisen uskon todistuksessa mättää? Jumalan valtakuntaa, taivasten valtakuntaa, voisi kutsua paravaltakunnaksi.

      Meikäläisen kustantamon nimi on Parakustannus, mikä tarkoittaa olla isojen kustantamojen vieressä, mutta eri tiellä, kuten todellisuuden rinnalla on paranormaali maailma. Paranolympialaiset ovat olympialaisten rinnalla, mutta eri tiellä, kuten Ut:n parasuomennos Rauhan julistus on kirkon virallisen suomennoksen rinnalla, mutta kiistatta eri tiellä. Ne eivät voi olla samalla tiellä, niin kauan kuin kirkko manipuloi ja väärentää alkutekstejä oman uskontulkintansa korvasyyhyyn .

      Ilmoita asiaton kommentti
    • Rauli Toivonen sanoo:

      Taidamme olla nyt Tapio samaa mieltä Jeesuksen sanomasta: ”Joka siis alentaa itsensä tämän lapsen kaltaiseksi, hän on suurempi taivasten valtakunnassa.”

      Juuri tästä on kyse, ei siitä, että lapsi olisi sellaisenaan automaattisesti taivaaseen menossa. Tuossa Jeesus siis painottaa nöyrtymistä, joka meille aikuisille taitaa olla huomattavasti vaikeampaa kuin lapsille.

      Englantilaiset käännökset kertovat asian esimerkiksi seuraavasti: ” Whosoever therefore shall humble himself as this little child”(KJ,ASV jne) ” Therefore, whoever takes the lowly position of this child”(NIV, lähellä sinun versiotasi)

      Nikodemoksen kanssa käydyssä keskustelussa on kyse syntymisestä, jota on siis kahta laatua. Voimme kyllä pyrkiä lapsen kaltaisuuteen nöyryyttä tavoitellen, mutta enempää tämä ihmiseksi syntyminen kuin Jumalan lapseksi syntyminen ”ylhäältä” ei ole meistä kiinni.

      Tulkintasi ”Miten ihminen voi alentaa itsensä lapsen kaltaiseksi?”sisältää ajatuksen ihmisen toimenpiteestä. Raamatun teksti(KR92) puolestaan kertoo prosessista, joka ei ole meidän vallassamme: ”Miten joku voisi vanhana syntyä?”

      Ilmoita asiaton kommentti
    • Rauli Toivonen sanoo:

      Tuosta käsitteestä Jumalan valtakunta pieni tarkennus.

      Kyllä KR92 kääntää Jeesuksen sanat Lu17:21:ssa ”Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne.” Vanhemmassa KR38:ssa ei oltu ehkä ajateltu asiaa loppuun saakka. Ei kai se Jumalan valtakunta ainakaan fariseusten sisällä ollut, noiden ”kyykäärmeen sikiöiden”.

      En tiedä millaista juutalaiskäsitystä nyt ajat takaa, mutta kyllä minulla on tuo Jeesuksen ilmaisema käsitys tuosta jakeen loppuosasta. Hän vastasi fariseuksille, että Jumalan valtakunnan kuningas oli siinä muutaman metrin päässä, ei sitä sen kauempaa tarvinnut hakea.

      Toisaalta Jeesus kyllä osoitti, että Jumalan valtakunta varsinaisesti aloittaa toimintansa myöhemmin. Tähän viittaa se rukousmalli, jonka hän opetti seuraajilleen: ”Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niin kuin taivaassa.”(Mat6:10) Taitaa olla tuo ”tahdon tapahtuminen” vielä kovasti vaiheessa täällä man päällä?

      Ilmoita asiaton kommentti
    • Reijo Seppälä sanoo:

      Rauli: ”Taidamme olla nyt Tapio samaa mieltä Jeesuksen sanomasta: ”Joka siis alentaa itsensä tämän lapsen kaltaiseksi, hän on suurempi taivasten valtakunnassa.”

      Juuri tästä on kyse, ei siitä, että lapsi olisi sellaisenaan automaattisesti taivaaseen menossa. Tuossa Jeesus siis painottaa nöyrtymistä, joka meille aikuisille taitaa olla huomattavasti vaikeampaa kuin lapsille.”

      Saan sellaisen käsityksen ettet kuuluisi 144000:n joukkoon jotka järjestösi opetuksen mukaan menevät taivaaseen? Pidätkö Rauli mahdollisena että sinullakin on mahdollisuus nöyrtyä vielä lapsen kaltaiseksi että pääset taivaaseen? Tai koetko sen mahdollisuuden menneen ohi?

      Itse pidän kummallisena että vain rajatulla joukolla on mahdollisuus nöyrtyä lapsen kaltaiseksi.

      Ilmoita asiaton kommentti
    • Tapio Tuomaala sanoo:

      Rauli: ”Tulkintasi ”Miten ihminen voi alentaa itsensä lapsen kaltaiseksi?”sisältää ajatuksen ihmisen toimenpiteestä. Raamatun teksti(KR92) puolestaan kertoo prosessista, joka ei ole meidän vallassamme: ”Miten joku voisi vanhana syntyä?”

      Kyse ei ollut tulkinnastani, vaan retorisesta kysymyksestä, johon en usko kenenkään pystyvän vastaamaan. Näin siksi, että tuuli puhaltaa, missä tahtoo, eikä tuuli ole ihmisten ohjattavissa, vaikka sellaista opetusta paljon onkin.

      Rauli: ”Toisaalta Jeesus kyllä osoitti, että Jumalan valtakunta varsinaisesti aloittaa toimintansa myöhemmin. Tähän viittaa se rukousmalli, jonka hän opetti seuraajilleen: ”Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niin kuin taivaassa.”(Mat6:10) Taitaa olla tuo ”tahdon tapahtuminen” vielä kovasti vaiheessa täällä man päällä.”

      Jumalan valtakunta toimii rinnan maailman kanssa. Kuten jo totesin, niin Jumalan valtakunta ei ole vielä näkyvä, joten on luonnollista rukoilla, että se syrjäyttäisi sen, mikä on maailmassa. Kaikki, mitä Jumala tahtoo ja on sanonut, toteutuu, koska hän on kaikkivaltias. Ellei toteutuisi, niin jokin voisi rajoittaa kaikkivaltiutta eikä voitaisi puhua kaikkivaltiudesta. Emme näe kaikkea Kristuksen alle alistetuksi, vaikka kaikki on jo alistettu Hänen valtansa alle. Miksi niin, miksi viive, jota on jatkunut lähes 2000 vuotta?

      Mitä tulee Reijo Seppälän esiin nostamaan 144000 ihmiseen, niin heidän tehtävänsä on tuoda Jumalan valtakunta näkyväksi. Heidän osansa ei ole keneltäkään pois, koska se, joka on taivaallisissa suurin, on kaikkien palvelija ja orja. Minua henk.koht. ei kiinnosta pätkän vertaa olla 144000 joukossa. En pysty sisäistämään palvelijan, siis kaikkein orjan osaa, itsensä alentamista ikään kuin näkymättömäksi. On karmeaa, miten 144000 tehdään jokin eliittijoukko. Nämä elitismiä palvovat ihmiset eivät voi ymmärtää ristin paradoksia, sillä on se heille hulluus. Ilmestyskirjaa ei voi avata kuin ristin paradoksin kautta, kuten ”Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot”.

      Voitetaanko myös 144000? Voitetaan tai lainaamani jae ei pidä paikkaansa.

      Uskonnot ovat tehneet Ilmestyskirjasta kuin ö-luokan amerikkalaisia mättöelokuvia. Eikä tämä koske ainoastaan Jehovan todistajia.

      Ilmoita asiaton kommentti
    • Reijo Seppälä sanoo:

      ”On karmeaa, miten 144000 tehdään jokin eliittijoukko. Nämä ihmiset eivät voi ymmärtää ristin paradoksia, sillä on se heille hulluus.”

      Tapio, Jehovan todistajien Raamatussa ei ole ristiä vaan paalu. Olisi mielenkiintoista vaikka Raulilta saada tietää millä logiikalla hän lukee. Telkstilaatta pitäisi olla käsien yläpuolella eikä pään jos paalu olisi kyseessä Matt. 27:37.

      Ilmoita asiaton kommentti
    • Reijo Seppälä sanoo:

      Miten Rauli Pietarin puhe (Apt. lukua 15) tulee lukea että saadaan esiin taivaaseen menevät (lapsen kaltaiseksi nöyrtyneet) ja teidän opissa olevat muut lampaat? Kyseessä on kaikkien ihmisten pelastussuunnitelma Juutalaisten lisäksi ”muiden kansojen ihmiset …….vaan puhdisti heidän sydämensä uskolla”.

      Lukutapa jossa huomioidaan kaikki ihmiset on hukassa kun ajatellaan uskollisen ja ymmärtäväisen orjasi opetusta. Mielestäni luku tai ajattelutapa on sovellettava seuraavasti kun apostolien kokouksessa olleet kuuluvat 144000:n (voideltujen) joukkoon ”Hän ei tehnyt mitään eroa välillämme”.

      UMK Apt. luku 15: ”Kun asiasta oli keskusteltu perusteellisesti, Pietari nousi ja sanoi heille: ”Miehet, veljet, te (=voidellut) tiedätte hyvin, että Jumala valitsi alussa teidän (=voideltujen) joukostanne minut (=voidellun), jotta muiden kansojen ihmiset (= yht.144000) kuulisivat suustani hyvän uutisen sanoman ja uskoisivat. 8 Jumala, joka tuntee (=voidellun) sydämen, osoitti, että hän hyväksyy heidät, (= yht. 144000 voideltua) kun hän antoi heille (=voidelluille) pyhän hengen niin kuin meillekin (=voidelluille). 9 Hän ei tehnyt mitään eroa välillämme (=voideltujen), meidän ja heidän,(= voideltujen) vaan puhdisti heidän (=voideltujen) sydämensä uskon avulla”

      Monia muita kohtia löytyy Raamatusta joissa riittää ihmeteltävää 144000:n oppilaseilla.

      Ilmoita asiaton kommentti
  • Pekka Väisänen sanoo:

    Vaikuttaa kuin Jumalaa pidettäisiin ensimmäisenä tulossa olevan kirkon Herrana opissa ja sen selityksissä.

    Ihmiselle joka ei tiedä, jolle ei ole opetettu, ja joka ei iässään ole kyennyt ottamaan vastaan opetusta, ei voi lukea syyksensä ymmärtämättömyyttä. Näin synti ja sen problematiikka kirkon käsityksessä ei voi, eikä saa koskea pientä lasta.

    Jumalan kieltäminen kahdeksantena päivänä on asia vapauden ja omantunnon asiassa Ihmisen anomalialle suurenmoisina lahjoina, ja siitä asti ja alkaen Ihmisen, nyt anomalian erijatkuvuuden, tuli harjoittaa saamiaan lahjoja epäonnistumisissa, aina uudelleen yrittämisessä, kokemustensa uudelleen huomaamisessa toiseen ponnistukseen, yritykseen aina kivun ja kaipauksen kautta, mennäkseen hiljalleen eteenpäin moraalisessa huomaamisessaan noustakseen ajan mittaan henkisessä tasossaan.

    Edellisen kirkkomme kieltää, ja ymmärtää asian suvullisesti siirtyvänä perisynnin substanssina, missä Ihmisen erijatkuvuudelle ei seuraa mitään hyvää, vaan Ihmisen asia on olla ikuisesti perisyntinsä orja.

    Voiko Jumalan lahjoja suuremmin ja enemmän loukata, ja asian tekee vielä kirkko joka sanoo huolehtivansa Ihmisen parhaasta.

    Mieltä vailla oleviin opinkohtiin kukaan ei halua puuttua vaikka Jeesus tuli kirkastamaan minne Ihmissielu voi päästä ja ylentyä rakkaudessa, anteeksiantamisessa, ja aina vaikeassa itsekieltäymyksen asiassa.

    Ilmoita asiaton kommentti
  • ismo malinen sanoo:

    Pekka, synti koskee myös pientä lasta, koska myös lapsi voi kuolla tekemättä mitään hyvää taikka pahaa. Synti tuli ihmiselle kuolemaksi. Kuolema on vihollisuus, ei mikään luonnollinen asia. Näin Raamatun mukaan asiat ovat mallillaan.

    Ilmoita asiaton kommentti
  • Seppo Heinola sanoo:

    Tässä nyt ei näytåä kellään olevankäsitystä siitä, mitä tuo luku 144000 oikeasti merkitsee. No pinei annos gnostikkoje neroutta: MITTAYKSIKKÖNÄ HERRA JHV(H) 1056: 1 ”Taivaan mittakepin” eli Herran nimen kolmikirjaimesta JHV saadun lukuarvon 1056 avulla annetut etäisyydet maasta aurinkoon ja kuuhun sekä maan kehä ja ympärysmitta ovat : Maa- aurinko 1056 x 144000 152064000 km (tai Baalbekin yardia) Maa- kuu 1056 x 360 =380160, maan halkaisija 1056 x 12 =12762 ,maan kehä 1056 x 12 x 3,1415 =39810 .Kun vertaa näitä gematrian antamia mittoja samoihin englantilaisin yksikoin annettuihin tieteellisiin mittoihin ei voi olla hämmästymattä, sillä mitat ovat edellisten toisintoja suhteessa 1/6: (kultainen leikkaus, maili suhteessa metriin) Maa-aurinko 15206400: 1,6 = 91238400 mailia = 1056 x 90000. Maa-kuu 380160: 1,6 =237600 mailia on 1056 x 225. Maan halkaisija 12672 : 1,6 7920 mailia on 1056 x 7,5. Maan kehä 39810 : 1.6 24694 mailia on 1056 x 24 (pyöristetty kokonaisluvuiksi). Kuun ha1kaisija 3456 : 1,6 2160 mai1ia (Huom: 6 x 6 x 60) Kuun säde 1728 : 1,6 1080 mailia Mittoja vertailtaessa on helppo havaita, miten 1056 on yhdistävänä tekijänä niin maileissa kuin kilometreissäkin. Luku 1056 esim. kilometreinä on 660 mailia, joka ilmoitettuna ja sanan avulla hepreassa kirjoitetaan 600 ja 60, minkä sanonnan arvoksi tulee 666, silla heprean vav kirjaimen, jol1a ja i1maistaan, arvo on 6! (Siis taas ”pedon” luku ja herran luku yhtyvät. Kun Jeesus sanoo Ut.ssa, että isä ja minä olemme yhtä , on kysymys siitä, että molempien nimet yhtyvät tekijän 666 kautta, sillä isän peilikuva 1065,6 on 1.6 x 666 ja 666 edusti Kuu-Kristusta, sillä 1080 + 666 = 1746 eli fuusion numero! ) 666 on siis myös antiikin mittausopin eräs välittäjä esim sanojen jumala ja ihminen 1ukuarvojen 1056, 31415,ja 144000 välil1ä. Yksi on meil1a välimies: ” Herra Jeesus Kristus” (Heprealaiskirjeessä). Sanonnan Herra Jeesus Kristus arvo on 3168, joka on maan säteen puolikas eli maan halkaisijan neljännes kilometreissä. Vesica Pisciksen kaari on aina ympyrän kehän kolmannes: Sel1aisen ympyrän, jonka kehä on 3168 eli Herra Jeesus. Kristus, kolmannes on 1056, eli Herra! Tässä on gematrinen kolminaisuusoppi!

    Eli: kun siis Joh. Ilm, 14:1 vuorella oli 144000 tyyppiä,joidenm otsassa oli ’isän nimi’ niin siellä oli 144000 otsaa x nimi 1056 eli etäisyys maasta aurinkoon. Antiikin hienon hienoa metronomiaa . Huomaa vielä, että 144000:666= 216,216216 ja 144000:216= 666,666 666 667 216 vasta sana LEIJONA eli Jeeus epitettiä. 6x6x6 oli juuri 216.

    Ilmoita asiaton kommentti
  • Juha Lehtinen sanoo:

    //”Jakeesta voi ymmärtää, että lapset ovat sisällä Jumalan valtakunnassa. Siksi heidän enkelinsä näkevät aina Isän kasvot, kuten Aadam ja Eeva.”//

    Jakeesta voi tosiaan ymmärtää tuon, kun jättää syntiin lankeemuksen seuraukset huomiotta. Adamille ja Eevalle Edenin puutarha oli ainoa paikka, jossa he kohtasivat Jumalan ja saivat nähdä Hänen kasvonsa. Kun Jumala ajoi heidät pois Edenin puutarhasta, heidän suhteensa Jumalaan muuttui. Jumalan perhekuntaan sisälle pääsy ei ole automaatio edes lapsille.

    Ilmoita asiaton kommentti
  • Kirjoittaja

    Kirjoittajan viimeisimmät blogit

    • Pa
    • K
    • Mi
    • J
    • Ih
    • C

    Katso kaikki

    Kirjoittajan luetuimmat blogit

    • L
    • S
    • Ki
    • G
    • H
    • Roomalaiskirje
    • U

    Kirjoittajan kommentoiduimmat blogit

    • S
    • L
    • Ki
    • L
    • Van
    • V