Mainosmies haluaa kertoa kirkon hyvistä töistä

Mainostoimisto Sherpan toimitusjohtaja Pauli Waroma haluaa kertoa ihmisille, mitä kirkko oikeasti tekee. Waroman mainostoimisto on ollut toteuttamassa useita kirkon kampanjoita, kuten tänään järjestettävien seurakuntavaalien Usko hyvän tekemiseen -mainoskampanjan.

Waroman mukaan toimiston missio kirkon ja seurakuntien yhteistyössä on kirkon vahvuuksien kertominen selkeällä ja tunteita herättävällä tavalla.

– Ajattelen, että jos voin omalla ammattitaidollani auttaa kirkkoa, niin hyvä. Mainonnan yksinkertainen idea on löytää asian ydin ja kertoa se hyvin.

Kirkon piirissä on suhtauduttu mainostoimistojen käyttöön kriittisesti ja jopa pilkallisesti. Waroma toivoisi pääsevänsä keskustelemaan tällaisen kriitikon kanssa ja kysymään häneltä, mitkä ovat kirkon vahvuuksia ja miten niistä kerrotaan ihmisille.

Waromaa harmittaa myös kirkosta eroaminen.

– Kysyn jokaiselta eroajalta, tietääkö hän oikeasti, mitä kaikkea kirkko tekee ja mihin hänen kirkollisveronsa menevät. Jos hän senkin jälkeen on halukas eroamaan, niin ei siinä sitten mitään.

Lue Pauli Waroman haastattelu 6.11. ilmestyneestä Kotimaasta.

Kuva: Olli Seppälä

Edellinen artikkeliMaata Näkyvissä -festarit täyttää pyöreitä
Seuraava artikkeliÄänestys alkoi kirkoissa

Ei näytettäviä viestejä