Kirkon tarjoama keskusteluapu oli entistä suositumpaa viime vuonna

Kirkon keskusteluavun puhelimessa ja chatissa käytyjen keskustelujen määrä nousi vuonna 2019. Keskusteluavun puhelimessa käytiin 49 709 keskustelua, Kirkon viestintä kertoo tiedotteessaan.

Keskusteluja oli 16 prosenttia enemmän kuin vuotta aiemmin. Yhden puhelun keskimääräinen kesto oli 15 minuutta. Odotusaika soittajilla oli noin kaksi minuuttia. Puhelimessa puhuttiin yhteensä 591 vuorokautta.

Puhelimessa käydyistä keskusteluista viidesosa koski ihmissuhteita ja liki saman verran arjen tilanteita. Hyvinvointi, sairaus ja yksinäisyys olivat myös yleisimpien aiheiden listalla. Uskosta ja elämän merkityksestä halusi puhua noin joka kahdeskymmenes soittaja.

Kirkon keskusteluavun chatissa käytiin noin 5 300 keskustelua. Keskustelujen määrä lisääntyi viisi prosenttia. Myös chatissa suosituin keskustelunaihe oli ihmissuhteet. Chatin muista aihepiireistä nousivat hyvinvointi sekä erilaiset tiedustelut.

Netissä käytyjen keskustelujen määrä laski edellisvuodesta kymmenen prosenttia vajaaseen 900 keskusteluun. Nettiin voi kirjoittaa joka päivä, ja vastauksen saa muutamassa päivässä. Kirjeitse käytiin seitsemän keskustelua.

Kuva: Kirkon keskusteluavun verkkosivu

***


Seuraa Kotimaata Facebookissa ja Twitterissä.


Jos et ole vielä Kotimaan tilaaja, voit tilata lehden täältä.

Edellinen artikkeliKirkon diakoniarahasto tuki nuorten koulutusta Sauli Niinistön vaalikampanjan ylijäämärahoilla
Seuraava artikkeliJouluradio tavoitti lähes 780 000 viikkokuuntelijaa – neljänneksi suosituin kanava

Ei näytettäviä viestejä